جدیدترین مطالب بلاگ :::::::::::::::::::::::::::

 CPM در تبلیغات
پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم که CPM اگرچه به معنای Cost per mile تعریف‌‌‌ می‌شود، اما بسیاری از...
بازاریابی داده‌ محور چیست؟
بازاریابی داده محور استراتژی استفاد‌ه از اطلاعات مشتری برای بهبود و هدف‌گذاری خرید و ارسال...
تست A/B چگونه کسب و کار شما ارتقا می دهد؟
همه ما در بسیاری از اوقات هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ دچار سردرگمی شده و یا در دوراهی قرار می‌گیریم...
بازاریابی پارتیزانی
امروزه تقریبا تمام کسب و کار‌ها تمرکز بسیاری بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی دارند. به همین...
طراحی سایت محیط کاربری
طراحی محیط کاربری سایت
طراح وب سایت
۲۱ شهریور ۱۴۰۰

ظاهر سایت در طراحی سایت در کنار محتوا و سئو، فاکتور‌های کلیدی برتری سایت شما نسبت به رقبایتان هستند. غالب کاربران وقتی وارد یک وب‌سایت می‌شوند، در چند لحظه تصمیم می‌گیرند که در آن صفحه بمانند یا آن را ببندند. درصورتی‌که ظاهر وب‌سایت شما جذاب باشد، می‌تواند کاربر را در خود حفظ کند. پس نخستین عامل جذب بازدید کننده سایت، ظاهر آن است. گام بعدی محتواست. در این مقاله با معرفی نکاتی در رابطه با اهمیت ظاهر سایت در طراحی وب‌ها، شما را با عوامل تاثیرگذار در طراحی ظاهر سایت آشنا کنیم. همان‌طور که گفتیم، اگر اهمیت ظاهر سایت در طراحی وب‌سایت از محتوا بیشتر نباشد، کمتر نیست. در ادامه راهکار‌هایی برای ایجاد محیط کاربری جذاب در سایت را ارائه می‌دهیم پس با ما همراه باشید.

بهینه‌سازی تصاویر برای طراحی محیط کاربری سایت

برای بهینه‌سازی تصاویر نکاتی باید رعایت شود. با رعایت این نکات می‌توانید تصاویر سایتتان را بهینه‌سازی کنید تا هم بر جذابیت سایت خود بیافزایید و هم بر روی سرعت لود سایت خود تاثیر بگذارید. همان‌طور که قطعا تجربه کردید، بازدیدکنندگان معمولا وقت زیادی را صرف لود شدن صفحات نمی‌کنند و اگر سرعت لود سایت شما زیاد باشد، بازدید کننده خود را از دست خواهید داد.

مسئله حائز اهمیت دیگر این است که در بیشتر فابل‌های گرافیکی پالت‌هایی مربوط به رنگ تصاویر وجود دارند. شما نیازی به این پالت‌ها برای نمایش در ظاهر وب در طراحی سایت خود ندارید. پس با حذف آن‌ها می‌توان کاستن کیفیت عکس‌ها، موجب کاهش حجم تصاویر شویم و در نتیجه سرعت لود را کاهش دهیم. برای انجام این کار نیاز به فتوشاپ دارید. به وسیله فتوشاپ می‌توانید به بخش save for web مراجعه کنید.

چیدمان در طراحی محیط کاربری سایت

بررسی رفتار کاربران این‌گونه نشان می‌دهد که عمده بازدیدکنندگان در هنگام ورود به یک سایت بیشتر به قسمت‌های بالایی مطالب توجه می‌کنند. برای درک بیشتر اگر یک حرف G را تصور کنید، و آن را بر روی مطالبتان بگذارید، می‌توان گفت بیشترین توجه بازدید کننده در قسمت‌هایی است که زیر حرف G قرار دارند. البته در متون لاتین که از چپ به راست هستند حرف F و در متون فارسی یا عربی که از راست به چپ هستند حرف F قرینه شده است. با توجه به مطالب فوق بدیهی است که امروزه در طراحی سایت‌ها بخش‌های حائز اهمیت را در این قسمت قرار می‌دهند چرا که بیشترین تاثیر را در جذب کاربران دارد. پس توجه نمایید که در این قسمت‌ها نیاز است که از عکس‌ها و رنگ‌های با کیفیت استفاده شود.

نکات کلیدی در طراحی صفحه اول سایت

در ادامه نکاتی ارائه می‌کنیم که نیاز است برای زیبابی طراحی صفحه اول سایت شما مورد توجه قرار بگیرند. پیشنهاد ما به شما این است که بخش‌های اصلی یعنی پست‌ها و اخبار و مطالب سایت را در سمت راست درج کنید. سمت چپ را به سایر قسمت‌های کم اهمیت سایت مانند بنر‌های تبلیغاتی، لینک‌ها، لوگین‌های کاربران و سایر ماژول‌ها اختصاص دهید. باید تا جایی که ممکن است از شلوغ کردن صفحه اول پرهیز کنید و فقط با قرار دادن منو‌ها و اسلاید شو‌های جذاب، بازدید کنندگانتان را به سایر صفحات منتقل کنید.

‌‌

دو اصل کلیدی کاربر پسند بودن و دسترسی به محتوا

رفتار کاربران پس از ورود به سایت یکی از فاکتور‌های مهم در طراحی سایت است. کلمات کلیدی، محتوا، لینک گذاری و… مواردی هستند که همواره از نظر توسعه دهندگان سایت حائز اهمیت‌اند. اما کاربرپسند بودن و دسترس پذیری مباحثی هستند که در طراحی سایت‌ها کمتر به آن‌ها پرداخته می‌شود.

‌‌

کاربر پسند بودن

یکی از عوامل تمایز و برتری وب‌سایت‌ها نسبت به یکدیگر در رنکینگ موتورهای جستجو، کاربرپسند بودن ظاهر سایت در طراحی وب‌سایت است. کاربرپسند بودن یعنی ارائه محتوای با کیفیت و ظاهر گرافیکی جذاب که هر دو از عوامل موثر در کاربرپسند شدن سایت هستند. در دسترس بودن منو‌ها و زیر منو‌ها می‌تواند کاربر را به‌راحتی به صفحات دل‌خواه هدایت کند و موجب ویژگی در دسترس بودن در ظاهر سایت در طراحی وب‌سایت بشوند.

‌‌

دسترسی به محتوا

همان‌طور که در بالا اشاره شد اگر دیزاین صفحات سایت شما به‌گونه‌ای باشد که کاربر به سادگی به سایر صفحات جابجا شود، به‌معنای دردسترس بودن وب‌سایت است. این مساله گاهی باعث می‌شود، کاربر از صفحات بیشتری از سایت شما بازدید کند که در نتیجه آن ترافیک سایت شما افزایش می‌یابد و رتبه الکسایتان بهبود می‌یابد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
طراح وب سایت

طراح وب سایت

۰ Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *