جدیدترین مطالب بلاگ :::::::::::::::::::::::::::

 CPM در تبلیغات
پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم که CPM اگرچه به معنای Cost per mile تعریف‌‌‌ می‌شود، اما بسیاری از...
بازاریابی داده‌ محور چیست؟
بازاریابی داده محور استراتژی استفاد‌ه از اطلاعات مشتری برای بهبود و هدف‌گذاری خرید و ارسال...
تست A/B چگونه کسب و کار شما ارتقا می دهد؟
همه ما در بسیاری از اوقات هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ دچار سردرگمی شده و یا در دوراهی قرار می‌گیریم...
بازاریابی پارتیزانی
امروزه تقریبا تمام کسب و کار‌ها تمرکز بسیاری بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی دارند. به همین...
محتوا در طراحی سایت
طراح وب سایت
۳۱ مرداد ۱۴۰۰

محتوا به عنوان پیکره طراحی سایت و تشکیل‌دهنده ساختار داخلی سایت به شمار می‌رود و مهمترین عامل جذب بازدید‌کنندگان و تبدیل آن‌ها به مشتری است، علاوه بر این یکی از فاکتور‌های کلیدی در رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو نیز تلقی می‌شود. به کارگیری محتوای جدید و جذاب و استفاده نکردن از مطالب تکراری علاوه بر اینکه برای بازدیدکنندگان و مشتریان سایت اهمیت زیادی دارد، برای موتور‌های جستجو نیز حائز اهمیت است، و یکی از ملاک‌های سطح‌بندی سایت در نتایج جستجو است به نحوی که اگر در طراحی سایت خود از مطالب جدید استفاده کنید، به تدریج توسط موتور‌های جستجو به عنوان سایت تولید‌کننده محتوا شناسایی خواهید شد.

 

محتوا و مطالب سایت باید بر اساس اصول سئو نوشته شوند.

از موارد حائز اهمیت نگارش محتوا در طراحی سایت بر اساس اصول سئو، استانداردسازی آن‌ها است. اگر استاندارد‌های سئو در نگارش محتوای ما رعایت شوند، موتور‌های جستجو اهمیت زیادی به آن‌ها داده و در مقایسه با مطالب مشابه در همان موضوع رتبه بهتری به سایت ما خواهند داد. برخی از اصول سئو در تولید محتوا در طراحی سایت را توضیح می‌دهیم:

استفاده مناسب از کلمات کلیدی

کلمات کلیدی همان کلماتی هستند که شاکله کلی محتوای ما را تشکیل می‌دهند. برای مثال یک فروشگاه اینترنتی که در حوزه فروش درب و پنجره‌های upvc فعالیت دارد، کلمه کلیدی پنجره را به عنوان کلمه کلیدی خود انتخاب کرده و مطالب و محتوای خود را درباره این کلیدواژه می‌نویسد و به اندازه مطلوب و مطابق استاندارد‌های سئو از آن استفاده می‌کند. پس به هر دو سوی معادله دقت کنید؛ نه افراط و نه تفریط. چگالی کلمات کلیدی محتوا در طراحی سایت باید بین ۲ و ۵ درصد باشد و استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی نیز تاثیر منفی بر روی سایت ما خواهند گذاشت.

‌زمان‌بندی مناسب برای محتوا در طراحی سایت

باید طبق یک زمان‌بندی معین نسبت به به‌روزرسانی محتوای سایت خود اقدام کنید. طی مطالعات جدید تیم تحقیق و توسعه تیم طراحی سایت نیپاسیستم معلوم شده است که زمان‌بندی ارائه محتوا جدید در طراحی سایت برای موتور‌های جستجو نیز مهم است و این یکی از ملاک‌های موتور‌های جستجو در رتبه‌بندی سایت است، هرچند تاثیر آن خیلی زیاد نباشد، ولی در این فضای پر رقابت، همین فاکتور‌های به ظاهر کم اهمیت هستند که تفاوت‌ها را رقم می‌زنند.

تعداد کلمات و طول محتوا در طراحی سایت

پیش‌تر اشاره کردیم، هدف ساخت سایت است که نوع و میزان محتوای مورد نیاز آن را تعیین می‌کند. مطالب طولانی برای موتور‌های جستجو مناسب هستند ولی اغلب این موضوع مطلوب بازدید‌کنندگان سایت نیست چرا که آن‌ها اغلب دنبال مطالب و محتوای مختصر و مفید هستند. پس جنبه اعتدال را در مطلب‌گذاری سایت رعایت کرده و باید تمرکزمان بیشتر بر روی نظر بازدید‌کنندگان و ایجاد محیطی جذاب برای کاربران باشد. پیشنهاد نیپاسیستم دراستفاده از ۵۰۰ کلمه به عنوان حداقل تعداد کلمات در نگارش مطالب است.

تصاویر در طراحی سایت

تصاویر یکی از فاکتور‌های کلیدی ایجاد محیط کاربری جذاب برای کاربران است و بازدید‌کننده را ترغیب به گذاشتن وقت زیاد‌تری در سایت شما می‌کند. ولی همچنان قانون نانوشته ما پابرجاست؛ استفاده از تصاویر زیاد و به‌کارگیری آن‌ها قبل از استانداردسازی بر اساس صفحات وب آسیب‌زننده است. چرا که باعث سنگین‌تر شدن سایت و پایین آمدن سرعت لود آن می‌شود. پس تصاویر در طراحی سایت را نیز بر اساس استاندارد‌های طراحی سایت استفاده کرده و سایت خود را جذاب‌تر کنید. در انتها این‌که ملاک در تولید و ارائه محتوا، بیشتر جلب نظر کاربران باشد تا رعایت اصول و استاندارد‌های موتور‌های جستجو. مطالب و محتوا را برای بازدید‌کننده سایت بنویسید و موتور‌های جستجو را نیز در نظر بگیرید. سایتی که بازدیدکنندگان باعث افزایش رتبه آن شوند، برای موتور‌های جستجو نیز مهم بوده و به عنوان یک سایت مفید معرفی خواهد شد.

تیم نیپاسیستم، با بهره‌گیری از آخرین متد روز دنیا در طراحی و بهینه‌سازی سایت بهترین راهکار‌ها را برای سایت شما ارائه می‌دهد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
طراح وب سایت

طراح وب سایت

۰ Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *