جدیدترین مطالب بلاگ :::::::::::::::::::::::::::

 CPM در تبلیغات
پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم که CPM اگرچه به معنای Cost per mile تعریف‌‌‌ می‌شود، اما بسیاری از...
بازاریابی داده‌ محور چیست؟
بازاریابی داده محور استراتژی استفاد‌ه از اطلاعات مشتری برای بهبود و هدف‌گذاری خرید و ارسال...
تست A/B چگونه کسب و کار شما ارتقا می دهد؟
همه ما در بسیاری از اوقات هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ دچار سردرگمی شده و یا در دوراهی قرار می‌گیریم...
بازاریابی پارتیزانی
امروزه تقریبا تمام کسب و کار‌ها تمرکز بسیاری بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی دارند. به همین...
اپلیکیشن استاندارد
ویژگی‌های مشتری محور اپلیکیشن استاندارد
شکیبا اجتهادی
۲۲ دی ۱۴۰۰

در سال‌های اخیر اپلیکیشن‌ها جایگاه بسیار مهم و باارزشی را در بین مردم دنیا به‌دست آورده‌اند و می‌توان گفت برای همه کارها یک نرم‌افزار‌ طراحی شده است. اما برای طراحی یک اپلیکیشن استاندارد و مناسب که علاوه بر رفع نیاز، مشتری محور نیز باشد، نکات مختلفی وجود دارد. به همین دلیل توسعه‌دهندگان باید به ترند‌ها و قابلیت‌های جدیدی که به بازار عرضه می‌شوند توجه نموده و آن‌ها را در اپلیکیشن‌های خود تعبیه کنند. در این میان، علاوه بر طراحی زیبا و چشم‌گیر موارد دیگری وجود دارند که جز ویژگی‌های اپلیکیشن استاندارد به حساب می‌آیند. ما می‌توانیم ویژگی‌های چنین برنامه‌ای را به دو دسته اصلی تقسیم کنیم:

  • مشتری محور
  • تجارت محور

در این مقاله به بررسی ویژگی‌های مشتری محور اپلیکیشن استاندارد می‌پردازیم. همچنین شما می‌توانید مقاله ویژگی‌های تجارت محور اپلیکیشن استاندارد را در وب سایت نیپاسیستم مطالعه کنید.

 

ویژگی‌های یک اپلیکیشن خوب و استاندارد چیست؟

همان‌طور که می‌دانید اپلیکیشن استاندارد نیازمند رعایت نکات مختلفی است.

  • سادگیاپلیکیشن استاندارد

یکی از مهم‌ترین ‌نکات برای طراحی اپلیکیشن استاندارد، ساده بودن آن است. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از نرم‌افزار‌‌هایی استفاده کنند که کار با آن آسان است. همچنین صفحات شفاف و خلوت، مشتری را به سمت بخش‌های دیگر موجود در اپلیکیشن هدایت کرده و آن‌ها را به ادامه استفاده از اپلیکیشن تشویق می‌کند.

 

  • سرعت بالا

یکی از اصلی‌ترین ‌و حیاتی‌ترین ‌مشخصات برای طراحی یک اپلیکیشن استاندارد، سرعت لود بالا است. هیچ کاربری تمایلی به استفاده از نرم‌افزار‌ی که مدت‌ها طول می‌کشد تا لود شود را ندارد. همین تأخیرها می‌تواند باعث شود که کاربر به دنبال نصب اپلیکیشنی بهتر برود.

 

  • انعطاف‌پذیری

همان‌طور که می‌دانید، سیستم عامل‌های متفاوتی وجود دارند. یک اپلیکیشن استاندارد باید قابلیت اجرا بر روی تمام این سیستم عامل‌ها را داشته باشد. توجه داشته باشید که اپ‌های اندروید به‌راحتی قابلیت آپلود در پلی استور را دارند، اما اپ‌های IOS باید توسط اپل تست و امتحان شوند. برنامه‌نویسی هر دو سیستم عامل، تفاوت چندانی ندارد اما تفاوت عمده در رزولوشن و اندازه صفحه است. به هرحال بهتر است قبل از ارائه و معرفی محصول، آن را بر روی همه این سیستم عامل‌ها امتحان کنید.

 

  • امنیت

در سال‌های اخیر، روش‌های کلاهبرداری متفاوتی به وجود آمده است. بسیاری از آن‌ها از طریق بدافزار‌ها به داده‌های کاربران دسترسی پیدا کرده و از اطلاعات افراد سو استفاده می‌کنند. بنابراین امنیت بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است. هکر‌ها به روش‌های مختلفی ممکن است امنیت یک اپ را به خطر بیاندازند.

  • بدافزار را در قرار می‌دهند تا بتوانند به داده‌ها دسترسی پیدا کنند.
  • اطلاعات حساسی که از طریق شبکه منتقل می‌شوند، رهگیری می‌کنند.
  • داده‌های مشتری را برای سرقت هویت و کلاهبرداری می‌دزدند.
  • با هک کردن اپ، مالکیت اپلیکیشن را از چنگ مالک اصلی می‌ربایند.

بنابراین باید بتوانید حفره‌های امنیتی اپ خود را کنترل و عیب‌یابی کنید.

 

  • قابلیت جستجو

اگرچه در نظرگرفتن قابلیت جستجو در اپلیکیشن به نظر آسان است، اما بسیاری از نرم‌افزار‌‌ها به این مسئله توجه کافی نمی‌کنند. قابلیت جستجو به کاربر این امکان را می‌دهد تا هر آن‌چه را نیازدارند به سرعت پیدا کنند.

 

  • دریافت بازخورد مخاطبان

یکی از ویژگی‌های مشتری محور اپلیکیشن استاندارد، دریافت بازخورد و فیدبک مخاطبان است. این روش بهترین راه برای درک این مساله که آیا اپلیکیشن رفع‌کننده نیاز کاربر است یا نه، این است که از خود کاربر بپرسید. این بازخورد‌ها بهترین راه جذب مشتری هستند و نشان دهده اهمیت شما به کاربرانتان است.

 

  • شخصی سازی

با شخصی‌سازی محتوا، طرح‌بندی و عملکرد سیستم، می‌توان تجربه را متناسب با نیازهای کاربر تنظیم کرد. کاربران دوست دارند رنگ، سایز و حتی فونت اپ را به سلیقه خود تغییر دهند. بنابراین بهتر است این امکان را برای کاربران خود فراهم کنید که بخشی از موارد را به اختیار خود تغییر دهند.

 

  • شناسایی مخاطب

اولین چیزی که در ایجاد یک اپلیکیشن خوب و موفق به شما کمک می‌کند این است که بدانید چه کسی از برنامه شما استفاده خواهد کرد. همچنین نحوه برقراری ارتباط با کاربران مورد نظر خود و کانال‌هایی (سایت، شبکه‌های اجتماعی و…) که می‌توانید با آن‌ها در ارتباط باشید را بررسی کنید.

 

  • طراحی امکانات با توجه به مخاطب

یک نرم‌افزار‌ استاندارد و کاربردی پس از شناسایی مخاطب، ویژگی‌های مورد نیاز را مشخص می‌کند. قرار دادن امکاناتی که ممکن است از استفاده از آن طریق نرم‌افزار‌‌های دیگر برای مخاطب آسان‌تر ‌باشد، نه‌تنها مفید نیست بلکه می‌تواند از ارزش و اهمیت اپلیکیشن بکاهد.

نکات تکمیلی جهت طراحی اپلیکیشن استاندارد

همان‌طور که گفتیم موارد زیادی وجود دارند که جز ویژگی‌های مشتری محور یک اپلیکیشن استاندارد به حساب می‌آیند. در کنار این ویژگی ها، رعایت برخی از نکات تاثیر به‌سزایی بر روند مشتری‌مداری در اپلیکیشن شما خواهند داشت. بنابراین بهتر است این نکات را نیز رعایت نمایید.

  • طراحی زیبا برای اپلیکیشن خود ایجاد کنید.
  • از ترکیب رنگ‌های روشن و خیره کننده استفاده کنید.
  • به صورت مرتب اپلیکیشن خود را به‌روزرسانی کنید.
  • سعی کنید اپلیکیشن خود را با کمترین حجم و بیشترین سرعت طراحی کنید.
  • UI و UX اپلیکیشن را به صورت هدفمند طراحی کنید.
  • انتظارات و نیازهای اصلی را بر اساس نحوه استفاده افراد از یک سرویس خاص پوشش بدهید.
  • گردش کار را برای کاربران پایدار و قابل اعتماد کنید.
  • در اپلیکیشن خود سطح کافی حفاظت از داده‌ها را فراهم آورید.
  • بهتر است نرم‌افزار‌ را طوری طراحی کنید که به صورت آفلاین هم کاربرد داشته باشد.

 

نتیجه‌گیری

اپلیکیشن‌های مختلف روزبه‌روز در حال به‌روزرسانی و پیشرفت هستند. اگر شما نیز به دنبال طراحی نرم‌افزار‌ خاص خود هستید، رعایت نکات ذکر شده باعث می‌شود که اپلیکیشن شما در سطحی قابل رقابت با سایر اپلیکیشن‌های استاندرد در دنیا قرار بگیرد. با این حال، اگر ایده خوبی دارید، اما مهارت برنامه‌نویسی ندارید، نگران نباشید. تیم متخصص نیپاسیستم با سال‌ها تجربه همراه شما خواهد بود تا با طراحی اپلیکیشن استاندارد شما را به اهدافتان برساند.

Rate this post
شکیبا اجتهادی

شکیبا اجتهادی

دانش آموخته مهندسی معماری - کار خود را با تولید محتوا به زبان انگلیسی برای وب سایت های خارجی آغاز کرده و به تازگی وارد عرصه سئو و دیجیتال مارکتینگ شده است.

۰ Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *