جدیدترین مطالب بلاگ :::::::::::::::::::::::::::

 CPM در تبلیغات
پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم که CPM اگرچه به معنای Cost per mile تعریف‌‌‌ می‌شود، اما بسیاری از...
بازاریابی داده‌ محور چیست؟
بازاریابی داده محور استراتژی استفاد‌ه از اطلاعات مشتری برای بهبود و هدف‌گذاری خرید و ارسال...
تست A/B چگونه کسب و کار شما ارتقا می دهد؟
همه ما در بسیاری از اوقات هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ دچار سردرگمی شده و یا در دوراهی قرار می‌گیریم...
بازاریابی پارتیزانی
امروزه تقریبا تمام کسب و کار‌ها تمرکز بسیاری بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی دارند. به همین...
اپلیکیشن استاندارد
ویژگی‌های تجارت محور اپلیکیشن استاندارد
شکیبا اجتهادی
۲۰ دی ۱۴۰۰

در سال‌های اخیر و با گسترش دستگاه‌های دیجیتالی و اینترنت، طراحی و ساخت اپلیکیشن‌های مختلف رونق بسیاری داشته است. تا آن‌جا که تقریبا برای هر کاری نرم‌افزارهای متعددی طراحی شده است. اپلیکیشن استاندارد باعث‌ می‌شود کارهای ما در کم‌ترین زمان ممکن انجام شود و بسیاری از فعالیت‌ها که کارهای بانکی و پرداخت‌ها از جمله مهم‌ترین آن‌ها است، در کسری از ثانیه صورت بگیرد.

به همین دلیل طراحی و استفاده از یک اپلیکیشن استاندارد به یکی از دغدغه‌های مردم تبدیل شده است. ویژگی‌های این اپلیکیشن‌ها در دو دسته تجارت محور و مشتری محور قرار می‌گیرد. شما‌ می‌توانید ویژگی‌های مشتری محور را در مقاله ویژگی‌های مشتری محور اپلیکیشن استاندارد مطالعه نمایید. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های تجارت محور این نوع اپلیکیشن‌ها‌ می‌پردازیم.

 

ویژگی‌های تجارت محور اپلیکیشن استاندارد چیست؟

یک اپلیکیشن استاندارد، پیش از هر چیز دارای مشخصات و ویژگی‌های خاصی است که کاربردی بودن و عملکرد درست آن را تضمین‌ می‌کند. همچنین، اگر شما به دنبال طراحی اپلیکیشن هستید، اطلاع از ویژگی‌های تجارت محور تاثیر به‌سزایی در موفقیت نرم‌افزار شما خواهد داشت. در ادامه به بررسی برخی از این ویژگی‌ها‌ می‌پردازیم.

 

  • یک اپلیکیشن استاندارد، افراد را تشویق‌ می‌کند که علاوه بر استفاده از آن، به نرم‌افزار وفادار بمانند.اپلیکیشن استاندارد

حتما پیش آمده است که برای انجام یک کار خاص نرم‌افزار‌های مختلفی را دانلود کنید و از هر کدام برای انجام قسمتی از کار خود استفاده کنید. این کار برای بسیاری از کاربران خسته‌کننده و آزاردهنده است. به خاطر داشته باشید که بسیاری از افراد به نرم‌افزاری وفادار‌ می‌مانند که بتوانند با کم‌ترین باگ و خطا، سرعت بالا و عملکرد مناسب از آن استفاده کنند. علاوه بر این، مشتریان ترجیح‌ می‌دهند از یک اپ برای انجام کار‌های مشابه هم استفاده کنند. توجه به این نکات موجب‌ می‌شود که کاربران شما وفاداری بیشتری نسبت به نرم‌افزار شما داشته باشند.

 

  • پرداخت‌های سریع و بدون دردسر را ارائه‌ می‌دهد.

بدون تردید یک اپلیکیشن خوب طراحی شده، خیلی زودتر در بین کاربران همه‌گیر‌ می‌شود. مخصوصا زمانی که پای پول و پرداخت‌های این چنین در میان باشد. استفاده از روش امن برای پرداخت‌های سریع باعث‌ می‌شود که اعتماد کاربران نسبت به شما بیشتر شود و برای بیشتر فعالیت‌های خود از اپلیکیشن شما استفاده کنند.

 

  • توسعه و نگهداری اپلیکیشن در آینده کم است.

مشکل فعلی صنعت توسعه وب، عدم توجه و تمرکز بر نگهداری از اپلیکیشن‌ها است. منظور از نگهداری یا مراقبت از اپلیکیشن فقط افزودن کارایی جدید به آن نیست. بلکه نگهداری امری ضروری است که باید حتما انجام شود تا اپلیکیشن ایمن و قابل اطمینان به کار خود ادامه دهد.

 

  • روش‌های به‌روزرسانی برای اپلیکیشن استاندارد آسان است.

اگر سیستم عامل اپلیکیشن Android یا iOS باشد، به‌روزرسانی‌ها اهمیت زیادی دارند و باید مرتبا انجام شوند. یک به‌روزرسانی عمده گاهی اوقات کل چشم‌انداز را تغییر‌ می‌دهد و اگر برنامه شما نتواند شرایط مورد نیاز را برآورده کند، مخاطب خود را از دست‌ می‌دهد. اما اگر به‌روز باشید،‌ می‌توانید از بروز مشکلات موجود در سیستم عامل با جدیدترین نسخه‌ها جلوگیری کنید.

 

  • اپلیکیشن استاندارد با SEO و ASO بهینه‌ می‌شود.

اولین قدم برای معرفی هر اپلیکیشن شناخته شدن آن توسط افراد بیشتر است. بنابراین نرم‌افزارها باید با  SEO (بهینه‌سازی اپلیکیشن برای موتورهای جستجو مانند گوگل) و ASO (بهینه‌سازی اپلیکیشن برای اپ استورها مانند کافه بازار و گوگل پلی) به صورت اینترنتی بهینه‌سازی شوند. از این طریق کاربران بیشتری برنامه را مشاهده و آن را نصب‌ می‌کنند.

 

  • عملکرد بالا در اپلیکیشن استاندارد همیشه حفظ‌ می‌شود.

برای یک اپلیکیشن موفق “خوب” به اندازه کافی “خوب” نیست. کاربران در مورد هرگونه مشکلی که ممکن است هنگام استفاده از برنامه شما ظاهر شود، شما را مسئول‌ می‌دانند و نه تولید‌کننده تلفن یا ISP که به آن‌ها اینترنت‌ می‌دهد. طبق گزارشی روند استفاده از تلفن همراه در سال ۲۰۱۹ توسط Connecthings، دو سوم کاربرانی که از گوشی‌های هوشمند استفاده‌ می‌کنند حداقل یک بار در ماه برنامه‌های اضافی را از گوشی خود پاک‌ می‌کنند. همچنین، طبق تحقیقات Qualitest، ۸۸ درصد از کاربران در صورت یافتن یک اشکال و ایراد اپلیکیشن را حذف‌ می‌کنند.

 

 شرکت طراحی اپلیکیشن استاندارد

در روزگاری که یک سوم جمعیت کره زمین آنلاین هستند، نیاز به چنین ابزارهایی بیش از گذشته اهمیت پیدا می‌کند. بدون شک یکی از مواردی که نقش بسیار مهمی در کارایی و عملکرد مناسب یک نرم‌افزار دارد، طراحی درست آن است. بنابراین، اگر یک ایده خوب برای طراحی اپلیکیشن دارید و قصد سپردن کار به دیگران را دارید، بهتر است تحقیقات فراوانی برای یافتن یک شرکت مناسب انجام دهید. پس لازم است تا یک تیم حرفه‌ای و کار بلد طراحی اپلیکیشن را به عهده بگیرند.

یک شرکت طراحی اپلیکیشن مناسب خدمات مختلفی از جمله نگهداری و پشتیبانی از نرم‌افزار را در اختیار مشتری قرار‌ می‌دهند تا در صورت بروز هرگونه مشکلی، به سرعت وارد عمل شوند. شرکت نیپاسیستم با همراهی تیم متخصص و حرفه‌ای در زمینه طراحی اپلیکیشن آماده خدمات‌رسانی به شما است.

 

نتیجه‌گیری

بدون تردید یک اپلیکیشن استاندارد با طراحی مناسب، به سرعت در بین کاربران همه‌گیر‌ می‌شود. عرصه‌های وب اپلیکیشن و موبایل اپلیکیشن در واقع فرصتی مناسب برای ارتقای تعاملات دو سویه هوشمندانه بین کاربران و ارائه دهندگان است. بنابراین اگر به فکر طراحی یک اپلیکیشن مناسب هستید، بهتر است آن‌چه در این مقاله ذکر شد را در نظر داشته باشید تا در مدت زمان اندکی به موفقیت‌ها و اهداف دلخواه خود برسید.

Rate this post
شکیبا اجتهادی

شکیبا اجتهادی

دانش آموخته مهندسی معماری - کار خود را با تولید محتوا به زبان انگلیسی برای وب سایت های خارجی آغاز کرده و به تازگی وارد عرصه سئو و دیجیتال مارکتینگ شده است.

۰ Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *