جدیدترین مطالب بلاگ :::::::::::::::::::::::::::

 CPM در تبلیغات
پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم که CPM اگرچه به معنای Cost per mile تعریف‌‌‌ می‌شود، اما بسیاری از...
بازاریابی داده‌ محور چیست؟
بازاریابی داده محور استراتژی استفاد‌ه از اطلاعات مشتری برای بهبود و هدف‌گذاری خرید و ارسال...
تست A/B چگونه کسب و کار شما ارتقا می دهد؟
همه ما در بسیاری از اوقات هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ دچار سردرگمی شده و یا در دوراهی قرار می‌گیریم...
بازاریابی پارتیزانی
امروزه تقریبا تمام کسب و کار‌ها تمرکز بسیاری بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی دارند. به همین...
لندینگ پیج تبلیغاتی مناسب
ویژگی‌های لندینگ پیج تبلیغاتی مناسب
شکیبا اجتهادی
۳ اسفند ۱۴۰۰

در سال‌های اخیر مردم با انواع تبلیغات بیش از پیش آشنا شده‌اند و همین موضوع موجب شده است که برخی از انواع تبلیغات مانند پاپ‌آپ‌ها نارضایتی بسیاری را برای آن‌ها به وجود آورد. به همین دلیل طراحی لندینگ پیج تبلیغاتی مناسب به امری ضروری تبدیل شده است.

احتمالا با این موضوع مواجه شده‌اید که هنگام باز کردن یک وب سایت با هزاران بنر تبلیغاتی در اطراف صفحه خود روبرو شوید که قسمت زیادی از صفحه شما را اشغال کرده‌اند. این موضوع در تلفن همراه مشکل بیشتری نیز به وجود می‌آورد و زمانی‌که قصد بستن آن‌ها را کرده باشید، در صفحات جداگانه باز می‌شوند.

در این مقاله با بررسی ویژگی‌های لندینگ پیج تبلیغاتی مناسب روش‌های صحیح استفاده از تبلیغات را به شما آموزش می‌دهیم، پس با ما همراه باشید.

 

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

پیش از هر چیز بهتر است با مفهوم لندینگ پیج آشنا شوید. صفحه فرود یا همان لندینگ پیج، صفحه‌ای است که اطلاعات ارزشمندی را به صورت خلاصه به کاربران ارائه می‌دهد. لندینگ پیج‌ها برای کمپین های تبلیغاتی دیجیتال طراحی می‌شوند و هدف مشخص را دنبال می‌کنند. طراحی لندینگ پیج تبلیغاتی در استراتژی‌های بازاریابی محتوایی و بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) اهمیت بسیار زیادی دارد. شما می‌توانید با توجه به نوع کسب و کار خود از استراتژی‌های مدیریت لید استفاده کنید. علاوه بر این لندینگ پیج تبلیغاتی فرصت مناسبی را فراهم می‌کند تا با قراردادن فرم‌ها، اطلاعات مهمی همانند ایمیل و شماره تماس مشتری را در اختیار بگیرید. نکته مهم این است که لندینگ پیج لزوما صفحه اصلی وب سایت نیست.

 

نکات مهم برای طراحی لندینگ پیج تبلیغاتی

برای طراحی لندینگ پیج بهتر است این نکات را در نظر داشته باشید :لندینگ پیج

  • هدف خود را انتخاب کنید. بهتر است یک هدف را در نظر داشته باشید تا در طراحی صفحه فرود خود از آن استفاده کنید. همچنین با توجه به آن نرخ تبدیل را محاسبه کنید. این هدف می‌تواند دانلود یک فایل، خرید محصول و یا پر کردن فرم عضویت باشد.
  • پرسونای مخاطب هدف و نیازهای آن را بشناسید تا بتوانید استراتژی‌های بازاریابی محتوایی خود را بر همان اساس تنظیم کنید.
  • بهتر است همیشه بررسی کنید که کاربران از چه طریقی با شما آشنا شده‌اند تا در مراحل بعدی روی آن کانال ورودی بیش‌تر تمرکز کنید.
  • همواره به تحلیل رقبای خود بپردازید و از آن‌ها بیاموزید.

 

ویژگی‌های لندینگ پیج تبلیغاتی

  • USP مناسب استفاده کنید.
    اولین و مهم‌ترین قسمت لندینگ پیج شما USP است. در واقع این قسمت لندینگ پیج مکملی برای پیام تبلیغاتی مورد استفاده شما است. بنابراین باید هم به ویژگی‌های USP و هم به خصلت مکمل بودن آن دقت داشت. این بخش به سه قسمت تقسیم می‌شود:
  • اولین تیتر با فونت معمولاً بزرگ‌تر از سایر قسمت‌ها و به صورت کاملاً مشخص درباره نقطه تمایز اصلی سرویس موجود در صفحه است.
  • تیتر دوم با فونت کوچک‌تر و مکمل تیتر اول
  • یک پاراگراف کوتاه درباره محصول یا سرویس
  • طراحی منظم و مرتب لندینگ پیج تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد.
    عواملی چون نحوه‎ چیدمان مطالب مهم، استفاده از تصاویر و ویدیوهای جذاب، استفاده به‌‎جا از فضای خالی، عدم وجود تبلیغات پاپ‌آپ یا عواملی که حواس مخاطب را پرت می‌کنند و استفاده‌ مناسب از CTA، از مواردی است که باید در طراحی رعایت شوند.
  • عنوان و محتوا باید به هم مرتبط باشند تا بتوانند اعتماد مخاطب را جلب کنند.
  • از تیترهای جذاب برای ترغیب کاربران به انجام عمل مورد نظر خود در صفحه فرود استفاده کنید.
  • از کلماتی استفاده کنید که کاربران را به خواندن ادامه مطالب تشویق کند.
  • طراحی لندینگ پیج تبلیغاتی به نحوی باشد که کاربران به آسانی متوجه شوند که اهداف و سلایق آن‌ها در اولویت قرار دارد.
  • برای تشویق مخاطبین از پیشنهادهای هیجان‌انگیز استفاده کنید. تخفیف‌ها یا بازی‌هایی که به صورت رندوم هدایایی را به آنان می‌دهد مورد استقبال بسیاری قرار خواهد گرفت.
  • از ارائه مطالب بیهوده در صفحه لندینگ خود اجتناب کنید و صرفا اطلاعات مورد نیاز را در اختیار افراد قرار دهید.
  • رنگ‌ها تاثیر بسیار زیادی در ظاهر و جذب مخاطب شما دارند.
  • از دکمه‌هایی جهت انتشار مطالب خود در شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. این کار علاوه بر افزایش بازدید، برای جلب اعتماد بیشتر کاربران نیز اهمیت دارد.

 

نتیجه‌گیری

بررسی‌های انجام شده نشان داده است که بسیاری از افراد تنها ۷ ثانیه به هر وب سایت فرصت می‌دهند که آن‌ها را جذب کند. بنابراین صفحه لندینگ پیج تبلیغاتی شما باید به گونه‌ای باشد که در مدتی کوتاه مخاطب خود را جذب کند. این در صورتی است که بسیاری از وب سایت‌های فارسی به دلیل نداشتن صفحات فرود استاندارد، موثر واقع نمی‌شوند.

هر صفحه از سایت می‌تواند نقش یک لندینگ پیج را ایفا کند چراکه هر صفحه محل ورود کاربران است. بنابراین باید نکاتی که اشاره شد را در طراحی کلی سایت هم در نظر داشت. توجه داشته باشید که بهتر است تبلیغات خود را فقط بر روی فروشگاه، محصول و سرویس خاصی متمرکز نکنید و سعی کنید بخشی از بودجه تبلیغاتی خود را برای جذب کاربران و معرفی برند خود هزینه نمایید. با این وجود اگر ترجیح می‌دهید تبلیغات خود را به دست افراد متخصص بسپارید، تیم نیپاسیستم با ارائه خدمات تبلیغات آنلاین در خدمت شما خواهد بود تا در کم‌ترین زمان ممکن به اهداف خود برسید.

Rate this post
شکیبا اجتهادی

شکیبا اجتهادی

دانش آموخته مهندسی معماری - کار خود را با تولید محتوا به زبان انگلیسی برای وب سایت های خارجی آغاز کرده و به تازگی وارد عرصه سئو و دیجیتال مارکتینگ شده است.

۰ Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *