جدیدترین مطالب بلاگ :::::::::::::::::::::::::::

 CPM در تبلیغات
پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم که CPM اگرچه به معنای Cost per mile تعریف‌‌‌ می‌شود، اما بسیاری از...
بازاریابی داده‌ محور چیست؟
بازاریابی داده محور استراتژی استفاد‌ه از اطلاعات مشتری برای بهبود و هدف‌گذاری خرید و ارسال...
تست A/B چگونه کسب و کار شما ارتقا می دهد؟
همه ما در بسیاری از اوقات هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ دچار سردرگمی شده و یا در دوراهی قرار می‌گیریم...
بازاریابی پارتیزانی
امروزه تقریبا تمام کسب و کار‌ها تمرکز بسیاری بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی دارند. به همین...
نکات مهم برای تولید محتوای تصویری
نکات مهم برای تولید محتوای تصویری
شکیبا اجتهادی
۱۳ دی ۱۴۰۰

این روز‌ها بسیاری از کسب و کار‌ها به سمت اینترنتی شدن روی آورده‌اند و در این حالت مشاهده حضوری کالاها از نزدیک امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل محتوای تصویری، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و یا طراحی سایت رونق گرفته است. یکی از شبکه‌های اجتماعی که در سال‌های اخیر نقش پررنگی را ایفا کرده‌، اینستاگرام است. به همین دلیل تولید محتوای تصویری خوب به یک دغدغه برای بسیاری از کسب و کار‌های حاضر در این پلتفرم تبدیل شود. تولید محتوای تصویری نه تنها در اینستاگرام بلکه در هر زمینه‌ای از تبلیغات تا معرفی محصولات، تاثیرگذار است. تصاویر و محتوای گرافیکی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در موفقیت شما برای بازاریابی باشد. اگرچه محتوای متنی همیشه جایگاه خود را در بازاریابی دیجیتال حفظ کرده است، یک محتوای بصری خوب می‌تواند به جلب توجه بیشتر کمک می‌کند.

 

محتوای تصویری چیست؟

محتوای بصری یا تصویری شامل هر نوع تصاویری برای انتقال اطلاعات است. تولید محتوای تصویری دارای انواع مختلفی است که شامل تصویر، ویدیو، اینفوگرافیک، اسلاید و اسکرین شات است.

  • تصاویر: تصویر اولین و با اهمیت‌ترین محتوای بصری است که در جذب مخاطب تاثیر زیادی دارد. وجود تصاویر همراه با محتوای متنی باعث می‌شود تا مخاطب از مطالعه نوشته‌ها خسته نشود و فهم مطالب را آسان‌تر می‌کند. با این وجود لازم است در نظر داشته باشید استفاده از تصاویر تکراری نکته‌‌ای منفی به‌شمار می‌آید و حتی ممکن است محتوای شما را به کلی نابود کند.
  • ویدیو: استفاده از ویدیو در بعضی موارد می‌تواند بیشتر از تصاویر مفید باشد. بهره‌گیری از کلمات، موسیقی و تصاویر به صورت همزمان باعث می‌شود تا ماندگاری مطالب در ذهن بیننده افزایش یابد.
  • اینفوگرافیک: این نوع محتوای تصویری یکی از بهترین گزینه‌ها برای نشان دادن اطلاعات آماری است. مدیران وبسایت‌ها و کسب و کارهای آنلاین می‌توانند با استفاده از اینفوگرافیک اطلاعات و مفاهیم پیچیده را به صورت ساده در اختیار کاربران قرار دهند.

 

تولید محتوا چه اهمیتی دارد؟

آموختن روش‌های مختلفی دارد و از طریق شنیدن، لمس و یا تجربه کردن اتفاق می‌افتد. نکته جالب آن است که بیش از نیمی از مردم از طریق دیدن می‌آموزند. زمانی که شما از محتوای تصویری در سایت خود استفاده می‌کنید میزان ترافیک سایت شما تا ۱۲ درصد افزایش می‌یابد که بدون شک تاثیر بسیاری بر رتبه‌ شما در نتایج موتور‌های جستجو می‌گذارد.

 

تاثیر تولید محتوای تصویری بر سئو سایت

امروزه رقابت زیادی در بازار کسب و کار وجود دارد و سئو نقش پررنگی را در معروفیت برندها بازی می‌کند. تولید محتوای تصویری در یک وبسایت درک بسیار بیشتری را برای کاربران ایجاد می‌کند و باعث می‌شود افراد از مطالب طولانی و توضیحات زیاد خسته نشوند. این موضوع موجب می‌شود که بازدید‌ها از وبسایت شما افزایش یابد و گوگل اعتبار بیشتری را به شما بدهد. محتوای تصویری بر ذهن افراد تکیه می‌کند بنابراین تاثیر بیشتری را بر کاربر می‌گذارد. همه‌ این مسائل موجب می‌شوند که شما از رقبای خود سبقت بگیرید و علاوه بر حضور در صفحات اول گوگل، رتبه بهتری را در نتایج جستجو کسب کنید.

 

استراتژی در تولید محتوای تصویری

تولید محتوای تصویری قوی و مناسب نیازمند رعایت نکاتی است که بتواند بیشترین تاثیرگذاری را بر مخاطب داشته باشد.

  • استفاده از تصاویر قابل فهم
    بهتر است هنگام انتخاب تصاویر از عکس‌های چشم‌گیر و جذاب استفاده کنید تا علاوه بر انتقال پیام، ارزش آن را افزایش دهند. تصاویر و فیلم‌های مستند، عکس‌ها یا نقل قول‌ها با توجه به بستری که در آن استفاده می‌کنید، می‌توانند داستان شما را بیان به شیوه‌های متفاوت کنند.
  • استفاده از عکس‌ها با فرمت‌های مختلف
    لازم است همیشه در نظر داشته باشید که چگونه می‌توانید محتوای خود را به صورت بصری ارائه کنید. استفاده از آمار و نمودار‌ها نیز می‌تواند بسیار مفید باشد.
  • مراقب قوانین کپی رایت باشید
    یکی از نکات با اهمیت در سال‌های اخیر توجه به کپی رایت محتوا است. هر تصویر توسط کپی رایت محافظت می‌شود. اشتراک تصاویری که دارای حق چاپ هستند دارای مجازات معینی است. بنابراین می‌توانید از وبسایت‌هایی که عکس‌های بدون کپی رایت را ارائه می‌دهند، استفاده کنید.
  • بهینه‌سازی تصاویر از نظر سئو
    جستجوی تصاویر طی سال‌های گذشته افزایش یافته است و با استفاده از کلمات کلیدی مناسب با استفاده از تگ ALT، می‌توانید دیده شوید.
  • درج محتوا به همراه لینک پست و فرمت عکس
    در صورتی که پست وبلاگ یا هر مقاله‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارید، از پست پیوند استفاده کنید.

 

کلام آخر

به کارگیری تولید محتوای تصویری در کنار محتوای متنی، می‌تواند بسیار مفید باشد. تاثیر شگفت‌انگیز این کار بر روی فروش باعث می‌شود تا ارتباط قوی با کاربران برقرار شود و شانس بازگشت آن‌ها به شما را افزایش دهد. اما لازم است بدانید که استفاده از تصاویری که ارتباطی به محتوای اصلی ندارند و صرفا یک گرافیک هستند، ممکن است تاثیر برعکس داشته‌باشد.

Rate this post
شکیبا اجتهادی

شکیبا اجتهادی

دانش آموخته مهندسی معماری - کار خود را با تولید محتوا به زبان انگلیسی برای وب سایت های خارجی آغاز کرده و به تازگی وارد عرصه سئو و دیجیتال مارکتینگ شده است.

۰ Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *