جدیدترین مطالب بلاگ :::::::::::::::::::::::::::

 CPM در تبلیغات
پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم که CPM اگرچه به معنای Cost per mile تعریف‌‌‌ می‌شود، اما بسیاری از...
بازاریابی داده‌ محور چیست؟
بازاریابی داده محور استراتژی استفاد‌ه از اطلاعات مشتری برای بهبود و هدف‌گذاری خرید و ارسال...
تست A/B چگونه کسب و کار شما ارتقا می دهد؟
همه ما در بسیاری از اوقات هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ دچار سردرگمی شده و یا در دوراهی قرار می‌گیریم...
بازاریابی پارتیزانی
امروزه تقریبا تمام کسب و کار‌ها تمرکز بسیاری بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی دارند. به همین...
اصول نوشتن تیتر تبلیغاتی
اصول نوشتن تیتر تبلیغاتی
نوشین خراسانی
۹ اسفند ۱۴۰۰

تمام نویسندگان حرفه‌ای تبلیغات، معتقد هستند که تیتر جذاب تبلیغاتی در فضای آنلاین، می‌تواند مثل ویترین‌های خلاقانه و جذاب فروشگاه‌ها عمل کند. این تیترها با هدف جذب کاربران و در جهت افزایش فروش نوشته می‌شوند. در حقیقت این تیترها به این قصد نوشته می‌شوند که مخاطبان را از یک آستانه روانی گذارنده و به سمت خرید سوق دهند. مشابه دنیای واقعی که تزیین ویترین فروشگاه برای جلب توجه مشتریان انجام می‌شود، در دنیای مجازی هم این کار به وسیله تیترهای جذاب صورت می‌گیرد. به ویژه در مورد تبلیغات کلیکی تا زمانی که نتوانید کاربران را قانع کنید تا روی تبلیغ شما کلیک کنند، آن تبلیغات هیچ تاثیری بر کار شما نخواهند داشت. ما نیز قصد داریم تا در این مقاله به اصول نوشتن تیتر تبلیغاتی بپردازیم.

 

نکات مهم در نوشتن تیتر تبلیغاتی

در ادامه این مقاله قصد داریم به نحوه نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی پرداخته و با ارائه چندین نکته، شما را در نوشتن تیتر‌های تبلیغاتی و عنوان‌های جذاب راهنمایی کنیم. در حقیقت شما باید به نحوی تیتر تبلیغاتی بنویسید که کاربران به هیچ عنوان نتوانند تبلیغ شما را نادیده بگیرند.

 

برانگیختن حس کنجکاوی

شما می‌توانید با استفاده از احساسات تاثیرگذاری مثل ترس،  شک و کنجکاوی توجه کاربران را جلب نمایید؛ تا از این طریق بر روی آگهی‌های شما کلیک کنند.

 

استفاده از حداکثر ظرفیت تعداد کاراکتر

در نظر داشته باشید که نباید  از کاراکتر و یا کلمات بی‌هدف استفاده کنید. همچنین تا جایی که ممکن است با استفاده از کاراکترهای هدفمند و همه ظرفیت‌های تعداد کاراکتر، به بالا‌رفتن تعداد کلیک بر روی تبلیغات خود کمک کنید.

 

تاثیرگرفتن از روندهای اجتماعی و اتفاقات روزمره

این امکان وجود دارد که از طریق مشارکت در شبکه‌های اجتماعی مختلف، موضوعاتی را بیابید، که کاربران و مشتریان بالقوه شما درباره آن‌ها بحث می‌کنند. شما می‌توانید از این اطلاعات برای نوشتن تیترهای جذاب تبلیغاتی استفاده نمایید. در اپلیکیشن توییتر، قسمتی به نام What’s trending تعریف شده ‌است، که می‌توانید از طریق آن به موضوعات روز دنیا آگاه شده و بر طبق آن شروع به نوشتن تیتر کنید. در کنار این موضوع می‌توان از شبکه‌های اجتماعی برای افزایش کلیک نیز استفاده نمود. لازم به ذکر است که در موارد گفته شده باید ماهیت زودگذر برخی از اتفاقات اجتماعی را هم در نظر داشت.

 

استفاده از آمار و ارقام

طبق تجربه متخصصین، عده‌ای از کاربران علاقه خاصی به اعداد و ارقام داشته و  در مقابل شواهد تجربی و آمارها واکنش بهتری نشان می‌دهند. شاید بتوان این علاقه را بدین‌گونه توضیح داد که داده‌های آماری سبب جلب اعتماد کاربران می‌شود. مثلا با استفاده از آمار می‌توان چنین تیتری نوشت:

«از هر ۱۰۰ نفری که ماشین‌های برند X را خریداری نموده‌اند، ۹۸ نفر بعد از گذشت ۱۰ سال همچنان راضی بوده تصمیم تعویض خودرو خود را ندارند.»

 

طرح سوال

جلب نظر کاربران، نقشی کلیدی در افزایش نرخ تبدیل خواهد داشت. از راه‌های مناسب برای جلب توجه کاربران می‌توان به، مطرح‌کردن یک سوال در عنوان و تیترهای تبلیغاتی اشاره نمود. با طرح یک پرسش مناسب، ذهن مشتریان درگیر پاسخ می‌شود و این احتمال وجود خواهد داشت که ترغیب شده و به سایت شما مراجعه نمایند.

 

استفاده از بیان ساده

این امکان وجود دارد که استفاده از کلمات و اصطلاحات تخصصی در حیطه کاری و تیترهای تبلیغاتی، باعث سردرگمی و ناامیدی مخاطب شود. به همین دلیل نباید تیترهای تبلیغات خود را مملو از چنین اصطلاحاتی کنید. در عنوان‌ها از زبانی ساده و قابل درک برای همه استفاده کنید. بدین ترتیب خواندن عنوان و تیتر تبلیغاتی راحت‌تر شده و صمیمی‌تر به نظر می‌رسد. در نهایت کلیک بیشتری هم دریافت خواهید کرد.

 

رفع غلط‌های املایی و دستوری

نشانه‌گذاری در زبان فارسی بسیار مهم است و رعایت‌نکردن آن می‌تواند سبب تغییر معنی متن شود. همچنین غلط‌های املایی در تیترهای تبلیغاتی، سبب می‌شود شما در حیطه کاری خود غیرحرفه‌ای به نظر برسید. بنابراین پیش از انتشار هر تبلیغ، باید آن را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهید. به بیانی دیگر، زمانی کافی برای ویرایش متن خود صرف نمایید.

 

نتیجه گیری

آن‌چه برای جذب مشتری در تیترهای تبلیغاتی لازم بود را، گفتیم. آن‌چه در این زمینه بسیار مهم است، شناختی است که شما از مخاطبین خود دارید. به یاد داشته باشید که باید تیترهای تبلیغاتی خود را براساس آن‌چه از مشتری خود می‌دانید، بنویسید. در آخر نیز در نظر داشته باشید که  آن چه اهمیت دارد، تنها نوشتن تیتر تبلیغاتی نیست. در حقیقت باید طوری تیتر تبلیغاتی بنویسید که بتوانید به آن متعهد بوده و آن‌چه ادعا کرده‌اید را اجرا نمایید.

Rate this post
نوشین خراسانی

نوشین خراسانی

نوشین از اولین افرادی بود که به تیم ما ملحق شد. بعد از دریافت مدرکش در مقطع کارشناسی در رشته روانشناسی و کار در یک آژانس بازاریابی، متوجه علاقه زیادش به دیجیتال مارکتینگ شد. نوشین با تحقیق و یادگیری در زمینه مورد نیاز کسب و کار شما، براتون محتوا تخصصی تولید می‌کنه.

۰ Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *