جدیدترین مطالب بلاگ :::::::::::::::::::::::::::

 CPM در تبلیغات
پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم که CPM اگرچه به معنای Cost per mile تعریف‌‌‌ می‌شود، اما بسیاری از...
بازاریابی داده‌ محور چیست؟
بازاریابی داده محور استراتژی استفاد‌ه از اطلاعات مشتری برای بهبود و هدف‌گذاری خرید و ارسال...
تست A/B چگونه کسب و کار شما ارتقا می دهد؟
همه ما در بسیاری از اوقات هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ دچار سردرگمی شده و یا در دوراهی قرار می‌گیریم...
بازاریابی پارتیزانی
امروزه تقریبا تمام کسب و کار‌ها تمرکز بسیاری بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی دارند. به همین...
تبلیغات همسان
معرفی تبلیغات همسان و انواع آن
شکیبا اجتهادی
۱۱ اسفند ۱۴۰۰

تبلیغات یکی از اجزا جدا نشدنی هر کسب و کاری در سال‌های اخیر بوده است که برای جذب مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همه ما روزانه با انواع مختلفی از تبلیغات روبه‌رو می‌شویم. از بیلبورد‌ها در خیابان گرفت‍‌‍ه، تا تلویزیون، وب سایت ها، شبکه‌های اجتماعی و … همه و همه پر از تبلیغات مختلف هستند. با این وجود بسیاری از افراد همچنان در مقابل تبلیغات گارد می‌گیرند و ترجیح می‌دهند از آن گذر کنند. به همین دلیل است که انواع مختلفی از تبلیغات مانند تبلیغات همسان شکل گرفته است.
در سال‌های اخیر با افزایش تبلیغات به روش‌های مختلف، مشتریان بسیاری به حالتی جدید به نام نابینایی نسبت به بنر‌های تبلیغاتی (banner blindness) رسیده‌اند. از این رو متخصصان و تحلیلگران متوجه شدند که روش‌های قدیمی دیگر به اندازه کافی پاسخگو نیستند و برای طراحی تبلیغاتی اثر بخش نیاز به روش‌های دیگری دارند. تبلیغات همسان یا نیتیو یکی از این روش‌ها است که می‌تواند مشکلات این‌گونه را به صورت کامل حل کند. بنابراین اگر تمایل دارید با مفهوم تبلیغات همسان آشنا شوید تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

 

تبلیغات همسان (Native Advertising) چیست؟

در چند سال اخیر مفهوم دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال بسیار فراگیر شده و عملکرد خوب آن باعث شده است که بسیاری از افراد از آن استفاده کنند. این روش از بازاریابی به معنای استفاده از هر روش اینترنتی برای دسترسی به مشتریان و مصرف کنندگان است و شرکت‌های مختلفی این خدمات را ارائه می‌دهند. دیجیتال مارکتینگ جز یکی از خدمات اصلی نیپاسیستم نیز قرار دارد. یکی از بخش‌های اصلی این نوع بازاریابی، تبلیغات همسان است که در سایت‌های مختلف نقش پررنگی ایفا می‌کند. با توجه به آن‌چه در مورد نابینایی نسبت به بنر‌های تبلیغاتی بیان کردیم، تبلیغات همسان باید به گونه‌ای انجام می‌شد که مشکلات گذشته را به وجود نیاورد. بنابراین این نوع تبلیغات را این‌‎گونه می‌توان تعریف کرد:

تبلیغات همسان، شامل تبلیغاتی است که از نظر ظاهر، شکل، فرم، ساختار و محتوا کاملاً با پلتفرمی که در آن منتشر می‌شود، همخوانی و سازگاری دارد. بنابراین کاربر در همان نگاه اول متوجه تبلیغاتی بودن آن نمی‌شود و این باعث می‌شود که آن را نادیده نگیرد. تبلیغات همسان با سایر نقاط سایتی که در آن‌ها منتشر می‌شود، همخوانی دارد و از این رو است که کاربر خیلی راحت‌تر به این نوع از تبلیغات اعتماد می‌کند و حاضر است توجه خود را صرف آن کند.
در تبلیغات همسان، تمرکز بیشتر بر تجربه کاربری مناسب است. بسیاری از کاربران تبلیغات را پوچ و بی‌فایده تصور می‌کنند در حالی‌که تبلیغات نیتیو با سایر انواع تبلیغات دیجیتال (مثل تبلیغات بنری) متفاوت است؛ زیرا از نظر محتوا غنی‌تر و پربارتر است؛ شما نمی‌توانید این نوع تبلیغات را در حاشیه یک وب سایت یا بالای یک صفحه مشاهده کنید. زیرا این نوع از تبلیغات با تمام بخش‌های دیگر سایت از نظر ظاهر، احساس و کارکرد شباهت و همخوانی دارد.

 

انواع تبلیغات نیتیو

 

تبلیغات همسان

• محتوای حمایت شده (In Feed)

یکی از روش‌هایی که در اکثر وب سایت‌ها برای تبلیغات استفاده می‌شود محتوای حمایت ش‍‌‍ده است. در این روش شما در نگاه اول متوجه هیچ تبلیغاتی نمی‌شوید و گمان می‌کنید در حال مطالعه یک مطلب آگاهی بخش هستید؛ اما این محتوا در حقیقت با نیت تبلیغ و ترویج یا برندینگ تولید شده‌اند. این نوع محتوا می‌تواند به صورت متنی در یک وبسایت قرار بگیرد یا به شکل تصویری بین اطلاعات دیگر در اینستاگرام منتشر شود.

• محتوای پیشنهاد شده

این ویجت‌ها در قالب تبلیغاتی که در کنار صفحه وب وجود دارد یا در پایین مقاله دی‍‌‍ده می‌شود و محتواهایی را به شما پیشنهاد می‌دهند که ممکن است بپسندید و دوست داشته باشید.

• تبلیغات پولی در موتورهای جستجو

یکی از انواع اصلی تبلیغات همسان، تبلیغات پولی در موتورهای جستجو مانند گوگل اَدوردز است. شما می‌توانید با پرداخت مبلغی مشخص، در کلمه کلیدی خاص رتبه اول گوگل را به‌دست آورید.

• لیست‌های تبلیغاتی

حتما هنگام خرید محصولات مختلف به وب سایت‌هایی سر زده‌اید تا بتوانید محصولات مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید. در این لیست‌های تبلیغاتی انواع مختلفی از محصولات به شما نمایش د‌اده می‌شوند که می‌توانید با کلیک روی لینک وارد صفحه خرید آن محصولات شوید.

• تبلیغات بنری با اجزای همسان

این نوع از تبلیغات مانند تبلیغات بنری است که در سایت‌های مختلف مشاهده می‌کنید، با این تفاوت که این نوع تبلیغات بنری با اجزای همسان با سایر بنرها در آن قرار می‌گیرد. در نتیجه محتوای این تبلیغات بنری با سایت یا صفحه‌ای که در حال بررسی محتوای آن هستید، همخوانی دارد.

• تبلیغات همسان به صورت انتخابی

احتمالا تا به حال با اپلیکیشن‌های مختلفی برخورد کرده‌اید که برای استفاده از برخی قابلیت‌های آن‌ها نیاز به پرداخت پول وجود دارد. حال در برخی از این نرم‌افزار‌ها این قابلیت وجود دارد که شما با مشاهده تبلیغات مختلف به مدت ۳۰ ثانیه یا کمتر، از آن قابلیت که رایگان نیست، استفاده کنید. به این نوع تبلیغات همسان به صورت انتخابی می‌گویند.

 

جمع‌بندی

طبق آمار به دس‍‌‍ت آم‍‌‍ده از بررسی‌های مختلف، تبلیغات همسان بهتر انواع سایر تبلیغات مناسب و کاربردی است. به عنوان مثال تحقیقات نشان می‌دهد اثربخشی تبلیغات نیتیو ۵۳ درصد بهتر از سایر انواع تبلیغات بوده است. این تبلیغات نرخ کلیکی بیشتری نسبت به سایر انواع تبلیغات دارد و باعث می‌شود تمایل مشتری به خرید بیشتر شود. بنابراین اگر به فکر انجام تبلیغات برای محصول یا خدمات خود هستید، توجه بیشتری به تبلیغات همسان داشته باشید.

Rate this post
شکیبا اجتهادی

شکیبا اجتهادی

دانش آموخته مهندسی معماری - کار خود را با تولید محتوا به زبان انگلیسی برای وب سایت های خارجی آغاز کرده و به تازگی وارد عرصه سئو و دیجیتال مارکتینگ شده است.

۰ Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *