با پیشرفت تکنولوژی و فراگیری استفاده از اینترنت و فضای مجازی، خرید اینترنتی نیز جزئی از زندگی روزمره مردم شد. بدین ترتیب همه کسبوکارها وارد عرصه فروش اینترنتی شدند. این تحول تا حدی پیش رفت که کسبوکارهای سنتی تقریبا به سمت افول رفت. امروزه در کشورهای پیشرفته، درصد چشمگیری از کسبوکارها تنها به صورت اینترنتی فعالیت کرده و تعداد فروشگاه فیزیکی رو به کاهش است.
با توجه به مزایای بیشمار و سهولت بیشتر این نوع خرید و فروش و فراگیرتر شدن آن، تمایل مردم و صاحبین کسبوکارها نیز به این روش خرید و فروش بیشتر شد. بنابراین در دنیای امروز، ورود به عرصه فروش آنلاین جزوی از ملزومات یک کسبوکار موفق است. طراحی سایت فروشگاهی نیز عضو مهمی از کسبوکار دیجیتال است که در ادامه به ارائه اطلاعات مهمی در این زمینه خواهیم پرداخت.
مزایای طراحی سایت فروشگاهی
امکان توسعه حوزه فعالیت و کسبوکار
به دلیل مشغلههای فراوان مردم در سالهای اخیر و از طرفی سرعت گرفتن کارها، بسیاری از افراد خرید آنلاین را بر حضوری ترجیح میدهند. همین اتفاق موجب میشود با ساخت فروشگاه آنلاین علاوه بر مشتریان همیشگی، مشتریهای دیگری نیز به کسبوکار شما جذب شوند. بنابراین شما با داشتن یک سایت فروشگاهی میتوانید کسبوکار خود را رونق ببخشید.
عدم محدودیت زمانی و مکانی
ارائه آنلاین خدمات و محصولات این امکان را برای مشتری و فروشنده به وجود آورده است که بدون نیاز به خروج از خانه یا حتی داشتن یک مغازه خرید و فروش خود را انجام بدهند. بنابراین شما میتوانید بدون محدودیت زمانی و مکانی محصولات و کالاهای خود را به سراسر دنیا بفروشید.
نظارت دقیق و سریع بر فروش
با کمک سایت فروشگاهی میتوانید نظارت بیشتر، دقیقتر و کنترلشدهای بر محصولات و کالاهایتان داشته باشید. همچنین با استفاده از بخش انتقادات و پیشنهادات از میزان رضایتمندی مشتریان خود آگاه شوید.
بهروزرسانی سریعتر موجودیهای کالاها
طراحی سایت فروشگاهی این امکان را به شما میدهد که بدون نیاز به اینکه شما کار خاصی را انجام داده یا فروش خود را به صورت دستی انجام دهید، از آمار فروش و موجودی فروشگاه خود با خبر باشید و آنها را به صورت لحظهای بهروزرسانی کنید.
طراحی سایت فروشگاهی علاوه بر موارد زیر مزایای دیگری را برای شما به ارمغان خواهد آورد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:
امکان ارائه خدمات پس از فروش
کاهش هزینههای اضافی فروشگاهی مانند آب، برق و …
افزایش اعتبار برند و فروشگاه شما
حذف شدن واسطهها و قیمت پایینتر برای مشتریان
پرداخت امن، آسان و متنوع
یک سایت فروشگاهی خوب چه ویژگیهایی دارد؟
کاربر پسند باشد
آن طور که مطالعات نشان میدهد، درصد قابلتوجهی از مصرفکنندگان مهمترین ویژگی یک وبسایت را سهولت استفاده از آن میدانند. در حقیقت هدف از ایجاد این ویژگی آن است که به خریداران کمک کنیم، تا سریعتر و بدون این که به پیچیدگیهای غیرضروری برخورد کنند، به آنچه میخواهند برسند.
ایجاد فروشگاه اینترنتی سازگار با موبایل
حدود ۵۰٪ از معاملات آنلاین از طریق موبایل، انجام میشود. طبق آماری که توسط گوگل منتشر شده است، هنگامی که افراد در استفاده از تلفن همراه جهت جستجو در سایتی تجربیات منفی دارند، احتمال خرید آنها تا بیشتر از ۶۰ درصد کاهش خواهد یافت. همچنین ۷۵ درصد از مردم وبسایتهای ریسپانسیو را بر وبسایتهای دیگر ترجیح میدهند. به بیان دیگر اگر یک وبسایت دارای طراحی واکنشگرا باشد، در هر دستگاهی متناسب با صفحه نمایش آن تنظیم خواهد شد و این امر باعث راحتتر دیده شدن و سادهتر شدن محتوای سایتها میشود.
عکس و فیلم با وضوح بالا
در طراحی فروشگاه اینترنتی باید چندین عکس را برای هر محصول بارگذاری نموده و این عکسها باید دارای وضوح بالا و بهینه شده جهت سئو سایت باشند. همچنین بهتر است که این عکسها از زوایای مختلف گرفته شوند.
قابلیت نمایش نظرات ایجاد شده توسط کاربران
درصد زیادی از مردم نظرات ایجاد شده توسط کاربران در خصوص یک محصول را میخوانند و عده قابلتوجهی از کاربران نیز، فقط در صورتی که فروشگاه یا کسب و کار موردنظر ۴ ستاره یا بیشتر داشته باشد از آن سایت استفاده خواهند کرد. این که عده ای از مردم اعتبار شما را تایید کنند، میتواند یک امتیاز بسیار مثبت برای شما باشد. البته داشتن تعداد کمی نظر منفی نیز در اکثر مواقع میتواند تاثیر مثبتی داشته باشد. تحقیقات نشان داده است زمانی که نظرات منفی نسبت به یک محصول وجود ندارد از طرف مشتریان غیرحقیقی تلقی شده و این تصور را در آنها ایجاد میکند که نظرات و دیدگاههای مثبت نیز جعلی است.
شخصی سازی
اختصاصی کردن مواردی از قبیل پیشنهادات ویژه، نمایش موارد مرتبط، ایجاد لیست کالای محبوب برای هر مشتری نیز از ویژگی سایتهای هوشمند و سطح بالا است. بدین ترتیب رضایتمندی مشتری از خرید و همچنین امکان خرید توسط او بالا خواهد رفت.
اطلاعات دقیق حمل و نقل
هزینههای غیرمنتظره ارسال کالا میتواند دلیل اصلی کاربران برای رها کردن سبد خرید باشد. بنابراین بسیار مهم است که وبسایتهای فروشگاهی شامل اطلاعات حمل و نقل در مراحل اولیه پرداخت بوده و مبلغ حمل و نقل در وهله اول خرید برای خریدار مشخص شود. البته ارائه زمان تحویل و گزینههایی برای تحویل سریعتر هم میتواند مفید واقع شود.
دسترسی به صفحه تماس با ما
در طراحی سایت فروشگاهی، هیچ چیزی بیشتر از صفحه ” ارتباط با ما ” اهمیت ندارد. چرا که بدین وسیله اعتماد خریداران به یک فروشگاه اینترنتی جلب خواهد شد. بنابراین نباید راههای تماس و دسترسی مشتری به پشتیبانی سایت را سخت کرد. میتوان راههای مختلفی برای دستیابی مشتری به شما از جمله تلفن ، ایمیل و فرم آنلاین را هنگام طراحی وبسایت در نظر گرفت. همچنین حتماً باید پیوندهای صفحات اجتماعی و نقشه گوگل مپ را برای درج مکان خود در قسمت فوتر و یا صفحه تماس با ما اضافه نمود.
امکانات سایت فروشگاهی
موارد زیر جز پرکاربردترینهای آنها هستند که تیم طراحی سایت نیپاسیستم در اختیار شما قرار میدهند:
- قابلیت جستجو روی محصولات و فیلتر گذاری برای آنها
- فراهم کردن روشهای پرداخت متنوع
- انتخاب روش ارسال برای مشتریان
- خرید کاملا اتوماتیک بدون انتظار مشتری برای تایید فرآیند
- ارائه جزییات کامل هر محصول جهت آشنایی جامع
- امکان ارائه کدهای تخفیف به مشتریان
- سیستم سبد خرید و گزارش گیری حرفه ای
- سایت ریسپانسیو و متناسب با دستگاه مورد استفاده کاربر
- نصب ابزارهای حرفهای سئو جهت افزایش مشتریان
- سامانه چت و پشتیبانی سایت
- امکان ایجاد نظرسنجی
- نمایش کالاهای پرفروش
کلام آخر
اگر طراحی سایت فروشگاهی به صورت حرفهای انجام شود میتواند سبب شکوفایی یک کسب و کار گردد. البته در این میان کیفیت و امکانات سایت نیز دارای اهمیت زیادی است. نیپاسیستم با استفاده از نیروی مجرب و سالها تجربه، تلاش میکند که بهترین سایت فروشگاهی را با توجه به نیاز هر مشتری طراحی نماید. ما در کوتاه ترین زمان ممکن و همچنین با بهترین امکانات مناسب ترین سایت فروشگاهی را برای شما طراحی خواهیم کرد.
۰ Comments