جدیدترین مطالب بلاگ :::::::::::::::::::::::::::

 CPM در تبلیغات
پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم که CPM اگرچه به معنای Cost per mile تعریف‌‌‌ می‌شود، اما بسیاری از...
بازاریابی داده‌ محور چیست؟
بازاریابی داده محور استراتژی استفاد‌ه از اطلاعات مشتری برای بهبود و هدف‌گذاری خرید و ارسال...
تست A/B چگونه کسب و کار شما ارتقا می دهد؟
همه ما در بسیاری از اوقات هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ دچار سردرگمی شده و یا در دوراهی قرار می‌گیریم...
بازاریابی پارتیزانی
امروزه تقریبا تمام کسب و کار‌ها تمرکز بسیاری بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی دارند. به همین...
طراحی سایت صنعتی
طراحی سایت صنعتی
طراح وب سایت
۲۹ مهر ۱۴۰۰

نیاز صنایع مختلف به طراحی سایت با توجه به فراگیری استفاده از اینترنت و افزایش تعداد کارخانجات و واحد‌های تولیدی و نیز رقابت موجود در بازار‌های داخل و خارج کشور بسیار بیشتر از گذشته شده است.طراحی سایت به واحد‌های صنعتی کمک می‌کند که علاوه‌بر معرفی خود و محصولاتشان، کسب اعتبار نمایند. در ابتدا درخواست کننده طراحی سایت، باید خود و کارش را معرفی نماید تا گرافیست و طراحان سایت نیاز مجموعه را به خوبی درک نمایند زیرا شیوه مدیریت و گرافیک سایت باید مطابق نیاز‌های یک واحد صنعتی انتخاب شود. شیوه انتخابی برای سایت‌های صنعتی باید کاربردی و در عین حال ساده باشد تا پس از به اتمام رسیدن طراحی آن ادمین سایت بتواند به‌راحتی توسط پنل مدیریتی اطلاعات را به‌روز نماید. در واقع نحوه مدیریت قابلیت سفارشی شدن برای انواع کسب‌وکار و یا حتی انواع صنایع را دارد.

در واقع می‌توان گفت که که با گسترش اینترنت تقریبا همه کسب‌وکار‌ها دچار تحول بزرگی شده‌اند که شامل موارد زیادی از جمله جذب مشتری و بازاریابی، معرفی محصولات و خدمات، تعامل با مشتریان و… است. کسب‌وکارهای صنعتی نیز با این تحول همراه بوده و متحول شده‌اند و در واقع می‌توان گفت که متحمل این تغییر شدن لازمه پیشرفت در زمان فعلی است. در واقع تکنولوژی به صنایع کمک می‌کند که در بازار رقابت همچنان پایدار بمانند. در حقیقت یک واحد صنعتی باید بداند که طراحی سایت صنعتی به‌معنای یک سرمایه‌گذاری بلند مدت است و به‌محض راه‌اندازی و شروع به فعالیت سایت نمی‌توان از آن توقع درآمدزایی و … داشت. یک سایت صنعتی که تازه راه‌اندازی شده مانند کودکی نوپا است که نیاز به کمک دارد تا بتواند راه برود.

 

قابلیت‌های سایت صنعتی

 

معرفی خدمات و محصولات

می‌توان گفت که این مورد در واقع مهم‌ترین هدف طراحی سایت صنعتی است. نباید فراموش کرد که باید از محتوای مناسب و تاثیرگذار برای معرفی محصولات و خدمات بهره جست. در ضمن در این فرآیند محتوای تصویری مناسب نیز بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

چند زبانه بودن

تمام واحد‌های صنعتی فارغ از کوچکی و بزرگیشان به طراحی سایت صنعتی و بازار گسترده‌ای در اختیارشان قرار می‌دهد نیازمندند و این به معنی آن است که علاوه‌بر بازار‌های‌های داخلی می‌توانند از طریق طراحی سایت چند زبانه به بازار‌های جهانی نیز دست بیابند.

 

طراحی اختصاصی

یک سایت صنعتی با توجه به حوزه تخصصی خود نیازمند ویژگی‌های ظاهری و بصری است و لازم به ذکر است که منظور ما یک قالب آماده نیست.

 

ریسپانسیو بودن

از ضروری‌ترین ویژگی‌های یک سایت و به‌ویژه سایت صنعتی می‌توان به ریسپانسیو بودن آن اشاره نمودو نیاز یک سایت به ریسپانسیو بودن در واقع به هدف آن مربوط نیست. بلکه فقط در دستزس بودن سایت شما در اولویت قرار دارد.

 

مزایای طراحی سایت صنعتی

  • معرفی واحد صنعتی و محصولات یا خدمات آن
  • افزایش اعتبار و جلب اعتماد مشتری
  • امکان ایجاد دسترسی بدون محدودیت به خدمات و امکانات واحد صنعتی برای مشتری
  • آسان‌تر شدن روند سفارش گیری و کاهش مراجعه حضوری

 

انواع سایت صنعتی

  • سایت‌های صنایع مربوط به لوازم خانگی مانند فرش، یخچال و …
  • سایت‌های صنایع مربوط به قطعات مربوط به خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت‌ها و …
  • سایت خدمات مربوط به قالب بندی
  • سایت‌های عرضه محصولات پتروشیمی
  • سایت‌های محصولات آهنی و فولادی

 

امکانات سایت صنعتی

  • معرفی واحد صنعتی و هیات مدیره: شما به وسیله سایت صنعتی می‌توانید پیشینه و در دست آورد‌های خود و حتی کارمندانتان را به مشتری نشان دهید و از این طریق در او احساس اعتماد را به‌وجود آورید.
  • معرفی محصولات،گروه بندی و ارائه کاتالوگ و توضیح در رابطه با آن‌ها: مشتریان می‌تواند با مراجعه به سایت شما از جزئیات و ویژگی‌های محصولات شما با خبر شود.
  • امکان ایجاد سرویس پشتیبانی خرید‌های سایت: خدمات پشتیبانی می‌توانند از طریق وب‌سایت رزرو شوند.
  • قابلیت ایجاد پنل پیامکی : با استفاده از پنل پیامکی قادر خواهید بود هر اطلاعاتی را به‌صورت فوری در اختیار مشتریان خود قرار دهید.
  • امکان راه‌اندازی فروشگاه آنلاین: شما می‌توانید با اضافه کردن امکان خرید مستقیم واسطه‌ها را حذف نمایید و سود بیشتر نصیب کارخانه یا تولیدی خود نمایید.
  • معرفی نمایندگان، مراکز فروش و خدمات پس از فروش واحد صنعتی.
  • ایجاد امکان نظرسنجی در سایت:این امکان به شما اجازه می‌دهد که احتیاجات مشتریان خود را راحت‌تر بشناسید.
  • امکان ارسال ایمیل به‌صورت گروهی و انبوه

 

سئو سایت صنعتی

از آن‌جایی که هدف سایت صنعتی چیزی جز افزایش فروش و برندسازی نیست، می‌توان گفت که سئو از ملزومات آن به‌حساب می‌آید. در واقع هر راهی به‌جز استفاده از قوانین سئو به هدر دادن وقت و هزینه محسوب می‌شود. به بیان دقیق‌تر می‌توان گفت که سئو به شما کمک می‌کند که از طریق الگوریتم‌های گوگل به رتبه‌های بالا‌تر گوگل دست پیدا کنید. در نهایت بیشتر دیده شدن مساوی با افزایش فروش است.

سئو کردن سایت صنعتی می‌تواند به واحد‌های صنعتی که با خارج از شهر و یا حتی کشور خود مراوداتی دارند کمک نماید تا راحت‌تر خود را معرفی نموده و مشتریان را ترغیب به خرید نمایند. مشتریان نیز از طریق جستجو کالای مدنظر خود را در گوگل جستجو می‌نمایند. پس از طریق سئو بیشتر در معرض دید آن‌ها خواهید بود. درصورتی‌که طراحی سایت صنعتی متناسب با صنعتی باشد که در آن فعالیت می‌کنید، به خوبی قادر به جذب مشتریان خود خواهید بود. اما باید در نظر داشته باشید که مخاطب باید وجود داشته باشد که شما قادر به جذب آن باشید در واقع سئو رابط بین شما و مخاطبتان خواهد بود. سئو به شما کمک می‌کند که رقبای خود را پشت سر بگذارید و در مسیر برندسازی پیشروی کنید.

Rate this post
طراح وب سایت

طراح وب سایت

۰ Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *