جدیدترین مطالب بلاگ :::::::::::::::::::::::::::

 CPM در تبلیغات
پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم که CPM اگرچه به معنای Cost per mile تعریف‌‌‌ می‌شود، اما بسیاری از...
بازاریابی داده‌ محور چیست؟
بازاریابی داده محور استراتژی استفاد‌ه از اطلاعات مشتری برای بهبود و هدف‌گذاری خرید و ارسال...
تست A/B چگونه کسب و کار شما ارتقا می دهد؟
همه ما در بسیاری از اوقات هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ دچار سردرگمی شده و یا در دوراهی قرار می‌گیریم...
بازاریابی پارتیزانی
امروزه تقریبا تمام کسب و کار‌ها تمرکز بسیاری بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی دارند. به همین...
طراحی سایت ریسپانسیو
طراحی سایت ریسپانسیو
طراح وب سایت
۹ آبان ۱۴۰۰

این روزها بسیاری از افراد و صاحبان مشاغل به دنبال طراحی سایت برای کسب و کار خود هستند. وب‌سایت‌ها انواع مختلفی دارند که بسته به نیاز و هدف‌های مختلف طراحی می‌شوند. در این بین مواردی هستند که به وب‌سایت شما کمک می‌کنند تا از لحاظ ظاهری و عملکردی تجربه مناسب تری را برای کاربران رقم بزنید. در قسمت بهینه‌سازی کد‌ها برای طراحی سایت قسمتی به نام ریسپانسیو وجود دارد. طراحی سایت ریسپانسیو یکی از مواردی است که موجب می‌شود، علاوه بر رضایت بیشتر کاربران از وب‌سایت شما، گوگل نیز به وب‌سایت شما امتیاز بهتری می‌دهد.

بسیاری از افراد به صورت روزانه و با دستگاه‌های مختلف از اینترنت استفاده می‌کنند و طبق آمار گوگل بخش زیادی از کاربران اینترنت به کمک تلفن همراه خود به جست‌وجو می‌پردازند. از این جهت گوگل الگوریتمی در جهت بهتر و ارزشمند‌تر کردن وب‌سایت‌های ریسپانسیو تهیه کرده است که برای نمایش سایت‌ها در موبایل بهتر عمل می‌کنند. بنابراین بسیاری از سایت‌ها در جهت رعایت این نکته به جنب‌وجوش آمده‌اند زیرا نقش تعیین کننده‌ای برای سئو سایت‌ها دارد.

 

طراحی ریسپانسیو چیست؟

طراحی ریسپانسیو یا واکنش‌گرا به سایتی اطلاق می‌شود که متناسب با عرض‌های مختلف نمایشگر‌ها و مرورگر کاربران طراحی شده است. برای مثال کاربرانی که با تبلت، موبایل و یا لپ تاپ وارد سایت شما می‌شوند هر یک با تجربه متفاوتی رو‌به‌رو می‌شوند و سایز آیکون‌ها و فونت نوشته‌ها متناسب با ابعاد صفحه نمایش آن‌ها تغییر می‌کند. طراحی سایت واکنش‌گرا یا ریسپانسیو یکی از روش‌هایی است که کمک می‌کند بدون نیاز به طراحی صفحات مجزا برای دستگاه‌های مختلف، این امکان را فراهم کنید تا بهترین تجربه برای کاربران شما رقم بخورد. بخاطر داشته باشید که طراحی سایت ریسپانسیو یک سرمایه‌گذاری مناسب جهت معرفی برند و محصولات و خدمات شما است که با بالا رفتن کیفیت تجربه کاربران، نرخ بازدید سایت شما را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد.

ابزار متفاوتی جهت تست ریسپانسیو بودن وب‌سایت وجود دارند که یکی از ساده‌ترین آن‌ها بررسی این موضوع در دستگاه‌های متفاوت است. گوگل یک ابزار ساده و مناسب جهت بررسی میزان ریسپانسیو بودن وب‌سایت‌ها دارد که از طریق لینک زیر می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

اصول طراحی ریسپانسیو

برای طراحی ریسپانسیو یک وب‌سایت قوانین و قواعدی وجود دارند که پیش از هر اقدامی لازم است بررسی شوند. البته لازم است بدانید که با سپردن طراحی سایت ریسپانسیو خود به تیم تخصصی نیپا سیستم، می‌توانید با خیال راحت از اصولی طراحی شدن سایت خود اطمینان حاصل کنید. بعضی از مواردی که در طراحی سایت ریسپانسیو نیاز به توجه دارند عبارتند از:

  • بررسی نحوه کارکرد گوشی‌های هوشمند
  • بهینه‌سازی تصاویر سایت
  • طراحی دسترسی راحت‌تر برای کاربران
  • بهبود تایپوگرافی و فونت‌های سایت
  • توجه به ابعاد و اندازه آیکون‌ها و دکمه‌های سایت
  • طراحی قالب ساده و زیبا

 

مزایای طراحی سایت ریسپانسیو

اگر خود را به عنوان یک کاربر برای وب‌سایت خودتان در نظر بگیرید، آیا از وضعیت فعلی سایت رضایت دارید؟ آیا کارکرد و ظاهر سایت در تلفن همراه برای شما آسان است؟ و ترجیح می‌دهید از طریق پلتفرم دیگری وارد سایت خود شوید؟ اگر پاسخ شما به سوال آخر مثبت است، به نظر می‌رسد نیاز به طراحی سایت ریسپانسیو دارید. زیرا همان‌طور که پیش‌تر بیان شد، بیش از نیمی از کاربران از طریق موبایل به اینترنت دسترسی دارند و نارضایتی از سایت شما باعث از دست دادن آن‌ها می‌شود. علاوه بر موارد بالا که بدون شک تاثیر بسیاری بر بازده سایت شما پس از طراحی سایت ریسپانسیو دارد، موارد مختلف دیگری هستند که به آن‌ها اشاره می‌شود.

 

افزایش فروش در سایت‌های فروشگاهی

تصور کنید وب‌سایت شما در مرورگر تلفن همراه به خوبی نشان داده نمی‌شود و با کلیک بر روی یک گزینه، صفحات دیگری برای کاربر باز می‌شوند. این مورد می‌تواند خرید ناخوشایندی را برای خریدار فراهم کند و دیر یا زود از خرید خود منصرف می‌شود.

 

افزایش سرعت بارگذاری در پلتفرم‌های مختلف

با بهینه‌سازی شدن تصاویر، آیکون‌ها و تایپوگرافی در دستگاه‌های مختلف، سرعت لود شدن آن‌ها در مرورگرها افزایش می‌یابد و تجربه بهتری برای کاربران رقم بخورد.

 

مدیریت آسان

درگذشته برای بهبود عملکرد سایت در دستگاه‌های مختلف لازم بود که صفحات با قالب و حتی آدرس‌های مختلفی طراحی شوند. این روشها اگرچه بهتر از هیچ بودند اما مدیریت دشوار آن‌ها کار با آن را سخت می‌کرد، تا آنجا که بسیاری ترجیح به استفاده نکردن از آن دادند. اما با طراحی سایت ریسپانسیو بسیاری از این مشکلات حل شده و مدیریت صفحات آسان‌تر می‌شود.

 

تجربه کاربری مناسب

در نهایت همه این موارد دست به دست هم می‌دهند تا کاربران یک تجربه کاربری مناسب را در وب‌سایت شما تجربه کنند و حتی احتمال خرید از شما افزایش می‌یابد.

 

اهمیت سایت واکنش‌گرا برای سئو

بدون شک یکی از مواردی که بسیاری از وب‌سایت‌ها به دنبال رعایت آن هستند سئو سایت است. بهینه‌سازی موتور‌های جستجو و نقش آن‌ها در افزایش بازدید سایت انکار ناشدنی است و این امر موجب شده است که بسیاری از افراد در پی رعایت قوانین آن باشند.

 

سئو سایت ریسپانسیو

اما اینکه سئو چگونه به افزایش بازدید سایت کمک می‌کند از طرق مختلفی قابل بررسی است. این کارها موجب می‌شود که سایت شما در صفحه نتایج گوگل امتیاز بالاتری را دریافت کند. اما با وجود قرارگیری در این لیست، تجربه کاربر از حضور در سایت شما اهمیت بسیاری دارد. اگر کاربر پس از خروج از سایت شما نتیجه مناسب را دریافت نکند و به جستجوی مجدد بپردازد، نشان از نا مناسب بودن تجربه کاربری است. پس می‌توان گفت طراحی سایت واکنش‌گرا به سئو سایت نیز کمک شایانی می‌کند. از سالها پیش گوگل نیز از سال ۲۰۱۵ اعلام کرده است که این گونه سایت‌ها را مهم تلقی کرده و به آن‌ها بها خواهد داد. با طراحی ریسپانسیو سایت شما می‌توانید یک تجربه شیرین و دلپذیر را برای کاربران و مخاطبین خود فراهم کنید که موجب رفع احتیاجات مشتریان گردد.

 

نتیجه گیری

این روزها با افزایش کاربران اینترنت از طریق تلفن همراه و یا دستگاه‌های دیگر، طراحی سایت ریسپانسیو تبدیل به یک ضرورت شده است. ضمن اینکه طراحی غیر واکنش‌گرا موجب می‌شود که نرخ ریزش و دفع کاربر می‌شود که موجب کاهش رتبه سایت شما از گوگل هم می‌شود. اینکه شما چه نوع وب‌سایتی دارید، فارغ از فروشگاهی یا شرکتی بودن سایت، تجربه کاربر جز مهمترین و اساسی‌ترین نکات در موفقیت و پیشرفت سایت‌ها است که بهتر است روی آن سرمایه‌گذاری کنید. بنابراین می‌توان گفت طراحی واکنش‌گرا مانند یک سکو است که با بهتر شدن تجربه کاربری و افزایش بازدید سایت، شما را به سمت موفقیت و اهداف خود پرتاب می‌کند. برای دریافت مشاوره و طراحی سایت ریسپانسیو با تیم متخصص نیپا سیستم می‌توانید از کیفیت کار درخواستی خود مطمئن باشید.

۴.۶/۵ - (۲۶ امتیاز)
طراح وب سایت

طراح وب سایت

۰ Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *