جدیدترین مطالب بلاگ :::::::::::::::::::::::::::

 CPM در تبلیغات
پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم که CPM اگرچه به معنای Cost per mile تعریف‌‌‌ می‌شود، اما بسیاری از...
بازاریابی داده‌ محور چیست؟
بازاریابی داده محور استراتژی استفاد‌ه از اطلاعات مشتری برای بهبود و هدف‌گذاری خرید و ارسال...
تست A/B چگونه کسب و کار شما ارتقا می دهد؟
همه ما در بسیاری از اوقات هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ دچار سردرگمی شده و یا در دوراهی قرار می‌گیریم...
بازاریابی پارتیزانی
امروزه تقریبا تمام کسب و کار‌ها تمرکز بسیاری بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی دارند. به همین...
طراحی سایت آموزشی
طراحی سایت آموزشی
طراح وب سایت
۱۰ آبان ۱۴۰۰

با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌های جدید، بسیاری از کارها اینترنتی شدند. همچنین ویروس کرونا موجب شد تا بسیاری از فعالیت‌های آموزشی به آموزش غیرحضوری تبدیل شوند و طراحی سایت آموزشی نقش پررنگی بگیرد. به همین بهانه کلاس‌های مختلفی به صورت مجازی به فعالیت پرداختند و این امر موجب شد که عدم وجود بستر مناسب در اینترنت به وضوح احساس شود. بسیاری از مدارس، دانشگاه‌ها و حتی آموزشگاه‌های مختلف از بستر‌های خارجی برای برگزاری کلاس‌ها استفاده کرده‌اند. اما مشکلات زیاد و عدم توانایی کنترل و پشتیبانی مناسب در آن‌ها موجب شده است که مشکلات زیادی به وجود بیاید.

در این بین، موسسات و آموزشگاه‌های مختلف نیاز به استفاده از اینترنت و طراحی سایت آموزشی را به خوبی احساس کرده‌اند. برای طراحی سایت آموزشی باید نکات زیادی را مورد توجه قرار داد و ارتباط درستی را بین متقاضیان آموزش و موسسات آموزشی برقرار کرد. بنابراین برای طراحی سایت آموزشی مناسب بهتر است از یک تیم حرفه‌ای کمک گرفت تا بتوانند امکانات و ویژگی‌های مناسب را در اختیار شما قرار دهند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های یک وب‌سایت مناسب و امکانات مختص آن می‌پردازیم.

 

چرا به سایت آموزشی نیاز دارید؟

طراحی سایت آموزشی همچون بسیاری از انواع سایت ویژگی‌های مختص به خود را دارد که بایستی آن‌ها را در نظر بگیرید. یکی از این نکات مهم توجه به چیدمان خدمات است تا کلیه کاربران سایت راحتی از خدمات بهره ببرند. دلایل مختلفی وجود دارد که موجب می‌شود طراحی سایت آموزشی برای شما به صرفه باشد. اولین مورد دسترسی آسان کاربران به خدمات شما و ارتباط بهتر با موسسات است که علاوه بر رضایت بیشتر کاربران موجب صرفه جویی در زمان می‌شود.

دلیل دوم قابلیت دسترسی افراد بیشتر در سراسر کشور و حتی دنیا و بدون محدودیت مکانی به وب‌سایت‌ها است. اگر شما صاحب یک آموزشگاه یا موسسه باشید به خوبی آگاه هستید که جهت خدمت‌رسانی تنها به افرادی که در شهر یا حتی محدوده خودتان هستند دسترسی دارید. چه بسا افرادی که در شهر‌های بزرگ به علت دور از دسترس بودن ممکن است از استفاده از خدمات شما صرفه نظر کنند. اما با قابلیت بهره بردن از وب‌سایت آموزشی شما می‌توانید به راحتی و بدون هیچگونه محدودیت جغرافیایی به افراد مختلف دسترسی داشته باشید و خدمات خود را به آن‌ها ارائه دهید.

 

ویژگی‌های سایت آموزشی

برای موفقیت طراحی سایت آموزشی ویژگی‌های زیادی مطرح می‌شود. سایت‌های آموزشی با توجه به نوع استفاده‌ای که دارند، نیاز به اضافه یا کم شدن امکانات مختلفی هستند که در اینجا به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

 

مشخص کردن تمرکز اصلی سایت

سایت‌های آموزشی بهتر است تا جایی که امکان دارد در زمینه‌هایی که مرتبط با هدف کاری خود است، بپردازند. این کار موجب می‌شود تا کاربرانی که به طور خاص به دنبال اطلاعات مخصوصی هستند به سایت شما هدایت شوند و بازدید وب‌سایت شما افزایش یابد. همچنین بعضی از موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها ممکن است در زمینه‌های متعددی فعالیت کنند که لازم است برای هر یک از آن‌ها اطلاعات به صورت دسته‌بندی شده قرار بگیرند. همه این موارد بدین معنا است که در وب‌سایت آموزشی محتوای سایت بیشتر از ظاهر آن اهمیت دارد.

 

ریسپانسیو بودن

با همه‌گیری اینترنت، بسیاری از افراد بیشتر زمان خود در اینترنت را با گوشی تلفن خود می‌گذرانند. از طرفی طبق آمار گوگل بیش از نیمی از کاربران اینترنت از موبایل و تبلت خود برای مشاهده سایت‌ها استفاده می‌کنند. بنابراین طراحی سایت آموزشی ریسپانسیو تبدیل به یکی از ضروریات شده است، تا کاربران با وارد شدن به سایت از طریق تلفن همراه با مشکلی روبه‌رو نشده و تجربه مناسبی را داشته باشند.

 

انعطاف پذیری

به یکی از الزامات در طراحی سایت آموزشی این است که باید به نحوی پیاده‌سازی شوند که کاملا با نیاز کاربر متناسب بوده و بسته به هدفی که برای آن طراحی شده است پاسخگوی نیاز‌های کاربران باشد. از طرفی سایت باید امکان به‌روز‌رسانی و افزودن امکانات دیگر را داشته باشد تا در صورت درخواست موسسات موارد دیگری به آن افزوده شود.

 

استفاده از تصاویر مناسب

استفاده از تصاویر مناسب برای هر کاری لازم است و موجب جالب‌تر و جذاب‌تر شدن آن برای بینندگان می‌شود. بنابراین بهتر است با اضافه کردن تصاویر و ویدیو‌هایی از نحوه ارائه خدمات مختلف، نحوه آموزش و فعالیت‌های خود در وب‌سایت نشان دهید. همچنین قرار دادن گالری از تصاویر امکانات موجود در آموزشگاه و کلاس‌ها می‌توانید تصویر ذهنی مناسبی را در ذهن کاربران ایجاد کنید تا برای استفاده از خدمات شما تشویق شوند. در نهایت همه این‌ها موجب افزایش اعتماد کاربر به وب‌سایت شما می‌شود.

 

امکانات سایت آموزشی

در وب‌سایت آموزشی امکانات مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

  • تاریخچه و معرفی مرکز آموزشی
  • امکان درج اخبار مرتبط
  • دوره‌های آموزشی در حال برگزاری
  • صفحه ثبت نام متقاضیان به صورت آنلاین
  • برنامه زمان بندی کلاس‌ها
  • معرفی کتاب‌ها و جزوات آموزشی
  • صفحه فروشگاهی جهت فروش بسته‌های آموزشی
  • قابلیت ایجاد پروفایل برای کاربران
  • امکان دانلود محتوای آموزشی
  • برخورداری از گالری تصاویر
  • امکان ایجاد خبرنامه
  • قابلیت گفت‌وگو به صورت آنلاین با پشتیبانی
  • برگزاری نظرسنجی‌های آنلاین
  • منطبق بر قوانین سئو
  • طراحی سایت ریسپانسیو

 

نتیجه گیری

از آن‌جا که مبحث آموزش تا به امروز تغییرات زیادی را به خود دیده است، لازم است که ما نیز همگام با این تغییرات پیش برویم تا بتوانیم در امور آموزشی موفق باشیم. همچنین کرونا موجب شده است که آموزش مجازی طراحی سایت آموزشی را تبدیل به یکی از ملزومات کند. بنابراین سرمایه گذاری بر روی طراحی سایت آموزشی برای بسیاری از موسسات و آموزشگاه‌ها نه‌تنها به‌صرفه است، بلکه موجب توسعه و پیشرفت آن‌ها نیز می‌شود. هم‌اکنون که به اهمیت طراحی سایت آموزشی پی بردید، نیپاسیستم با طراحی سایت و اپلیکیشن به کمک تیمی متخصص کمک می‌کند تا به هدف دلخواه خود برسید.

 

شرکت‌های مختلف جهت توسعه کسب و کار خود و طراحی سایت شرکتی نیازمند همراهی تیم حرفه‌ای هستند تا بتوانند نام خود را در بین مردم معرفی کنند. از این رو تیم متخصص و با تجربه نیپاسیستم تمامی خدمات موردنیاز را فراهم آورده است تا بتوانید با خیالی آسوده تمامی کارها را به ما بسپارید. همچنین اگر نیاز به مشاوره در این زمینه دارید می‌‌توانید از نیپاسیستم مشاوره بگیرید. شما به‌راحتی می‌‌توانید با مراجعه به صفحه تماس با ما از طریق فرم موجود درخواست خود را ثبت کنید. همچنین در صورت نیاز می‌‌توانید از طریق شماره تماس با ما در ارتباط باشید.

۴.۷/۵ - (۱۵ امتیاز)
طراح وب سایت

طراح وب سایت

۰ Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *