جدیدترین مطالب بلاگ :::::::::::::::::::::::::::

 CPM در تبلیغات
پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم که CPM اگرچه به معنای Cost per mile تعریف‌‌‌ می‌شود، اما بسیاری از...
بازاریابی داده‌ محور چیست؟
بازاریابی داده محور استراتژی استفاد‌ه از اطلاعات مشتری برای بهبود و هدف‌گذاری خرید و ارسال...
تست A/B چگونه کسب و کار شما ارتقا می دهد؟
همه ما در بسیاری از اوقات هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ دچار سردرگمی شده و یا در دوراهی قرار می‌گیریم...
بازاریابی پارتیزانی
امروزه تقریبا تمام کسب و کار‌ها تمرکز بسیاری بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی دارند. به همین...
سیستم های مدیریت انجمن های گفتگو
سیستم های انجمن ساز
نوشین خراسانی
۱ اسفند ۱۴۰۰

تعریف اسکریپت انجمن: تالار گفتگو یا همان انجمن‌ که در زبان انگلیسی به آن‌ Forum گفته می‌شود، یک نوع از اسکریپت‌های رایج در دنیای وب است که می‌تواند کاربردهای زیادی هم داشته باشد. این اسکریپت‌ها توسط سیستم های انجمن ساز ساخته می‌شوند. از میان کاربردهای متداول برای انجمن‌ها می‌توان به پشتیبانی محصولات و خدمات، بانک اطلاعات، پرسش و پاسخ و پایگاه دانش اشاره نمود.

 

اسکریپت انجمن دارای چه امکاناتی است؟

کاربران یک تالار گفتگو می‌توانند در گروه‌هایی با موضوع‌های از پیش تعیین‌شده توسط مدیر سایت، مطالب جدیدی منتشر نموده و سایر مشترکین نیز می‌توانند به صورت نامحدود به مطالب انتشاریافته پاسخ دهند. بدین ترتیب اعضای یک انجمن، امکان گفتگو با یکدیگر را خواهند داشت. انتخاب صحیح سیستم تالار گفتگو اهمیت زیادی دارد. چراکه تغییردادن این سیستم پس از گذشت زمان و ایجاد محتوا در این سیستم به سختی ممکن خواهد بود. در صورتی که انتخاب‌اولیه مناسب نباشد، هزینه‌های نگهداری و انتقال بسیار بالا خواهد بود.

سیستم های انجمن ساز

چند نمونه از سیستم های انجمن ساز

در کنار طراحی سایت و سئو، یکی دیگر از امکاناتی که می‌تواند به صاحبان سایت‌ها ارائه شود، ایجاد تالار گفتگو برای استفاده از قابلیت‌های مفید آن است. در ادامه به بررسی برخی از اسکریپت‌های انجمن ساز محبوب‌تر خواهیم پرداخت:

 

Flarum

فلاروم بر اساس اسکریپت‌های  FluxBB و esoTalk طراحی شده است. این سیستم علاوه بر سرعت و سادگی، امکانات مناسبی هم در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. علاوه بر این فلاروم قابل‌توسعه بوده و به صورت رایگان در دسترس همگان قرار گرفته‌ است. نصب و به‌‌روزرسانی هسته‌ این تالار گفتگو و افزونه‌های آن، با استفاده از Composer انجام می‌شود که سطح بالایی از پایداری و امنیت و یک‌پارچگی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

MyBB

مای‌بی‌بی یک اسکریپت متن‌باز و رایگان است. این اسکریپت امکانات زیادی داشته و قابلیت توسعه بالایی دارد. MyBB محبوبیت  زیادی در بین کاربران پیدا کرده است و یکی از بهترین سیستم‌های ایجاد انجمن محسوب می‌شود. سیستم MyBB نیز قابل‌توسعه است. نسخه جدید این اسکریپت با استفاده از فریم‌ورک پیشرفته‌ Laravel ارتقا قابل‌توجهی داشته ‌است. بانک افزونه‌ها و قالب‌های مای‌بی‌بی شامل هزاران مورد است. MyBB به خصوص برای محیط‌های تجاری و شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ که امکانات، کنترل و قابلیت‌های زیادی نیاز دارند مناسب است.

 

phpBB

از نام اسکریپت پی‌اچ‌پی‌بی‌بی واضح است که با استفاده از زبان php توسعه یافته است. phpBB یک اسکریپت رایگان و متن‌باز است و تعداد زیادی افزونه و قالب رایگان را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. بدین ترتیب به کمک آن‌ می‌توان انجمن‌هایی مطابق با نیازهای مختلف ایجاد نمود. phpBB از چندین پایگاه داده‌ مختلف برای ذخیره‌سازی اطلاعات پشتیبانی می‌کند.

 

SMF

نام این اسکریپت از سرواژه‌های عبارت Simple Machines Forum گرفته شده است. می‌توان ادعا کردSMF یکی از سیستم‌های تالار گفتگوی رایگان و متن‌باز است، که در میان کاربران از محبوبیت زیادی برخوردار است. یکی از دلایل محبوبیت این سیستم، ساده بودن و سرعت بالای آن به نسبت امکانات است. SMF مجهز به تعداد قابل‌توجهی قالب و افزونه، به جهت اعمال تغییرات توسط کاربران است.

 

bbPres

بی‌بی‌پرس یکی از مهم‌ترین امکاناتی که ممکن است انتخاب یک اسکریپت فروم را بر سایر آن‌ها ارجحیت دهد، مثل قابلیت یکپارچه‌سازی با دیگر نرم‌افزارها از جمله سیستم مدیریت محتوا، را در اختیار دارد. از آن‌جایی که وردپرس محبوبیت و استفاده‌ بیشتری در سایت‌های اینترنتی دارد، می‌تواند مهم‌ترین هدف در کنار اسکریپت انجمن باشد. صاحبان سایت‌ها در مرحله‌ بعد از طراحی سایت با وردپرس، می‌توانند از افزونه‌ رایگان و قدرتمند bbPress برای ایجاد فروم یا تالار گفتگو به راحت‌ترین حالت ممکن کمک بگیرند. از ویژگی‌ها منحصربه‌فرد bbPress آن است که کاملا با محیط وردپرس یکپارچه‌ می‌شود. علاوه بر آن پشتیبانی خوبی نیز از سیستم چندسایتی یا همان شبکه وردپرس به عمل می‌آورد.

 

Vanilla Forums

وانیلا فروم یک اسکریپت پیشرفته و تخصصی انجمن‌ساز محسوب می‌شود. Vanilla Forums دارای دو نسخه رایگان و تجاری است. برای استفاده از نسخه تجاری، باید مبلغی به صورت ماهیانه پرداخت شود. در این نسخه امکاناتی پیشرفته به جهت رفع نیاز سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ پیش‌بینی شده است.

وانیلا قابلیت توسعه خوبی نیز دارد. در حالی که بیشتر سیستم‌های مدیریت تالار گفتگو پشتیبانی فنی کاملی از افزونه‌ها ارائه نمی‌دهند و فایل‌های هسته در این سیستم‌ها باید بازنویسی شود، وانیلا بر پایه‌ یک فریم‌ورک اختصاصی با نام Garden فعالیت می‌کند که سبب توسعه‌پذیری مناسب آن شده است.

 

PunBB

پان‌بی‌بی تا حد زیادی به دلیل سبک‌بودن و آسان‌بودن تنظیمات آن، توسط تعداد زیادی از سایت‌های معتبر مورد استفاده قرار گرفته است. در صورتی که امکانات زیادی نیاز ندارید و می‌خواهید در زمانی کوتاه و به آسانی یک فروم با سرعت و کیفیت بالا در اختیار داشته باشید، PunBB گزینه‌ا‌ی مناسب برای شما خواهد بود. البته همانند سایر اسکریپت‌های تالار گفتگو، افزودن امکانات جدید به این سیستم با استفاده از افزونه‌های مختلف امکان‌پذیر است.

 

کلام آخر در خصوص سیستم های انجمن ساز

با توجه به این که سیستم‌های انجمن ساز استفاده و فوایدی زیادی دارند، باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها اختصاص داد. در صورتی که صاحب یک وبسایت هستید استفاده از این انجمن ‌سازها به شما پیشنهاد می‌شود. به یاد داشته باشید که گستردگی و تنوع این انجمن سازها از آن‌چه گفتیم بسیار بیشتر است، بنابراین شما باید طبق نیاز خود نسبت به انتخاب یکی از آن‌ها اقدام نمایید.

Rate this post
نوشین خراسانی

نوشین خراسانی

نوشین از اولین افرادی بود که به تیم ما ملحق شد. بعد از دریافت مدرکش در مقطع کارشناسی در رشته روانشناسی و کار در یک آژانس بازاریابی، متوجه علاقه زیادش به دیجیتال مارکتینگ شد. نوشین با تحقیق و یادگیری در زمینه مورد نیاز کسب و کار شما، براتون محتوا تخصصی تولید می‌کنه.

۰ Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *