جدیدترین مطالب بلاگ :::::::::::::::::::::::::::

 CPM در تبلیغات
پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم که CPM اگرچه به معنای Cost per mile تعریف‌‌‌ می‌شود، اما بسیاری از...
بازاریابی داده‌ محور چیست؟
بازاریابی داده محور استراتژی استفاد‌ه از اطلاعات مشتری برای بهبود و هدف‌گذاری خرید و ارسال...
تست A/B چگونه کسب و کار شما ارتقا می دهد؟
همه ما در بسیاری از اوقات هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ دچار سردرگمی شده و یا در دوراهی قرار می‌گیریم...
بازاریابی پارتیزانی
امروزه تقریبا تمام کسب و کار‌ها تمرکز بسیاری بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی دارند. به همین...
تبلیغات محتوایی
راهنمای جامع تبلیغات محتوایی
شکیبا اجتهادی
۷ بهمن ۱۴۰۰

هر کسب و کاری جهت آغاز فعالیت یا معرفی خود و یا برای فروش و رقابت با سایر برندها نیازمند استراتژی‌های مناسب جهت تبلیغات است. تبلیغات یکی از مهم‌‌ترین قسمت‌ها در معرفی هر برند یا محصول است. به همین دلیل نوشتن محتوای مناسب جهت معرفی محصولات و برندها اهمیت بسیاری دارند. زیرا این تبلیغات محتوایی است که نام یک شرکت را برای همیشه در ذهن مردم ثبت می‌کند.

محتوا بخش بزرگی از زندگی روزمره همه ما را تشکیل می‌دهد و تقریبا می‌توان گفت دوری از آن غیر ممکن است. محتوا باعث رشد و افزایش آگاهی می‌شود، به تمام سوالات ذهن ما پاسخ می‌دهد و گاهی نیز می‌تواند سرگرم کننده باشد و خاطرات به یادماندنی و شادی را برایمان رقم بزند. تبلیغات انواع و روش‌های مختلفی دارد، که تبلیغات محتوایی یکی از آن‌ها است. اما برای آن‌که بتوانید به شکل صحیح از این روش استفاده کنید، نیازمند یک راهنمای جامع تبلیغات محتوایی هستید تا در مقابل مخاطب خود جلب توجه کنید. در این مقاله به بررسی روش‌ها و چگونگی انجام یک تبلیغات موثر می‌پردازیم.

 

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا شامل فرآیند تولید و اجرای ایده برای جذب مخاطب است. این تولید محتوا به روش‌های مختلفی مانند متنی، نوشتاری و بصری انجام می‌شود. محتوا اهمیت بسیاری در استراتژی‌های بازاریابی کسب و کار‌ها دارد. زیرا علاوه بر جذب مخاطب جدید، مشتریان قبلی را نیز با کیفیت خود ترغیب به خرید مجدد می‌کند.

برای متوجه شدن اهمیت موضوع به آمار زیر توجه کنید.

  • بازاریابی محتوایی رشد سه برابری نسبت به بازاریابی سنتی داشته و ۶۲ درصد خرج کمتری برای کسب و کار دارد.
  • کسب و کارهای کوچک و متوسطی که از بازاریابی محتوایی استفاده می‌کنند، ۱۲۶% بیشتر از رقبای خود که از این نوع بازاریابی استفاده نمی‌کنند، رشد دارند.
  • ۶۱% از خریدهای آنلاین در نتیجه خواندن یک پست وبلاگی توسط مشتریان رقم می‌خورد.

تبلیغات محتوایی

محتوای اثر بخش برای تبلیغات محتوایی

نوشتن یک محتوای مناسب اهمیت بسیار زیادی در تاثیرگذاری و اثر بخشی آن دارد. محتوای اثر بخش محتوایی است که علاوه بر ساختار، کیفیت و ارائه خوب، به اهداف مطلوب خود نائل آمده و باعث شود مخاطب نسبت به کنش‌های تعریف شده از سوی استراتژیست محتوا واکنش نشان دهد.

یک محتوای اثر بخش شاخص‌های متعددی دارد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • هدفمندی
  • بهره‌وری
  • قابل سنجش بودن

 

محتوای تبلیغاتی چیست؟

امروزه تولید محتوا به یکی از قسمت‌های پر‌اهمیت در وب سایت‌ها تبدیل ش‍‌‍ده است و محتوای تبلیغاتی یکی از بخش‌های مهم آن است. تبلیغات محتوایی یکی از شاخه‌های پرطرفدار و سودآور در عرصه تولید محتوای فارسی است که بسیاری از افراد را به خود جذب می‌کند. در سال‌های اخیر با پیشرفت‌ چشم‌گیر تکنولوژی و راهیابی اینترنت به جمع رسانه‌های کلاسیک، متدهای تبلیغاتی نیز دچار تغییرات بسیاری ش‍‌‍ده است. شاخه‌ مدرن‍‌‍ی نظیر محتوا نویسی تبلیغاتی بخش زیادی از ترافیک موجود در محیط وب دنیا را به خود اختصاص داده است.

همه این موارد باعث ش‍‌‍ده است که کیفیت تولید محتوای تبلیغاتی بیش از هر زمان دیگری مورد توجه مردم قرار بگیرد.

 

ویژگی‌های تبلیغات محتوای

  • برنامه ریزی و استراتژی محتوا
    همه ما به خوبی از اهمیت برنامه‌ریزی در زندگی آگاه هستیم. تولید تبلیغات محتوایی نیز بدون نقشه و استراتژی درست به سرانجام دلخواه نمی‌رسد. یک استراتژی محتوا شامل همه چیز از جمله معرفی برند، لحن و آهنگ، نحوه معرفی و تبلیغ، محتوای تولید ش‍‌‍ده و هر آن‌چه در نهایت منجر به تبدیل کاربر به مشتری شود، است.
  • تعیین هدف محتوا
    بدون شک هیچ کاری بدون هدف به نتیجه نمی‌رسد. استراتژی محتوا نیز باید در جهت اهداف بازاریابی یک کسب و کار چیده شود و اهداف شرکت را نیز دنبال می‌کند. هدف شما ممکن است افزایش بازدیدکنندگان، هدایت صحیح کاربر در سایت یا هر چیز دیگری باشد. توجه داشته باشید که اهداف شما باید مشخص، قابل اندازه‌گیری، دست‌یافتنی، مرتبط و دارای بازه زمانی مشخصی باشند.
  • ساخت پرسونای مخاطب
    طراحی استراتژی محتوا بیشتر مربوط به این موضوع می‌شود که شما قصد دارید چه نوع محتوایی را تولید کنید. پس در ابتدا باید بدانید مخاطب شما کیست، چه حرفی با او دارید و کجا می‌توانید آن‌ها را پیدا کنید.
  • پرهیز از جملات مجهول
    یکی از قواعد اولیه و اصلی تولید محتوا مخاطب قرار دادن خواننده محتوا است. این کار موجب می‌شود افراد درگیری بیشتری با مطلب داشته باشند. بنابراین بهتر است از نوشتن جملات مجهول و بدون مخاطب پرهیز کنید. این موضوع در سئو سایت هم اهمیت دارد و اگر محتوای شما شامل بیش از ۱۰ درصد جملات مجهول باشد، نمره منفی می‌گیرید.

 

انتشار تبلیغات محتواییتبلیغات محتوایی

فرض کنیم شما بهترین محتوا را برای تبلیغات خود تولید کرده‌اید، چه فایده‌ای دارد اگر کسی محتوای شما را مشاهده نکند؟ در این مرحله لازم است شما به دنبال بستر و پلتفرم مناسب بگردید تا مردم را به سمت محتوای خود هدایت کنید.

راه‌های زیادی برای در به اشتراک گذاری محتوای شما وجود دارد که برخی از این روش‌ها عبارتند از:

  • شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک، اینستاگرام و …
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات کلیکی (PPC)
  • باز نشر محتوا توسط اشخاص معتبر

 

جمع‌بندی

تولید محتوا یک فرایند تکرار شونده است که به شدت با مخاطب در ارتباط است. بنابراین باید توجه داشته باشید که رعایت موارد ذکر ش‍‌‍ده در این مقاله جهت تولید تبلیغات محتوایی از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. ضمن این‌که شما می‌توانید پس از پایان پروسه تولید محتوا، با کارهای خلاقانه، علاوه بر سرگرم کردن مخاطب، کسب و کار خود را نیز رشد دهید. در نهایت، اگر به هر دلیلی ترجیح می‌دهید تولید محتوای موردنیاز خود را به افراد متخصص بسپارید، شرکت نیپاسیستم با ارائه خدمات مختلف از جمله تولید محتوای تخصصی، دیجیتال مارکتینگ و طراحی وب سایت آماده ارائه خدمات به شما است.

Rate this post
شکیبا اجتهادی

شکیبا اجتهادی

دانش آموخته مهندسی معماری - کار خود را با تولید محتوا به زبان انگلیسی برای وب سایت های خارجی آغاز کرده و به تازگی وارد عرصه سئو و دیجیتال مارکتینگ شده است.

۰ Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *