جدیدترین مطالب بلاگ :::::::::::::::::::::::::::

 CPM در تبلیغات
پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم که CPM اگرچه به معنای Cost per mile تعریف‌‌‌ می‌شود، اما بسیاری از...
بازاریابی داده‌ محور چیست؟
بازاریابی داده محور استراتژی استفاد‌ه از اطلاعات مشتری برای بهبود و هدف‌گذاری خرید و ارسال...
تست A/B چگونه کسب و کار شما ارتقا می دهد؟
همه ما در بسیاری از اوقات هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ دچار سردرگمی شده و یا در دوراهی قرار می‌گیریم...
بازاریابی پارتیزانی
امروزه تقریبا تمام کسب و کار‌ها تمرکز بسیاری بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی دارند. به همین...
چگونه تصاویر را از نتایج گوگل حذف کنیم؟
شکیبا اجتهادی
۷ اسفند ۱۴۰۰

همان‌طور که به‌خوبی آگاه هستید، گوگل یک موتور جستجوی قدرتمند است که حجم بسیاری از کارهای روزانه بسیاری از ما بدون آن امکان پذیر نیست. هر عکس یا محتوایی که ما تولید‌ می‌کنیم توسط گوگل بررسی شده و یا در صفحات سرچ گوگل قرار‌ می‌گیرد؛ بنابراین ممکن است برخی اشتباهات مشکلات زیادی را به وجود آورد. برای مثال فرض کنید شما به اشتباه یک عکس را در وب سایت یا هر شبکه اجتماعی منتشر کرده‌اید و حالا توسط دیگران دیده‌ می‌شود، در صورتی که شما نمی‌خواهید. بنابراین چگونه باید یک تصویر را از نتایج گوگل حذف کنیم؟

در این مقاله مراحل حذف تصویر از نتایج گوگل را برای شما توضیح‌ می‌دهیم تا بتوانید هر زمان که‌ می‌خواهید به‌راحتی تصاویری که البته مالکیت آن مربوط به شما است را حذف کنید. بله درست است. شما فقط امکان حذف تصاویری را دارید که مالک آن هستید. علاوه بر این مورد شرایط دیگری نیز وجود دارد پس پیش از هر چیز بهتر است این شرایط را بررسی کنیم.

 

چه عکس‌‌هایی را‌ می‌توان از نتایج گوگل حذف کرد؟

بهتر است بدانید که شما‌ نمی‌توانید هر عکسی را که دوست ندارید به راحتی از نتایج گوگل حذف کنید، بلکه عکس مورد نظر شما جهت حذف باید شرایط خاصی داشته باشد. این شرایط عبارتند از:

  • برداشتن تصویر حذف شده از نتایج جستجو
  • تصاویر اطلاعات مالی، پزشکی و هویتی
  • عکس‌های خصوصی منتشر شده بدون اجازه و یا هرزه نگاری
  • تصاویر جعلی
  • حذف عکس از سایت‌‌هایی که از تصاویر شما اخاذی‌ می‌کنند
  • تصاویر افراد زیر ۱۸ سال
  • تصاویری که مشکلات قانونی دارند

در نظر داشته باشید که اگر تصویر مدنظر شما در سایت یا شبکه‌‌های اجتماعی غیر از خودتان منتشر ش‍‌‍ده است، در ابتدا باید به آن حساب یا سایت درخواست دهید و پس از آن از گوگل بخواهید عکس شما را از صفحات نتیجه جستجوی خود حذف کند.

 

حذف تصویر از نتایج گوگل

دو راه برای پاک کردن عکس از گوگل وجود دارد که عبارتند از:

۱- ثبت درخواست برای گوگل

درصورتی که تصویری با نام شما در گوگل ثبت ش‍‌‍ده است و اطلاعات شخصی بسیار مهمی (تصویر کارت بانکی، ملی، پاسپورت و…) در آن وجود دار‌د و یا تصاویر نامناسبی از شما بدون اجازه به اشتراک گذاشته شده است، شما‌ می‌توانید از طریق فرم گوگل پیگیری لازم را انجام دهید.

در این فرم‌ می‌توانید علت و نوع عکسی که تمایل به حذف آن دارید را انتخاب نمایید. سپس گوگل از شما‌ می‌خواه‍‌‍د مکان انتشار تصاویر را اعلام کنید و در صورتی که در وب سایت‌‌های دیگر منتشر ش‍‌‍ده باشد این سوال پرسیده‌ می‌شود که آیا قبلا با صاحب سایت صحبت کرده‌اید یا خیر.

در نظر داشته باشید که در این حالت شما باید مدارک لازم و کافی جهت درخواست حذف عکس از نتایج جستجو داشته باشید.

۲-حذف عکس به روش دستی

تابه حال پیش آم‍‍ده است که تصویری را برای یک شرکت یا حتی خودتان در وب سایت خود قراردهید و پس از مدتی فکر کنید این تصویر مناسب نب‍‌‍وده است؟

احتمالا همیشه نیازی به ارائه دلایل مختلف جهت حذف عکس نداشته باشید و یا عکس دارای هیچ مشکل قانونی نباشد، با این حال شما‌ می‌توانید از روش دستی جهت حذف عکس استفاده کنید.

  • در قدم اول به بخش جستجوی تصاویر در google Image بروید و نامی را که عکس شما با آن در گوگل ثبت ش‍‌‍ده است را جستجو کنید.
  • روی تصویر thumbnail که تمایل دارید از گوگل حذف شود راست کلیک کنید و از منوی بازشده گزینه Copy link address را انتخاب کنید.
  • از طریق این لینک وارد صفحه درخواست‌‌های گوگل شوید و گزینه New request را انتخاب کنید.
  • پس از آن وارد صفحه دیگری‌ می‌شوید که انتخاب گزینه Image‌ می‌توانید آدرسی که پیش از این کپی کردید را در آن وارد کنید.
  • پس از آن‌که گوگل شرایط را بررسی کرد دو حالت اتفاق‌ می‌افتد.
    اگر تصویری که تمایل دارید حذف کنید در وب سایت شخصی شما میزبانی می‌شود،‌ می‌توانید محتوا دلخواهی را به جای تصویر جایگزین کنید.
    اگر تصویر در وب سایت دیگری (سایت شخص ثالث) آپلود ش‍‌‍ده است، باید به سادگی از مدیر وب سایت بخواهید که عکس موردنظر را پاک و متنی که به جای آن جایگزین کرده‌اید را جایگزین کند. در این شرایط اگر در چند خط به صاحب سایت شرح دهید که چرا تمایل به حذف عکس از سرچ گوگل دارید و وجود این عکس در اینترنت چقدر شما را ناراحت کرده است، کار خود را سریع‌‌‌تر پیش خواهید برد.

حذف تصویر از نتایج گوگل

حذف تصویر از نتایج گوگل چقدر زمان می‌برد؟

این مدت زمان به عوامل مختلفی بستگی دارد و اگر شما از روش اول استفاده کنید ممکن است زمان بیشتری برای بررسی مدارک نیاز باشد. اما به طور کلی‌ می‌توان گفت یک یا دو روز زمان لازم است بنابراین بهتر است صبور باشید تا پروسه انجام شود.

 

جمع‌بندی

حذف تصویر از نتایج گوگل اگرچه به نظر دشوار است اما با درست طی شدن مراحل به‌راحتی امکان‌پذیر است. این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است یک تصویر از نتایج گوگل حذف شود اما در منابع سایت وجود داشته باشد. بنابراین اگر تصویر اهمیت زیادی برای شما دارد بهتر است تمامی موتورهای جستجو را بررسی کنید تا بتوانید تصویر را از وب حذف کنید. آیا تا به حال اقدام به حذف تصویر از گوگل کرده‌اید؟ این پروس‍ه برای شما چه مدت طول کشی‍‌‍ده است؟ تجربه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

Rate this post
شکیبا اجتهادی

شکیبا اجتهادی

دانش آموخته مهندسی معماری - کار خود را با تولید محتوا به زبان انگلیسی برای وب سایت های خارجی آغاز کرده و به تازگی وارد عرصه سئو و دیجیتال مارکتینگ شده است.

۰ Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *