جدیدترین مطالب بلاگ :::::::::::::::::::::::::::

 CPM در تبلیغات
پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم که CPM اگرچه به معنای Cost per mile تعریف‌‌‌ می‌شود، اما بسیاری از...
بازاریابی داده‌ محور چیست؟
بازاریابی داده محور استراتژی استفاد‌ه از اطلاعات مشتری برای بهبود و هدف‌گذاری خرید و ارسال...
تست A/B چگونه کسب و کار شما ارتقا می دهد؟
همه ما در بسیاری از اوقات هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ دچار سردرگمی شده و یا در دوراهی قرار می‌گیریم...
بازاریابی پارتیزانی
امروزه تقریبا تمام کسب و کار‌ها تمرکز بسیاری بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی دارند. به همین...
بازاریابی نتیجه‌محور
تبلیغات ‌‌نتیجه‌محور چیست؟
شکیبا اجتهادی
۳۰ بهمن ۱۴۰۰

امروزه افراد بسیاری هزینه‌های سرسام‌آوری را صرف تبلیغات آنلاین یا سنتی محصولات یا خدمات خود می‌کنند ولی به علت نداشتن برنامه اصولی و عدم آگاهی از انواع روش‌های تبلیغات، در رسیدن به خواسته‌های خود ناتوان می‌مانند. اگرچه شرکت‌های متعددی وجود دارند که می‌توانند این کار را برای افراد و شرکت‌ها انجام دهند اما آگاهی از انواع تبلیغات می‌تواند تاثیر به‌سزایی در موفقیت کسب و کار گردد. در این مقاله به بررسی تبلیغات ‌‌نتیجه‌محور می‌پردازیم و شما را با مزایا و معایب آن آشنا می‌کنیم.

 

تبلیغات ‌‌نتیجه‌محور به چه معناست؟

تبلیغات ‌‌نتیجه‌محور یا تبلیغات دیجیتال شامل روش ها، تاکتیک‌ها و استراتژی‌های بازاریابی است که افراد از طریق کانال‌های دیجیتالی و برای جذب مخاطبین بیشتر به نمایش می‌گذارند. به بیان دیگر، استفاده از تبلیغات ‌‌نتیجه‌محور در بازاریابی دیجیتالی مانند بکارگیری هر نوع تبلیغی برای محصولات یا خدماتی است که از طریق دستگاه‌های الکترونیکی برای مخاطبین به نمایش گذاشته می‌شود. با این تفاوت که در آن شما دیگر به ازای بازدید و کلیک هزینه نمی‌کنید بلکه به ازای عمل مورد نظر خود مانند ثبت نام، تکمیل فرم، نصب اپلیکیشن و … هزینه می‌کنید.

کانال‌های دیجیتالی انواع مختلفی دارند که راه‌های ارتباطی بین بازاریابان و مخاطبین را به وجود می‌آورند. برخی از این کانال‌ها عبارتند از:تبلیغات نتیجه محور

  • شبکه‌های اجتماعی
  • اپلیکیشن‌های موبایل
  • ایمیل
  • اپلیکیشن‌های تحت وب
  • موتورهای جستجو
  • وب سایت ها

قابل ذکر است که تبلیغات ‌‌نتیجه‌محور به دو صورت آنلاین و آفلاین انجام می‌شود که هر دو روش برای رسیدن به اهداف تعیین شده در استراتژی‌های بازاریابی مفید هستند.

 

مزایای تبلیغات ‌‌نتیجه‌محور

در سال‌های اخیر، بیشتر افراد دنیا برای پیدا کردن  محصولات یا خدمات موردنیاز خود، از موتور جستجو استفاده می‌کنند. به همین دلیل است که تبلیغات ‌‌نتیجه‌محور به یکی از موثر‌‌ترین و پایه‌های اساسی در تدوین استراتژی بازاریابی بسیاری از شرکت‌ها تبدیل شده است.

همان‌طور که در مقاله تبلیغات همسان نیز بیان کردیم، مردم نسبتا به برخی از انواع تبلیغات به نابینایی رسیده‌اند به طوری که به آن‌ها توجهی نمی‌کنند. از این رو بازاریابی دیجیتال یا دیجیتال مارکتینگ بیشتر مورد توجه قرار گرفت‍‌‍ه است. از مزایای خدمات تبلیغات نتیجه گرا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در این نوع تبلیغات پرداخت هزینه به ازای دریافت نتیجه مطلوب است. بنابراین شما می‌توانید در طول کمپین از کیفیت کار مطلع شوید و در صورت عدم دریافت نتیجه مطلوب کمپین را متوقف کنید. در صورتی که در روش‌های دیگر این امکان وجود ندارد.
  • این تبلیغات بازدهی سریع‌تری دارد و می‌توانید این نتیجه را در تماس ورودی از مشتری مد نظر، سابسکرایب یا ثبت نام برای سایت خود یا لید فروش (مشتری احتمالی) مشاهده کنید.
  • شما می‌توانید به‌جای تمرکز برای پیدا نم‍‌‍ودن رسانه مناسب یا صفحات مختلف، بازدهی مناسب را دریافت کنید.
  • هزینه‌ها برای تبلیغات ‌‌نتیجه‌محور بسیار به‌صرفه‌‌تر از انواع دیگر تبلیغات است.
  • در صورتی که از شرکت‌هایی مانند نیپاسیستم برای تبلیغات خود کمک بگیرید وضعیت بهتر هم می‌شود. زیرا با توجه به این‌که یک تیم با تجربه پشت کمپین شما وجود دارد، تمامی کارها از بهینه‌سازی و سناریو تبلیغاتی گرفت‍‌‍ه، تا انتخاب رسانه و رصد بازدهی توسط تیم انجام می‌شود.
  • یکی از مهم‌ترین مزایای تبلیغات نتیجه‌گرا این است که ریسک بسیار کم‌تری نسبت به دیگر روش‌ها برای آن وجود دارد.

 

چرا از تبلیغات نتیجه‌گرا استفاده کنیم؟

یکی از بهترین ویژگی‌ها برای این روش، این است که همه مشاغل خدماتی مانند آموزش، خدمات کلینیکی یا پزشکی، فروش محصولات و … می‌توانند برای تبلیغات محصولات و خدمات خود از روش تبلیغات ‌‌نتیجه‌محور استفاده کنند. از آن‌جا که هزینه این روش بسیار به‌صرفه‌‌تر از روش‌های دیگر است، ریسک پایینی برای سرمایه‌گذاری دارد. از طرفی با توجه به این‌که کسب و کارهای مدرن در حال حاضر به سمت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی روی آورده‌اند، تبلیغات دیجیتال در این پلتفرم‌ها بسیار مناسب است. زیرا باعث برقراری ارتباط مستقیم بین مشتری و برند می‌شود. همچنین در افزایش اعتبار برند و جذب مخاطبین بیشتر موثر است.

 

جمع‌بندی

همان‌طور که می‌دانید، بازاریابی دیجیتالی یا تبلیغات دیجیتال را نمی‌توان در دنیای امروز نادیده گرفت. در حال حاضر تنها کسب و کارهایی می‌توانند شانس موفقیت خود را افزایش دهند که روی بازاریابی آنلاین یا تبلیغات دیجیتال به روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری کنند.

با افزایش روز‌افزون وب سایت‌های فروشگاهی و ارائه خدمات در دنیای دیجیتال، بهتر است تبلیغات دیجیتال را به دست یک تیم حرفه‌ای بازاریابی و بازارسازی سپرد تا بتوانند به کسب و کار شما در مسیر رسی‍‌‍دن به درآمد و سود بیشتر کمک کنند. شرکت نیپاسیستم با ارائه خدمات مختلف از جمله تبلیغات آنلاین و دیجیتال مارکتینگ همراه شما خواهد بود.

Rate this post
شکیبا اجتهادی

شکیبا اجتهادی

دانش آموخته مهندسی معماری - کار خود را با تولید محتوا به زبان انگلیسی برای وب سایت های خارجی آغاز کرده و به تازگی وارد عرصه سئو و دیجیتال مارکتینگ شده است.

۰ Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *