جدیدترین مطالب بلاگ :::::::::::::::::::::::::::

 CPM در تبلیغات
پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم که CPM اگرچه به معنای Cost per mile تعریف‌‌‌ می‌شود، اما بسیاری از...
بازاریابی داده‌ محور چیست؟
بازاریابی داده محور استراتژی استفاد‌ه از اطلاعات مشتری برای بهبود و هدف‌گذاری خرید و ارسال...
تست A/B چگونه کسب و کار شما ارتقا می دهد؟
همه ما در بسیاری از اوقات هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ دچار سردرگمی شده و یا در دوراهی قرار می‌گیریم...
بازاریابی پارتیزانی
امروزه تقریبا تمام کسب و کار‌ها تمرکز بسیاری بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی دارند. به همین...
بهترین شرکت های ارائه دهنده خدمات هاستینگ
بهترین شرکت‌های هاستینگ
شکیبا اجتهادی
۸ دی ۱۴۰۰

هر وب سایت برای آغاز کار خود نیازمند ابزار‌ها و پیش‌زمینه‌های خاصی دارد تا بتواند فعالیت خود را آغاز کند. اول از همه برای شروع هر کار نیازمند یک زمینه هستیم تا بتوانیم فعالیت خود را در آن آغاز کنیم. هاستینگ همانند این زمینه برای وب سایت‌ها بوده و در زبان انگلیسی (Host) به معنای میزبان است. داشتن یک هاست مناسب اهمیت بسیار زیادی برای وب سایت‌ها دارد و دانستن بهترین شرکت‌های هاستینگ به اهمیت دانستن این که هاست چیست، می‌افزاید. به فضایی که اطلاعات و فایل‌های هر وب سایت در آن بارگذاری می‌شود، هاست می‌گویند. هاست یک بخش کوچک از فضایی بزرگ‌تر به نام سرور است. یک حساب کاربری با مشخصات و حجم دیسک مشخصی از یک سرور امن و مطمئن روی شبکه اینترنت، خدماتی را ارائه می‌دهد که می‌توان با کمک آن‌ها حساب کاربری سرویس‌های مختلف از جمله وب سایت، ایمیل و… را دریافت کرد که به این موارد، خدمات هاستینگ می‌گویند.

 

سرور و سرور مجازی چیست؟

سرور به معنای سرویس دهنده است و انواع مختلفی دارد. هنگامی که دسترسی به شبکه محدود به یک شبکه داخلی باشد، سرور شبکه است. نوعی دیگر از سرور‌ها با نام Virtual Private Server یا VPS مشهور است و به آن سرور مجازی می‌گویند. سرور مجازی بخشی کوچک از سرور است که تمام فضای آن به صورت اختصاصی در اختیار شما قرار می‌گیرد.

 

امکانات یک هاست خوب

روزانه کاربران متعددی به هر وب سایت سر می‌زنند و با چند کلیک به‌راحتی به کارهای خود می‌رسند. اما اگر این نگاه را جزئی‌تر کرده و از دید سرور این کلیک‌ها را بررسی کنیم، میلیون‌ها و یا حتی میلیارد‌ها کلیک از جای جای دنیا موجب می‌شود تا سرور‌های ضعیف پاسخ درستی را به کاربر نداده و وب سایت را دچار مشکل کنند. بنابراین لازم است که ویژگی‌ها و امکانات یک هاست خوب را بررسی کرده و از آن‌ها آگاه باشید.

  • ظرفیت و حجم هاست متناسب با اطلاعاتی است که در وب سایت قرار می‌دهید و همیشه بهتر است که این ظرفیت را کمی بیشتر از حجم مورد نیاز در نظر بگیرید.
  • پهنای باند یا ترافیک هاست یکی از مهم‌ترین ملاک‌ها در خرید هاست است که متناسب با بازدید‌های سایت، میزان آپلود و دانلود سایت تعیین می‌شود.
  • قابلیت ساخت ایمیل در هاست نیز برای زمانی که شما به عنوان مدیر سایت خود می‌خواهید با مشتریان در ارتباط باشید مناسب است.
  • شرکت‌های هاستینگ، تعداد دیتابیس را در پلن‌ها می‌نویسند و با توجه به نوع فعالیت سایت تعیین می‌شود.

امکانات یک هاست خوب

از جمله موارد دیگر تاثیر‌گذار در کیفیت هاست عبارت است از:

  • پشتیبانی هاست
  • تهیه پشتیبانی توسط هاست
  • گواهی SSL
  • در دسترس بودن و آپ تایم بودن هاست
  • داشتن دوره‌های متنوع خرید
  • امنیت هاست

 

فضای هاست

فضای یک هاست همانند فضایی است که روی هارددیسک کامپیوتر شما وجود دارد و تنها تفاوت آن در این است که فایل‌های قرار گرفته روی هاست از سراسر دنیا قابل دسترس هستند.

 

دامین‌های پارک شده

یکی از قابلیت‌هایی که در هنگام خرید هاست در نظرگرفته می‌شود، قابلیت پارک دامنه است. وب سایت‌ها برای این که خود را علاوه بر دامنه اصلی، از طریق دامنه‌های دیگر نیز معرفی کنند، از دامین‌های پارک شده استفاده می‌کنند. در حقیقت از این طریق از چند دامنه مجزا، به یک سایت می‌رسید. دامنه خود به زیر مجموعه‌هایی تقسیم می‌شود که به آن ساب دامین می‌گویند. این ساب دامین‌ها مشتق شده از دامنه‌ اصلی هستند اما هیچ‌گاه دامنه اصلی نیست و از هر دامنه فقط یک بار می توان استفاده کرد؛ در صورتی که هر یک دامنه قابلیت ایجاد هزاران ساب دامین را دارد.

 

 دیتابیس MySql و PhpMyAdmin

برای استفاده از هر چیز نیازمند یک ابزار مدیریتی هستیم تا بتوانیم به‌راحتی بر امور کنترل داشته باشیم. PhpMyAdmin یکی از این ابزار‌های مدیریتی مبتنی بر وب است که برای مدیریت سرور‌های MySql مورد استفاده قرار می‌گیرد. زمانی که یک سرور مناسب را انتخاب کردیم، نیازمند یک کنترل‌پنل هاست هستیم که برای مدیریت و کنترل سرور به ما کمک کند. برای انتخاب یک هاست مناسب موارد دیگری نیز احتیاج است که یکی از این موارد سخت‌افزار مناسب است. همچنین سرعت هاست که به طور مستقیم بر مسائل دیگر تاثیرگذار است.

 

هاست وردپرس چیست؟

وردپرس یکی از نام‌هایی است که بدون شک آن را شنیده‌اید؛ سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از قوی‌ترین و پرطرفدار‌ترین سیستم‌ها در جهان است که حدود ۳۵ درصد از سایت‌های جهان با آن مدیریت می‌شوند. هاست وردپرس در حقیقت همان هاست لینوکس است که برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس اختصاصی بهینه‌سازی شده است. یکی از نقاط منفی در وردپرس استفاده از منابع زیاد است و این هاست وردپرسی این نقطه ضعف را پوشش می‌دهد.

 

هزینه خرید هاست

هزینه‌ خرید هاست، به نوع هاستی که خریداری می‌کنید بستگی دارد. شرکت‌های مختلفی برای خرید هاست وجود دارند ولی لزوما خرید هاست ارزان انتخاب مناسبی نیست. یک شرکت هاستینگ برای سرویس‌های هاست امکانات مختلفی ارائه می دهد. سخت‌افزار مناسب، تیم فنی، تیم پشتیبانی، تیم مانیتورینگ، بکاپ‌گیری چند لایه، سرور‌های پر‌سرعت و… تنها بخشی از این امکانات است که بر هزینه خرید هاست تاثیر می‌گذارد.

 

بهترین شرکت‌های هاستینگ ایران

شرکت‌های مختلفی به خدمات هاستینگ را ارائه می‌دهند که ایران سرور از مشهور‌ترین آن‌ها است. پس از آن شرکت‌هایی مانند نت افراز، هاست ایران، برتینا، هاست دی ال و… نیز در لیست بهترین شرکت‌های ارائه دهنده خدمات هاستینگ ایران قرار دارند.

 

معرفی شرکت‌های هاستینگ بین المللی

هنگامی که صحبت از بهترین شرکت‌های هاستینگ بین المللی است، فضای کافی، پهنای باند، امنیت و… تعیین کننده می‌شوند. در این جا به چند مورد از بهترین شرکت‌های هاستینگ بین المللی که این موارد را تا حد زیادی رعایت می‌کنند، اشاره می‌کنیم.

  • Mocha Host
  • Host Papa
  • Green Geeks
۵/۵ - (۷ امتیاز)
شکیبا اجتهادی

شکیبا اجتهادی

دانش آموخته مهندسی معماری - کار خود را با تولید محتوا به زبان انگلیسی برای وب سایت های خارجی آغاز کرده و به تازگی وارد عرصه سئو و دیجیتال مارکتینگ شده است.

۰ Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *