جدیدترین مطالب بلاگ :::::::::::::::::::::::::::

 CPM در تبلیغات
پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم که CPM اگرچه به معنای Cost per mile تعریف‌‌‌ می‌شود، اما بسیاری از...
بازاریابی داده‌ محور چیست؟
بازاریابی داده محور استراتژی استفاد‌ه از اطلاعات مشتری برای بهبود و هدف‌گذاری خرید و ارسال...
تست A/B چگونه کسب و کار شما ارتقا می دهد؟
همه ما در بسیاری از اوقات هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ دچار سردرگمی شده و یا در دوراهی قرار می‌گیریم...
بازاریابی پارتیزانی
امروزه تقریبا تمام کسب و کار‌ها تمرکز بسیاری بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی دارند. به همین...
افیلیت مارکتینگ
افیلیت مارکتینگ Affiliate Marketing چیست؟
شکیبا اجتهادی
۴ بهمن ۱۴۰۰

در سال‌های اخیر بازاریابی نقش بسیار پررنگی در صنعت و کسب و کار ایفا می‌کند. در این میان، انواع مختلفی از بازاریابی شکل گرفته است که هر کدام از آن‌ها به شکل متفاوتی به معرفی برند و محصولات آن می‌پردازد. یکی از بهترین راه‌های کسب درآمد اینترنتی، افیلیت مارکتینگ یا سرویس همکاری در فروش است. از سال ۲۰۱۵ صنعت افیلیت مارکتینگ به صورت متوسط هر سال ۱۰.۱% رشد داشته است. بسیاری از تبلیغ‌دهندگان، سرویس همکاری در فروش را بخش مهمی از استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود می‌دانند.

وب سایت آمازون اولین و بزرگ‌ترین سایتی بود که از این نوع بازاریابی استفاده کرد و با این کار به معروفیت بسیار زیادی دست یافت. این شرکت توانست هزاران تبلیغ کننده را برای محصولات خود بیابد و در ازای پرداخت پورسانت ناچیز، فروش خود را چندین برابر کرد. بنابراین، اگر این روش توجه شما را جلب کرده است، در ادامه همراه ما باشید. در این مقاله به بررسی افیلیت مارکتینگ یا سرویس همکاری در فروش می‌پردازیم.

 

افیلیت مارکتینگ یا سرویس همکاری در فروش چیست؟

بازاریابی معرف یا افیلیت مارکتینگ نوعی از فروش پورسانتی است که به صورت آنلاین و بر اساس تکنولوژی‌های جدید انجام می‌شود. افیلیت مارکتینگ یکی از روش‌های بازاریابی است که تأثیر مستقیمی بر روی فروش محصولات دارد. این سیستم در حقیقت یک تاکتیک برای بازاریابی است که بر اساس عملکرد انجام می‌گیرد. در این روش به طور معمول صاحب یک کسب و کار که معمولا آنلاین است، به وب سایت‌ها یا افراد دیگر (ناشر افیلیت) می‌سپارد که پیشنهاد خرید محصولات خود را در وب سایت‌شان قرار دهند و به ازای هر مشتری که از طریق لینک ناشر افیلیت وارد وب سایت شود و اقدام به خرید کند مبلغی به عنوان کمیسیون توسط صاحب شغل به ناشر افیلیت تعلق می‌گیرد.

این کار با تبلیغات معمولی تفاوت بسیاری دارد زیرا برای تبلیغات معمول باید هزینه پرداخت کرد. این در صورتی است که افیلیت مارکتینگ هزینه‌ای ندارد و فقط بر اساس مشتری آورده شده، هزینه پرداخت می‌شود. این سیستم در تمام زمنیه‌ها از پوشاک تا موارد آموزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هیچ محدودیتی در آن وجود ندارد.

 

گروه‌های مختلف در افیلیت مارکتینگ

 

  • ناشران تبلیغ یا Affiliates: ناشر می‌تواند یک کمپانی یا فرد خاص باشد. این افراد معمولا بلاگرها یا تولیدکنندگان محتوایی هستند که در زمینه مشابه محصول مورد نظر فعالیت می‌کنند. کمیسیونی که به ناشران تبلیغ تعلق می‌گیرد ممکن است به ازای فروش محصول، عضویت کاربر در خبرنامه و یا حتی افزایش ترافیک وب سایت باشد.
  • صاحبان محصول یا Merchants: افرادی که قصد تبلیغ محصولات خود را دارند و از طریق برنامه‌های مختلف افیلیت مارکتینگ به ناشران پورسانت پرداخت می‌کنند.
  • شبکه‌ها Networks: مانند یک واسطه میان صاحبان محصول و ناشران عمل می‌کنند و با انتخاب بهترین و مناسب‌ترین ناشر احتمال موفقیت تبلیغ را بالا می‌برند. شبکه‌ها بر بازار تبلیغ و کمپانی‌های موجود تسلط و شناخت زیادی دارند و برای صاحب محصول بهترین گزینه را انتخاب می‌کنند.

 

انواع برنامه‌های افیلیت مارکتینگافیلیت مارکتینگ

برای آن‌که میزان نتیجه‌بخش بودن در این‌گونه برنامه‌های افیلیت مارکتینگ (affiliate program) مشخص شود، اهداف و شاخص‌هایی در نظر گرفته می‌شود. این برنامه‌ها عبارتند از:

  • پرداخت به ازای هر فروش (Pay per click)
    در این نوع برنامه درصدی از کل فروش به Affiliate یا ناشران تبلیغ داده می‌شود. میزان پورسانت، بستگی به نوع محصولات و برنامه مشارکتی دارد. برای مثال پورسانت فروش محصولات نرم افزاری بیشتر از محصولات سخت افزاری است.

 

  • پرداخت به ازای هر ثبت نام کاربر (Pay per lead)
    در این مدل، ناشران تبلیغ زمانی به درآمد می‌رسند که کاربران را به سایت فرد تبلیغ‌دهنده بفرستند و آن بازدیدکننده در وبسایت فروشنده ثبت نام کند.

 

  • پرداخت به ازای هر بازدیدکننده

در این شکل از افیلیت مارکتینگ، ناشران تبلیغ به ازای هر بازدیدکننده از سایت، حتی اگر خریدی انجام نشود، پول دریافت می‌کنند.

 

  • پرداخت به ازای نمایش آگهی
    در افیلیت مارکتینگ برای پرداخت به ازای نمایش آگهی، به ازای تعداد دفعات نمایش آگهی در وب سایت خود، پول دریافت می‌کنند، چه کاربر روی تبلیغات کلیک بکند چه نکند. وبسایت‌هایی که ترافیک ورودی بالایی دارند می‌توانند از این روش درآمد خوبی کسب کنند.

 

مزایای افیلیت مارکتینگ

کسب و کار‌های کوچک در بسیاری از مواقع افیلیت مارکتینگ را برای خود مناسب نمی‌دانند. این در حالی است که بهترین روش برای رسی‍‌‍دن به اهداف بازاریابی برای آن‌ها سرویس همکاری در فروش است. زیرا به ‌عنوان یک تبلیغ‌دهنده فقط زمانی برای بازاریابی افیلیت هزینه پرداخت می‌کنید که نتیجه‌ای که از آن انتظار داشته‌اید را به‌دست آورید. ناشران، افیلیت مارکتینگ را فرصت بسیار خوبی برای فروش محصولات بدون نیاز به تولید و یا انبارداری محصولات می‌دانند.

 

معایب سیستم همکاری در فروش

این سیستم با وجود مزایای بسیار، معایبی نیز دارد که عبارتند از:

  • صاحبان محصول ممکن است ابتدا با درصد کمیسیون‌های بالا، شما را به همکاری تشویق کنند اما پس از آن میزان کمیسیون را کاهش دهند. پس باید برای شروع مراقب باشید با فروشگاه‌های معتبر همکاری کنید.
  • یکی دیگر از تهدید‌ها امکان دزدی لینک افیلیت توسط هکر‌ها است که با این کار می‌توانند کمیسیون شما را برای خود بردارند که یک نوع سرقت اینترنتی است.

 

نکاتی برای موفقیت در بازاریابی معرف

با وجود تمام نکاتی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، بهتر است پیش از شروع فعالیت در این زمینه نکاتی را در نظر داشته باشید تا بتوانید موفقیت خود را در افیلیت مارکتینگ تضمین کنید. در این جا به صورت خلاصه به این نکات اشاره می‌کنیم.

  • طراحی وب سایت
  • شناخت مخاطب خود
  • انتشار محتوای باکیفیت در سایت
  • قراردادن لینک‌های افیلیت در پست‌های محبوب
  • انتشار ویدیو و عکس مناسب از محصولات

 

جمع‌بندی

همان‌طور که گفتیم سیستم همکاری در فروش نوعی بازاریابی دو سر برد است و طرفدار بسیار زیادی پیدا کرده است. ما در شرکت نیپاسیستم با ارائه خدمات مختلف در زمینه دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت و …آماده همکاری با شما هستیم. ما با طراحی سایتی مانند سایت واسط‍‌‍ه‌های فروش برای شما، درآمد تضمین شده از طریق افیلیت مارکتینگ را به ارمغان آوریم.

Rate this post
شکیبا اجتهادی

شکیبا اجتهادی

دانش آموخته مهندسی معماری - کار خود را با تولید محتوا به زبان انگلیسی برای وب سایت های خارجی آغاز کرده و به تازگی وارد عرصه سئو و دیجیتال مارکتینگ شده است.

۰ Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *