جدیدترین مطالب بلاگ :::::::::::::::::::::::::::

 CPM در تبلیغات
پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم که CPM اگرچه به معنای Cost per mile تعریف‌‌‌ می‌شود، اما بسیاری از...
بازاریابی داده‌ محور چیست؟
بازاریابی داده محور استراتژی استفاد‌ه از اطلاعات مشتری برای بهبود و هدف‌گذاری خرید و ارسال...
تست A/B چگونه کسب و کار شما ارتقا می دهد؟
همه ما در بسیاری از اوقات هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ دچار سردرگمی شده و یا در دوراهی قرار می‌گیریم...
بازاریابی پارتیزانی
امروزه تقریبا تمام کسب و کار‌ها تمرکز بسیاری بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی دارند. به همین...
استراتژی مدل دلتا چیست؟
استراتژی مدل دلتا چیست؟
نوشین خراسانی
۲۸ آذر ۱۴۰۰

استراتژی مدل دلتا یک رویکرد مشتری‌مدار در مدیریت استراتژیک است که به صاحبین کسب و کار‌ها کمک می‌کند تا با توجه به نیازی که در مشتری خود احساس می‌کنند کالای تولیدی خود را متمایز نموده و در عین حال از جهت صرفه‌‌اقتصادی نیز به آن توجه می‌کند. از این طریق می‌توان پیوند عمیقی در مصرف‌کنندگان ایجاد نموده و با ترغیب آن‌ها به وفاداری نسبت به یک برند، فروش آینده آن کسب و کار را نیز تضمین می‌کند.

 

روند کار مدل دلتا

  • موقعیت‌های استراتژیک را معرفی می‌کند و از این طریق امکان دسترسی به منابع جدیدی با سودآوری بالا را فراهم می‌کند.
  • موقعیت‌های استراتژیک را با فعالیت‌های شرکت همسو کرده و بدین وسیله بین جهت استراتژی و روند اجرا همبستگی ایجاد می‌نماید.
  • معرفی فرآیند‌های سازگار با قابلیت‌های پاسخگویی مداوم به یک محیط نامطمئن.
  • نمایش پیچیدگی معیار‌های محرک عملکرد در صنایع.

 

اضلاع مثلث

  • ارائه بهترین محصول
  • راه‌حل‌های مشتری
  • سیستم قفل‌کردن خلأ

در ادامه به شرح موارد نام‌برده می‌پردازیم.

مدل دلتا

 

ارائه بهترین محصول

امروزه می‌توان به وسیله‌ معماری برند به ویژگی‌های خاص یک محصول افزود و سبب متمایز جلوه کردن آن از بقیه محصولات مشابه شد. به طوری که خرید محصول مورد نظر برای مشتری ارزش محسوب شود. در حقیقت این گزینه‌ی استراتژیک همانند ابعاد دیگر برای پیوند با مشتری راهی جستجو نموده و علاوه بر کاهش هزینه موجب برتری ذاتی محصول نسبت به رقبا می‌شود. در این خصوص نباید از تمرکز بر اولین بودن و همچنین معرفی سریع محصول غافل شد.

 

راه حل‌های مشتری

این گزینه برمبنای عرضه‌ی گسترده‌ی خدمات و محصولات است. بر اساس این استراتژی صاحبین کسب و کار باید تلاش کنند تا بیشترین میزان احتیاجات مشتری خود را برآورده نمایند تا از این طریق موفق به جلب رضایت او شوند. این استراتژی به صاحبین کسب و کار این اجازه را می‌دهد که به وسیله نزدیکی به مشتری نیاز‌های وی را پیش‌بینی نماید.

 

سیستم قفل کردن خلا

می‌توان گفت که استراتژی مدل دلتا به معنای دسترسی انحصاری، استاندارد، اختصاصی است. این استراتژی با در نظر گرفتن تمام دست‌‍‌اندکاران سیستم به ایجاد ارزش اقتصادی می‌پردازد و تمرکز مطلقی بر روی مشتری یا محصول ندارد. پرورش، جذب و حفظ مکمل‌ها و علاوه بر آن شرکت‌کنندگان عادی تمرکز اصلی این استراتژی محسوب می‌شوند. (در تعریف مکمل‌ می‌توان گفت که یک ارائه‌دهنده محصولات و خدمات است که پیشنهاد‌های خوبی برای شرکت ارائه می‌دهد).

 

دیدگاه‌های مطرح

امروزه اکثر استراتژی‌ها بر مبنای ربودن گوی رقابت از رقبا بوده و تنها احساس منفی در افراد ایجاد می‌کند و جنگ و جدال را در ذهن افراد تداعی می‌نماید، این بار منفی نهایتا می‌تواند به تاثیرات منفی ختم شده و بسیار آسیب‌زا باشد. در حالی که در گذشته دیدگاه‌های سنتی بر روی همراه‌شدن با رقبا و همسو شدن با آن‌ها و حتی تا حدی تقلیدکردن متمرکز بود، مدل دلتا بر عدم تقلید و تمرکز بر نوآوری تاکید دارد. البته رقابت در جایگاه خود باقی مانده و ابدا انکار نمی‌شود. در حقیقت مدل دلتا با ایجاد یک پیوند عمیق بین محصول و یا خدمات با مشتری، به دنبال چیزی فراتر از فروش آنی است. بنابراین مدل دلتا می‌تواند یک قدم بزرگ برای ورود به مسیری جدید در دنیای کسب و کار باشد.

۴.۹/۵ - (۱۷ امتیاز)
نوشین خراسانی

نوشین خراسانی

نوشین از اولین افرادی بود که به تیم ما ملحق شد. بعد از دریافت مدرکش در مقطع کارشناسی در رشته روانشناسی و کار در یک آژانس بازاریابی، متوجه علاقه زیادش به دیجیتال مارکتینگ شد. نوشین با تحقیق و یادگیری در زمینه مورد نیاز کسب و کار شما، براتون محتوا تخصصی تولید می‌کنه.

۰ Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *