خدمات اختصاصی، اصولی و حرفه‌ای در زمینه

طراحی و توسعه سایت

نیپاسیستم، همان یار کاربلد شماست.

طراحی و توسعه سایت

پکیج طراحی سایت

این روزها بیش از پیش اینترنت در زندگی ما وارد شده و بیشتر از هر زمانی اهمیت فعالیت در فضای مجازی پررنگ شده است. از این رو بسیاری از صاحبان کسب و کار به دنبال رونق و توسعه کارهای خود به فعالیت در فضای مجازی و از طریق طراحی و توسعه وبسایت روی آورده‌‌اند. مفهوم طراحی و توسعه وبسایت تقریباً از زمانی که وبسایت‌ها به وجود آمده‌اند، وجود داشته است. اگر چه اولین چیزی که به ذهن هر فرد می‌رسد ساخت اکانت در شبکه‌های اجتماعی است که به کمک آن می‌توان در مدت زمان کوتاهی شناخته شده و مخاطبان را خود را یافت. اما دلایل زیادی وجود دارد که موجب می‌شود طراحی سایت بر فعالیت در شبکه‌های اجتماعی ارجحیت داشته باشد. این دلایل عبارتند از:

عدم تسلط بر شرایط و مدیریت شبکه‌های اجتماعی، وجود قوانین دست و پا گیر این نرم‌افزار‌ها برای مشاغل، احتمال فیلتر یا ترک شدن نرم‌افزار، عدم امکان شخصی سازی طبق سلیقه، نداشتن امکان پرداخت امن و آسان، عدم امکان رشد و توسعه در آینده، عدم امکان فیلتر کردن محصولات توسط کاربر و … همه این موارد فقط قسمتی از مشکلاتی هستند که با فعالیت کسب و کار‌ها در شبکه‌های اجتماعی برای صاحبان مشاغل وجود دارند. بنابراین طراحی وبسایت یکی از مواردی است که علاوه بر حل تمامی مشکلات شبکه‌های اجتماعی، فواید بسیار زیادی دارد.

طراحی سایت

همانطور که می‌دانید طراحی و توسعه وبسایت فواید بسیار زیادی برای کسب و کار‌ها دارد. طراحی سایت برای شما می‌تواند همانند یک کاتالوگ، کارت ویزیت یا بروشور عمل کند. زیرا می‌تواند خدمات و محصولات را به خوبی معرفی کرده و پنجره‌ای مناسب برای آشنایی مشتریان با شما باشد.

خدمات سایت

تمام فرآیندی که از ابتدا برای طراحی و توسعه وبسایت انجام می‌شود، خدمات سایت گفته می‌شود. این خدمات فرآیند مختلفی را در پیش دارند که نیازمند برنامه ریزی و استراتژی خاص هستند. این استراتژی‌ها توسط برنامه‌نویس انجام می‌شود و فقط محدود به طراحی نیست.

طراحی سایت

توسعه وب چیست؟

توسعه وب شامل تمام کارهایی است که موجب می‌شود شما پس از وارد کردن یک آدرس و با کلیک کردن روی آن با یک صفحه زیبا و مرتب روبه‌رو شوید. این فقط یک توضیح ساده و آسان برای توسعه وبسایت است. به افرادی که مسئولیت کدنویسی، ساخت، تجزیه و تحلیل و محافظت از این وب سایت‌ها را برعهده دارند، توسعه دهنده وب یا Web Developer گفته می‌شود. توسعه وب شامل دو دسته می‌شود.

آیا وب سایت من نیاز به توسعه دارد؟

به توسعه دهنده بخشی از وبسایت که کاربران با آن تعامل دارند Front end می‌گویند. علاوه بر این، جهت اینکه یک وبسایت وجود داشته باشد نیازمند یک پایگاه داده و سرور هستیم که گسترش دهنده وب Back end این مسئولیت را بر عهده دارد. در این زمینه همچنین یکی از اصطلاحاتی که لازم است با آن آشنا باشید، “خدمات وب” است. خدماتی که از طریق اینترنت توسط سرور‌ها ارائه می‌شوند خدمات وب نامیده می‌شود.

توسعه سایت چیست

تفاوت طراحی سایت و توسعه سایت

از آن‌جا که طراحی سایت و توسعه سایت بسیار به هم گره خورده‌اند، امکان جداسازی آن‌ها از یکدیگر دشوار شده است. با این وجود تفاوت زیادی بین این دو وجود دارد. طراحی وبسایت معمولا شامل ساخت مطالب و قالب سایت است. این در حالی است که توسعه وبسایت شامل موارد مختلفی می‌شود که بسیاری از آن‌ها نیازمند دانش متفاوتی هستند. توسعه وب به ساخت عملکرد سایت و آزمایش قابل استفاده بودن آن گفته می‌شود.

کارهایی که یک طراح وبسایت انجام می‌دهد عبارتند از: توانایی استفاده از نرم‌افزار‌هایی مانند فتوشاپ، ویرایش و حتی نوسازی محتوای تولید شده برای وبسایت، دانش Html و توانایی به کار بردن آن در طرح‌ها. در صورتی که وظایف توسعه دهنده وب شامل این موارد می‌شود: برنامه‌نویسی عملکرد‌های وبسایت، بررسی و آزمایش سایت از لحاظ قابلیت استفاده کاربر، دانشHtml به‌دلیل طراحی آزمایش برای عملکرد سایت. نکته مهم این است که در هر حالت طراحان وبسایت و توسعه دهندگان وب، نیاز به کارکردن با یکدیگر دارند. زیرا بسیاری از کارهای آن‌ها به هم گره خورده است. از طرفی جهت طراحی وبسایت مطابق خواست مشتری داشتن یک تیم متشکل از طراحان سایت و توسعه‌دهندگان وب لازم است.

زبان‌های مختلف کدنویسی سایت

برای شروع کار طراحی و توسعه سایت از صفر، نیازمند آشنایی با روش‌های مختلف و کدنویسی سایت هستیم. جهت برنامه‌نویسی سایت زبان‌های مختلفی وجود دارد. از جمله جاوا اسکریپت، پی اچ پی PHP، پایتون و… اگر چه هریک معایب و مزایای خودشان را دارند؛ اما می‌توان گفت که از همه آن‌ها برای برنامه‌نویسی سایت استفاده می‌شود.

طراحی سایت با پایتون

پایتون یکی از زبان‌های برنامه‌نویسی است که به کمک آن می‌توان به طراحی و توسعه وبسایت پرداخت. پایتون نیز همانند وردپرس یک زبان منبع باز (Open source) با بیانی کامل‌تر است که این امکان را می‌دهد که برنامه‌ای با منبع بسته را نیز تولید کرد.

بسیاری از افرادی که طراحی و توسعه وب سایت انجام می‌دهند به‌دنبال کاربردی‌ترین و بهترین زبان و ابزار برنامه‌نویسی هستند. زبان پایتون یکی قدرتمند‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است که در سال‌های اخیر مورد توجه بسیاری از برنامه‌نویسان قرار گرفته است. پایتون فریم ورک‌های مختلفی دارد. مانند Cherrypy، Pyramid و Pylons Flask امکان طراحی سایت را برای توسعه‌دهندگان وب فراهم می‌کند. اگر چه ممکن است بسیاری از افراد سادگی طراحی سایت با پایتون را به علت ضعیف بودن آن در نظر بگیرند، اما این زبان برنامه‌نویسی در سطح بالایی در جهان قرار دارد و به صورت گسترده استفاده می‌شود.

طراحی قالب سایت با پایتون نیز قابل انجام است. این کار مزیت‌های فراوانی دارد از جمله:

 امکان توسعه در تولید و طراحی سامانه
 خروجی‌های بسیار خوب از پایتون
 پنل اختصاصی مدیریتی به صورت یکپارچه
یک نمونه اختصاصی از خواسته‌های مشتری است

اگرچه پایتون نیز همانند وردپرس محیط کاری آسانی دارد اما برای آموزش فارسی طراحی سایت با پایتون ممکن است نتایج مناسبی دریافت نکنید. بنابراین بهتر است از منابع خارجی نیز برای آموزش طراحی و توسعه وبسایت با پایتون کمک بگیرید.

نیاز به طراحی سایت پایتون دارید؟

طراحی سایت بدون کد نویسی

این روز‌ها به دلیل افزایش تقاضا جهت طراحی و توسعه وبسایت، بسیاری از افراد در تلاشند تا به کمک آسان‌ترین روش‌ها از جمله طراحی سایت بدون کد نویسی، وبسایت خود را طراحی کنند. با وجود سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس این ایده قابل اجرا است. نصب وردپرس با چند کلیک قابل انجام است و با نصب قالب‌های آماده شما می‌توانید وبسایت خود را ایجاد کنید. اما لازم است بدانید که برای طراحی و توسعه وبسایت مناسب بهتر است از تیمی حرفه‌ای کمک بگیرید. نیپاسیستم با یک تیم متخصص در خدمت شماست تا بدون هیچ دردسری، یک وبسایت مطابق با سلیقه شما طراحی کند.

سیستم مدیریت محتوا سایت

یکی از حیاتی‌ترین ابزارها برای طراحی، توسعه و مخصوصاً مدیریت یک وبسایت، سیستم مدیریت محتوا است. با این وجود متاسفانه هنوز بسیاری از شرکت‌ها و سازمان ها با این تکنولوژی آشنایی کافی ندارند. به طور خلاصه سیستم مدیریت محتوا یا Content Management System (CMS) سیستمی است که برای آسان تر کردن مدیریت محتوای وب سایت ها به کار می‌رود.

طراحی سایت با دروپال

سیستم مدیریت محتوا دروپال همانند وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا متن باز است که شما می‌توانید به راحتی طراحی و توسعه وبسایت خود را در آن انجام دهید. امروزه ۲.۳ درصد از سایت‌های جهان با دروپال فعالیت می‌کنند. با وجود شروع قوی دروپال در سال ۲۰۰۱، این سیستم مدیریت محتوا نتوانست با سیستم‌های قوی‌تر مانند وردپرس رقابت کند. با این وجود اگر به‌دنبال طراحی سایت دروپال هستید، بهتر است بدانید که این سیستم بیش از ۲۰۰۰ قالب و ۳۷۰۰۰ افزونه دارد و شما می‌توانید برای وبسایت خود از آن‌ها بهره بگیرید.

طراحی سایت با وردپرس

شما می‌توانید متناسب با نوع وبسایتی که به دنبال طراحی آن هستید، سیستم مدیریت محتوای مختلفی را استفاده کنید. این سیستم به دلیل رایگان بودن آن، یکی از محبوب‌ترین سیستم‌هایی است که بسیاری از وبسایت‌های سرگرمی گرفته تا بزرگ‌ترین سایت‌های خبری از آن استفاده می‌کنند. وردپرس نرم‌افزاری open source یا متن‌باز است که در PHP نوشته شده و می‌توانید برای ایجاد وبلاگ، طراحی و توسعه وبسایت، یا هر برنامه کاربردی دیگری از آن بهره ببرید.

 

طراحی سایت با جوملا

جوملا پس از وردپرس، دومین CMS یا سیستم مدیریت محتوای محبوب برای طراحی و توسعه وبسایت است. برای طراحی یک وبسایت عوامل مختلفی دخیل است که انتخاب پلتفرم یکی از حیاتی‌ترین آن‌ها است. طراحی سایت جوملا مزایای زیادی دارد که استقرار آسان، سفارشی سازی، معتبر بودن و رایگان بودن از جمله این فواید است.

وردپرس کار خود را در سال ۲۰۰۳ با استفاده از یک بیت کد با تعداد اندکی کاربر آغاز کرد. از آن زمان به بعد، وردپرس به بزرگترین ابزار وبلاگ نویسی میزبانی جهان تبدیل شد و امروزه میلیون‌ها نفر از آن برای وبسایت‌های خود استفاده می‌کنند. وردپرس یکی از محبوبترین و معروف‌ترین نرم‌افزار‌های مدیریت محتوا سایت و وبلاگ به شمار می‌رود. به کمک ورد پرس شما می‌توانید بدون کد نویسی و صرف زمانی اندک وبسایت مورد نیاز خود را طراحی کنید. طراحی سایت با ورد پرس بسیار آسان است زیرا رابط کاربری اسانی دارد و اضافه کردن صفحات جدید و وبلاگ و تصاویر با سرعت انجام می‌گیرد.

طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا برنامه نویسی PHP

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد مطرح می‌کنند این است که طراحی سایت با وردپرس بهتر است یا PHP؟ در جواب این سوال باید گفت که در واقع انتخاب‌های زیادی وجود دارد و بسته به نیاز، تخصص و بودجه شما هر کدام می‌تواند مناسب و بهترین باشد. اما PHP علاوه بر اینکه یک چارچوب برای توسعه است، می‌تواند بسیار انعطاف پذیر باشد. یکی از نکاتی که استفاده از وردپرس را محبوب کرده است طراحی سایت رایگان با وردپرس است. اما لازم است بدانید که نه تنها رایگان نیست، بلکه می‌تواند بسیار پر هزینه باشد. ساخت سایت با وردپرس می‌تواند آسان‌تر از روش‌های دیگر باشد زیرا نیازی به برنامه‌نویسی ندارد . هدف وردپرس در واقع این است که بدون توجه به میزان دانش فنی شما، هر آنچه برای ساخت سایت نیاز دارید را در اختیار شما بگذارد.

ساخت سایت با وردپرس خوب یا بد؟

همانطور که گفته شد، طراحی و توسعه وبسایت با وردپرس طرفداران زیادی دارد. اما همانند هر چیز دیگری مخالفت‌های زیادی نیز با آن وجود دارد. برای مثال به علت این که بسیاری از افرادی که از وردپرس جهت طراحی سایت استفاده می‌کنند، از دانش کافی در این زمینه برخوردار نیستند، ممکن است برای وبسایت شما از قالب‌های آماده و رایگان استفاده کنند. این کار می‌تواند موجب شود که وبسایت شما برای بهینه‌سازی موتور‌های جستجو مناسب نباشد. علاوه بر این، بهتر است سایت‌هایی که محتوای با اهمیتی دارند با وردپرس طراحی نشوند زیرا ممکن است شما را در تیررس هکر‌ها قرار دهد. البته اگر چه این اتفاق برای همه سایت‌های وردپرسی اتفاق نمی‌افتد اما بخشی از آن‌ها برای همه سایت‌ها ممکن است پیش بیاید.

یکی از دغدغه‌های صاحبان وبسایت‌ها این است که پشتیبانی فنی مناسبی از وبسایتشان صورت بگیرد. اما استفاده از وردپرس در طراحی سایت موجب از دست دادن پشتیبانی واقعی می‌شود. به طور کلی این‌ها بخشی از مواردی است که ممکن است برای ساخت سایت با وردپرس مشکل باشد اما فواید زیادی هم وجود دارد که عبارتند از:

استفاده آسان و راحت، بروزرسانی مداوم، وجود تم و قالب‌های جذاب، پلاگین‌های رایگان، مناسبترین قیمت‌ها برای طراحی سایت، بهینه سازی و ساختار سئو، سرعت بالای وردپرس، بهترین محیط برای مدیریت محتوا، قابلیت اشتراک گذاری، در دسترس بودن و …

در مورد وبسایت‌های وردپرسی سوالی دارید؟

طراحی فروشگاه اینترنتی

این روزها بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند خرید‌های خود را به صورت اینترنتی انجام دهند و فروشگاه‌های اینترنتی روز به روز درحال افزایش هستند. طراحی فروشگاه اینترنتی یکی از مواردی است که بسیاری از صاحبان فروشگاه‌ها به دنبال آن هستند. بنابراین اگر به دنبال توسعه کسب و کار خود هستید و می‌خواهید پیشرفت کنید، بهتر است به فکر طراحی سایت خود باشید.

فروشگاه ساز ووکامرس Woo Commerce

سیستم فروشگاه ساز ووکامرس یک افزونه رایگان برای وردپرس بوده که قابلیت تجارت الکترونیک را به وبسایت شما اضافه می‌کند. این کار باعث می‌شود بتوانید یک فروشگاه آنلاین داشته باشید. با نصب ووکامرس، وبسایت وردپرسی شما تنها با چند کلیک می‌تواند تبدیل به یک فروشگاه آنلاین مناسب شود.

فروشگاه ساز پرستاشاپ Presta Shop

فروشگاه ساز پرستاشاپ یکی از برترین پلتفرم‌های متن باز در دنیا است. این سیستم مدیریت فروشگاه اینترنتی تحت زبان برنامه‌نویسی PHP برنامه‌نویسی شده است. با استفاده از فروشگاه ساز پرستاشاپ شما می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را ایجاد کنید تا مشتریان به صورت آنلاین از کالاهای شما خرید کنند.

فروشگاه ساز شاپفا Shopfa

فروشگاه ساز‌ها سبک جدیدی از طراحی فروشگاه اینترنتی است که در آن شما بدون داشتن دانش فنی بالا و تنها با چند کلیک به طراحی و توسعه یک سایت حرفه‌ای بپردازید. سیستم فروشگاه ساز شاپفا یکی از این موارد است. همچنین، یکی دیگر از سیستم‌هایی که به طراحی سایت فروشگاهی کمک می‌کند فروشگاه ساز پرتال است. این سیستم مانند بقیه پلتفرم‌ها برای طراحی سایت فروشگاهی کمک می‌کند.

هزینه‌های طراحی سایت

واقعیت این است که اگر چه بسیاری از شرکت‌ها و مجموعه‌ها ادای طراحی سایت رایگان می‌کنند اما باید بدانید که شما هیچ‌گاه به‌اندازه یک شرکت طراحی و توسعه وبسایت در مورد انواع وبسایت‌ها، کارکرد و مشکلات آن‌ها آگاهی ندارید. برای طراحی سایت به‌جز هزینه‌ای که صرف طراحی وبسایت می‌شود، هزینه‌های دیگری نیز وجود دارد. از جمله:

هزینه دامنه و هاست (یا سرور)
هزینه بهینه‌سازی موتور جستجو یا سئو
هزینه‌های پشتیبانی فنی و امنیت و …

بنابراین اگر به دنبال طراحی وبسایت هستید، بهتر است فریب شرکت‌هایی که با هزینه کم وبسایت طراحی می‌کنند را نخورید. زیرا مدتی طول نخواهد کشید که متوجه مشکلات متعدد آن‌ها خواهید شد.

طراحی سایت رایگان

اگر چه بسیاری از افراد و مجموعه‌ها ادعا می‌کنند طراحی و توسعه وبسایت به صورت رایگان انجام می‌دهند. اما می‌توان گفت این مورد واقعیت ندارد. با وجود این که نرم‌افزار‌هایی مانند وردپرس رایگان هستند. اما هزینه‌هایی مانند هاست و دامنه وجود دارند که در هر صورت نیازمند سرمایه‌گذاری هستند. اما به خاطر داشته باشید که اگر به فکر طراحی و توسعه وبسایت برای کسب و کار خود هستید، با تمرکز و کار کردن روی آن می‌توانید به راحتی هزینه‌ای که صرف کرده‌اید را بازگردانید.

طراحی سایت نرم‌افزار

اپلیکیشن تک صفحه‌ای یا SPA و به عبارتی Single-Page Application یک برنامه تک صفحه‌ای و یا تحت وب است. اسپا یک برنامه تحت وب است که با بروز رسانی پویا، داده‌های جدید را از سرور گرفته و با استفاده از روش‌های پیش‌فرض با تاخیر کمتر و حتی بدون بروزرسانی صفحه با کاربر تعامل برقرار می‌کند. از مزایای این سیستم می‌توان به تجربه کاربری بهتر، تبادل سریع‌تر و تعاملی‌تر اشاره کرد. این مدل با کاهش فشار روی سرور، باعث باز شدن آسان‌تر صفحات شده و با داده‌های خیلی سبک‌تری سروکار دارد. اما باید به این مورد توجه داشته باشید که سازگاری سئو با برنامه‌های تک صفحه‌ای ضعیف است و ممکن است دچار مشکلات و کمبود‌هایی شوند.

طراحی سایت آموزشی

از آن‌جا که آموزش در سال‌های اخیر تغییرات زیادی کرده است بسیاری از موسسات و آموزشگاه‌ها در پی همراه شدن با این تغییرات، به فکر طراحی سایت آموزشی افتاده‌اند. طراحی و توسعه وبسایت آموزشی باعث می‌شود تا شما بتوانید بدون محدودیت جغرافیایی به بسیاری از افراد در هر مکان و حتی هر زمانی خدمت‌رسانی کنید.

شما هم می‌توانید سایت آموزشی اختصاصی خود را داشته باشید.

طراحی وبسایت حرفه‌ای

بسیاری از شرکت‌های بزرگ به دنبال طراحی سایت حرفه‌ای برای خود هستند و برای آن حاضر به صرف هزینه‌های گزافی هستند. زیرا این روزها افراد و صاحبان مشاغل از اهمیت بالای طراحی سایت آگاهی یافته‌اند و به خوبی می‌دانند که این زمینه، بستر مناسبی جهت سرمایه گذاری برای کسب و کار آن‌ها است.

بهترین طراحان سایت در ایران

با گسترش چشم‌گیر استفاده کاربران از اینترنت از طریق تلفن همراه و یا لپتاپ، فعالیت در فضای مجازی باعث رونق بسیاری از کسب و کار‌ها شده است. بسیاری از افراد به دنبال یافتن بهترین طراحان سایت ایران هستند تا یک وبسایت حرفه‌ای را برای آن‌ها طراحی کنند. اما لازم است بدانید که جهت طراحی و توسعه وبسایت حرفه‌ای نیازی به افرادی که از کره‌ای دیگر آمده‌اند ندارید! بلکه شرکت نیپا سیستم با تیم متخصص در زمینه طراحی وبسایت می‌توانند به شما در این راه کمک کنند.

برای همراهی شما در این مسیر آماده ایم.