خلق نتایج بهتر در دنیای دیجیتال. با
خدمات دیجیتال مارکتینگ
به کسب و کار شما جان میبخشیم.
سئو و دیجیتال مارکتینگ
این روزها بهدلیل پرمخاطب بودن موتورهای جستجو در فضای دیجیتال مارکتینگ، اهمیت رعایت اصول سئو روزبهروز افزایش مییابد. سئو به شما کمک میکند که بهصورت رایگان موتورهای جستجو را وادار به تبلیغ خود کنید. از طریق سئو و دیجیتال مارکتینگ میتوانید مخاطبین خود را از بین کاربران اینترنت پیدا کرده و بهسمت وبسایت خود هدایت کنید. سئو و دیجیتال مارکتینگ دو بخش جدانشدنی از یکدیگر هستند. شما همواره میتوانید برای سفارش خدمات دیجیتال مارکتینگ، با ما در ارتباط باشید.
تمام هدف سئو در دیجیتال مارکتینگ این است که کاربران بتوانند به آسانی به وبسایت شما دسترسی پیدا کنند. دیجیتال مارکتینگ نیز موجب میشود که مشتریان و مخاطبین مختلف از بین هزاران رقیب، شما را انتخاب کنند. رعایت قوانین و اصول سئو نهتنها برای طراحی سایت، بلکه برای تمامی فعالیتهای آنلاین موثر است.
دیجیتال مارکتینگ چیست؟
هرگونه خدمات و محصولاتی که از طریق اینترنت، موبایل و سایر دستگاههای الکترونیکی به شکل آنلاین ارائه میگردد، دیجیتال مارکتینگ نامیده میشود. دیجیتال مارکتینگ فواید زیادی دارد و میتوان به آسانی و با چند کلیک علاوهبر ارائه خدمات و محصولات، با مشتریان ارتباط برقرار کرد. در همین راستا کتاب استراتژی دیجیتال مارکتینگ اثر سایمون کینگزنورث یک کتاب بسیار مفید است که در ادامه به بررسی خلاصهای از سرفصلهای کتاب میپردازیم. همچنین شما میتوانید برای دانلود کتاب استراتژی بازاریابی به زبان انگلیسی، اینجا کلیک کنید.
استراتژی دیجیتال مارکتینگ
هنگام شروع یک فرآیند بازاریابی دیجیتال، اغلب افراد و سازمانها سردرگم میشوند. این امر به دلیل نداشتن یک استراتژی بازاریابی دیجیتال است. این احتمال وجود دارد که ابتکارات استراتژیکی که شما به عنوان بخشی از استراتژی دیجیتال خود در نظر گرفتید در عرض ۶ ماه یا حتی یک سال محقق نشود. هرچند ممکن است در کوتاه مدت به نتایج دلچسبی برسید، اما کسب و کار شما نیاز به سرمایه گذاری در شبکههای اجتماعی و تکنولوژیهای جدید دارد. این اتفاق یک شبه رخ نخواهد داد. بنابراین مسیر تحول دیجیتال شما باید یک برنامه ۲ یا ۳ ساله را پوشش دهد و با برنامههای کسب و کار بلندمدت ادغام شود.
برنامه ریزی دیجیتال مارکتینگ
به محض اینکه شما جایگاه خود را در بازار پیدا کنید و نقاط قوت خود را بیابید، باید روی تعیین برخی هدفها به منظور داشتن یک ایده مشخص و روشن از جایی که باید کارهای لازم را در آنجا انجام دهید کار کنید. هر کاری که برای انجام آن برنامهریزی میکنید باید در راستای آن اهداف صورت بگیرد. بر اساس گفتههای فیلیپ کاتلر، که به عنوان پدر بازاریابی مدرن در نظر گرفتهشده است، چیزی که یک برنامه بازاریابی سنتی ارائه میدهد این است: «چگونگی دسترسی به اهداف استراتژیک سازمانها را از طریق تاکتیکها و استراتژیهای ویژه مستند خواهد کرد، در حالی که مشتریان را در نقطه شروع قرار میدهد. این برنامه همچنین با برنامههای دیگر دپارتمانهای موجود در سازمان در ارتباط است.
احتمالا استراتژی و مسیر فعالیتهای شما شامل ابتکارات دیجیتال بسیاری خواهد بود که در هر یک از آنها، فعالیتهای تابعی وجود دارد و تک تک آنها باید ریز به ریز تعریف و اجرا شوند. پیشنهاد ما بعد از تعیین استراتژی دیجیتال مارکتینگ، تهیه یک برنامه ۹۰ روزه برای هر سه ماهه کاری است. آنگاه میتوانید مرحله اجرا را به شکل آسانتری انجام دهید. برای مثال، آزمونهای A/B مختلف را میتوان هر سه ماه برای بخشهای مختلف سفر مشتری به منظور ارتقای تجربه کاربری و افزایش نرخ تبدیل، اجرا کرد.
بازاریابی شبکههای اجتماعی
بهطور کلی شبکههای اجتماعی پلتفرمهای رایگانی هستند که امکانات خوبی را در اختیار کاربران قرار میدهند. گرچه برخی از آنها قابلیتهای ویژهای دارند که اگر قصد استفاده از این امکانات را داشته باشید، باید هزینه مشخص شده را بپردازید. بازاریابی شبکههای اجتماعی هرچند شباهتهایی با بازاریابی دیجیتال دارد، اما بازاریابی هر یک از شبکههای اجتماعی، تفاوتهایی با دیگر شبکههای اجتماعی دارد.
در شبکههای اجتماعی بهتر دیده شوید.
بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM
SEM یا بازاریابی موتور جستجو در واقع نوعی بازاریابی اینترنتی با استفاده از تبلیغات پولی است که به منظور ارتقا وب سایتها از طریق بیشتر دیده شدن آنها در صفحات موتورهای جستجو انجام میشود. زمانی که شما چیزی را جستجو میکنید، وب سایتهایی که در قسمت میانی صفحه مشاهده میکنید، حاصل یک سئو خوب است. سئو، در دسته استراتژیهای رایگان دیجیتال مارکتینگ قرار میگیرد و وبسایتهایی که در قسمت بالا و پایین صفحه مشاهده میکنید، حاصل استراتژی SEM است.
بازاریابی موتورهای جستجو یک روش مؤثر و خاص برای بازاریابی کسبوکار است. مردم آنچه را که میخواهند جستجو میکنند و تبلیغکنندگان کلمات مرتبط با جستجوها را هدف قرار میدهند و شما تنها در صورتی باید به تبلیغکنندگان پول بپردازید که مشتریان بالقوه بر روی لینک تبلیغ شما کلیک کنند. در اینجا مفهوم تبلیغات (Pay Per Click) PPC به معنای پرداخت به ازای هر کلیک، به کار میآید. تفاوت بزرگ تبلیغات آفلاین مانند بیلبورد یا روزنامه با بازاریابی موتور جستجو این است که در تبلیغات سنتی، تبلیغات بدون توجه به تمایل مردم برای مشاهده تبلیغ، به آنها نمایش داده میشود و شما نیز در هر صورت باید هزینه تبلیغات را بپردازید؛ در حالی که در بازاریابی موتور جستجو یا SEM، مردم محصولات یا خدماتی را که میخواهند جستجو میکنند و در واقع تبلیغات شما تنها به مخاطبان هدف نمایش داده میشود؛ و همانطور که گفته شد، تنها در صورت کلیک بر روی لینک تبلیغ باید به تبلیغکننده پول بپردازید.
تبلیغات نمایشی
این نوع تبلیغات شامل تبلیغات کلیکی وب سایتها از نوع همسان، بنری و محصول است. تبلیغات غیرکلیکی نیز شامل تبلیغات پوش نوتیفیکیشن و ویدئویی است که تبلیغات پوش نوتیفیکیشن برای مخاطبان ارسال و تبلیغات ویدئویی نیز قبل، حین و بعد از پخش شدن ویدئوی اصلی به کاربر نشان داده میشود. در تبلیغات کلیکی (Cost Per Click) شما به ازای کاربری که روی تبلیغ شما کلیک کرده است، هزینه پرداخت میکنید. در نتیجه هزینه تبلیغات شما با مجموع تعداد کلیک کاربران متناسب است. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد، میتوانید سرویس تبلیغات آنلاین را ببینید.
تبلیغات ریتارگتینگ
تبلیغات ریتارگتینگ (هدفگیری مجدد) باعث میشود هدفمندتر از همیشه تبلیغ کنید و مشتریان بالقوه را به سایت خود بازگردانید. بسیاری از مواقع پیش آمده است که مخاطب وارد سایتی میشود، محصول، خدمات یا محتوای آن را مشاهده میکند ولی به هر دلیل بدون اینکه از محصول یا خدمات آن استفاده کند، از سایت مورد نظر خارج میشود. با استفاده از تبلیغات ریتارگتینگ میتوانید بار دیگر مشتری بالقوه را به سایت خود بازگردانید.
تبلیغات محصول
یکی دیگر از روشهای تبلیغات کلیکی، تبلیغات محصول است. مزیت این روش نسبت به بنری و همسان این است که نیازی به تولید محتوا ندارد. محتوای تبلیغات محصول به صورت خودکار ساخته میشود و براساس محبوبیت هر محصول و سابقهی نمایشهای پیشین متناسب با هر کاربر به او نمایش داده میشوند. برای استفاده از این نوع کمپین لازم است هر تبلیغکننده کد جاوا اسکریپتی را در وبسایت خود قرار دهد.
تبلیغات بنری
تبلیغات بنری شامل یک تصویر ثابت یا متحرک است که به دلیل ظاهر جذاب، توجه کاربران بیشتری را به خود جلب میکند. برخلاف تبلیغات همسان، تبلیغاتی بودن آن کاملا مشخص است و در جایگاههای مختلف صفحه نشان داده میشود. بهتر است برند شما در محتوای تبلیغ بنری کاملا قابل مشاهده باشد. از این رو تبلیغات بنری به برندسازی و دیدهشدن کسب و کار شما بسیار کمک میکند و آگاهی از برند را افزایش میدهد.
برنامه ریزی و اجرای کمپینهای تبلیغاتی.
تعریف تخصصی سئو
سئو (SEO) به معنای بهینه سازی وبسایتها برای موتور جستجو است. SEO از کلمات Search engine optimization تشکیل شده است. این موضوع آنقدر مهم است که میتواند بازدهی وبسایت شما را به طرز شگفتانگیزی افزایش دهد. سئو سایت شامل بسیاری از نکات میشود. از محتوا گرفته تا لینکهای داخلی و خارجی میتوانند در دستیابی به جایگاه بهتر در نتایج جستجو برای سایت شما استفاده شوند. هر کسب و کار نوپا در آغاز کار نیاز به تبلیغات و معرفی دارد تا بتواند در بین مخاطبین شناخته شده و مشتریان خود را پیدا کند. اگرچه روشهای قدیمی مانند تبلیغات از طریق بیلبورد، تلویزیون و… همچنان ممکن است مفید واقع شوند، اما هزینههای گزافی را برای صاحبان کسب و کار ایجاد میکنند. سئو با بهینهسازی نتایج موتور جستجو، در واقع به صورت رایگان به وبسایت و برند شما کمک میکند که راه خود را برای دیده شدن پیدا کند.
سئو سایت به زبان ساده
برای تعریف سئو سایت به زبان ساده بهتر است یک مثال بزنیم. همه ما برای خرید هرچیز یا برای بدست آوردن اطلاعات راجع به مسائل مختلف آن را در اینترنت جست و جو میکنیم. پس از آن نتایجی از وبسایتهای مختلف برای ما ظاهر میشود که این صفحات شامل همه یا قسمتی از عبارات جستجو شده هستند. هرچقدر در صفحه نتایج پایینتر بروید نتایج جستجو از آنچه شما میخواستید فاصله بیشتری دارد و حتی ممکن است کاملا بیربط باشد. وبسایتهایی که در نتایج اول ظاهر شده اند، همان صفحاتی هستند که با رعایت نکات سئو بهصورت صحیح برای شما دیده میشوند. سئو کمک میکند که وبسایتهای مرتبط برای شما به نمایش در آیند. بنابراین شما احتمالاً با سر زدن به چند وبسایت اول صفحه احتمالا به نتایج مورد نیاز خود میرسید.
سئو داینامیک چیست؟
برای طراحی سایت دو نوع URL وجود دارد که شامل داینامیک و استاتیک میشود. داینامیک به معنای این است که URL مورد نظر در یک پایگاه داده ذخیره میشود و میتواند بر اساس اینکه کدام پایگاه داده کاربر را به سایت شما هدایت میکند، تغییر نماید. اما URL های استاتیک برای موتورهای جستجو دوست داشتنیتر است و باعث راحتتر پیدا شدن شما در نتایج جستجو خواهد شد. اما لازم است بدانید سئو در سایت داینامیک نیز همانند سایت استاتیک است و با به کار بردن آن میتوانید به سایت خود کمک کنید.
سئو کلاه سیاه، کلاه سفید و کلاه خاکستری
دنیای سئو، بسیار پیچیده است و به همین دلیل مفاهیم متفاوتی را در خود نهفته است. یکی از این مباحث موسوم به مفاهیم سئو کلاه سیاه، سفید و خاکستری است. سئو کلاه سفید مجموعهای از تکنیکهای استاندارد و اصولی در بحث سئو است که تمرکز اصلی را بر روی جذب هدفمند و واقعی کاربران میگذارند. در سئو کلاه سفید هدف اصلی بهبود عملکرد و بهینهسازی سایت است. برای مثال، استفاده از کلمات کلیدی، بک لینک و لینکدهیهای داخلی و خارجی جز سئو کلاه سفید به شمار میآیند.
سئو کلاه سیاه دقیقا مقابل سئوکلاه سفید قرار دارد و شامل راهکارهای غیرقانونی و غیرطبیعی از نظر موتور جستجو است. اگرچه در این روش در مدت زمان کمتری به نسبت حالت طبیعی، در نتایج گوگل حضور پیدا میکنید، اما ریسک زیادی را متحمل خواهید شد. زیرا گوگل با بهروزرسانی الگوریتمهای خود در فواصل زمانی مختلف باعث مسدود شدن روشهای سئو کلاه سیاه میگردد.
در مبحث سئو و دیجیتال مارکتینگ، علاوه بر موارد بالا، سئو کلاه خاکستری نیز وجود دارد. اگرچه سئو کلاه خاکستری مانند سئو کلاه سفید کاملا قانونی نیست اما به اندازه سئو کلاه سیاه هم ریسک ندارد. تعریف دقیق و کاملی از این مفهوم وجود ندارد اما استفاده از تکنیکها و روشهای غیر اصولی و بدون هویت را میتوان جز این مورد دانست.
سئو داخلی و خارجی
احتمالا راجع به سئو داخلی یا عباراتی مانند On-site SEO و On-page SEO مطالب زیادی را شنیده باشید. سئو داخلی شامل تمام اقداماتی است که در داخل یک وبسایت در جهت بهبود سئو انجام میگیرد. این فعالیتها موجب بهبود رتبه و افزایش کاربران سایت شده تا وبسایت شما مطابق با معیارهای موتور جستجو ظاهر شود. علاوه بر سئو داخلی، سئو خارجی نیز وجود دارد که به نامهای Off-site SEO یا Off-page SEO نیز معروف است. کلیه اقدامات و استراتژیهای سئویی که در خارج از صفحه سایت خود به منظور بهبود رتبه در نتایج موتور جستجو گوگل انجام میشود، شامل سئو خارجی نام دارد.
سئو سایت وردپرس نیز همانند سئو در سایتهای دیگر انجام بوده و این سیستم مدیریت محتوا به صورت کامل براساس اصول سئو برنامهنویسی و پیادهسازی شده است. بنابراین بهبود سئو در سایت شما میتواند در تمام مراحل کار با وردپرس انجام گیرد. برای بالا بردن سئو سایت نیاز به اقدامات مختلفی دارید که شامل مواردی چون تولید محتوای مناسب تا استفاده از بک لینک و لینک دهیهای داخلی و خارجی را میگردد. یکی از مهمترین موارد در سئو و دیجیتال مارکتینگ استفاده از محتوای کاربردی و مناسب است. یک محتوای خوب میتواند باعث پیشرفت و بازدهی بیشتر وبسایت و درنتیجه بهینه سازی سایت شما شود.
هزینههای سئو
واقعیت این است که امروزه هیچ تعرفه ثابتی برای هزینههای سئو در نظر گرفته نمیشود و مواردی وجود دارد که بر روی هزینه تاثیر میگذارد. این موارد برای هر پروژه متفاوت است و بر اساس ویژگیهای هر پروژه برای هزینههای سئو و دیجیتال مارکتینگ تصمیم گیری میشود. با این وجود در حال حاضر بسته به نیاز صاحبان کسب و کار، بازه قیمتی برای سئو به صورت ساعتی ۳۰ هزار تومان تا قراردادهای طولانی مدت تا ماهیانه ۱۰ میلیون تومان متغیر است.
رتبه یک گوگل از آن شما خواهد بود.
تفاوت SEO و SEM
یکی از مباحث سئو و ودیجیتال مارکتینگ که تشخیص آنها گاهی از هم دشوار بنظر میرسد، تفاوت SEO و SEM است. SEM مخفف عبارت Search Engine Marketing و به معنای بازاریابی موتور جستجو است. بازاریابی موتورهای جستجو شامل استفاده از بهینهسازی پولی، مانند پرداخت پول به ازای هر کلیک PPC و یا انواع تبلیغات میشود. این در حالی است که سئو نیز برای بهینه سازی موتورهای جستجو و قرار گرفتن وبسایت در صفحات اول تلاش میکند.
اگر شما برای بهینه سازی وبسایت خود از روشهای پولی استفاده کنید، در واقع از SEM بهره برده اید. بازاریابی موتور جستجو شامل موارد زیر است:
پرداخت برای تبلیغ در جستجو
پرداخت برای هر کلیک (PPC)
پرداخت به ازای هر تماس کاربر
پرداخت به ازای هر خرید
خدمات دیجیتال مارکتینگ
جهان امروز، ما را برای برطرف کردن هر نیازی، به اینترنت وابسته کرده است. در دو دهه گذشته، سئو و دیجیتال مارکتینگ تبدیل به یکی از اجزاء حیاتی در استراتژی بازاریابی شده است. خدمات دیجیتال مارکتینگ شامل بازاریابی است که از اینترنت و ابزارهای دیجیتالی مثل دسکتاپ، موبایل، دیجیتال مدیا و پلتفرمها برای پروموت کردن محصولات یا خدمات استفاده میکند. شما میتوانید با کمک گرفتن از تیم متخصص نیپاسیستم از خدمات دیجیتال مارکتینگ بهرهمند شده و در مدیریت منابع انسانی، مالی، زمانی و … موفقتر ظاهر شوید.
درآمد دیجیتال مارکتینگ
این روزها بسیاری از افراد به دنبال آموزش دیجیتال مارکتینگ هستند و گمان میکنند که به راحتی میتوانند با تمام روشهای این کار آشنا شوند. در صورتیکه لازم است بدانید دیجیتال مارکتینگ دنیای وسیعی از اطلاعات است و کار کردن در این زمینه نیاز به صرف وقت زیادی دارد. نصف تخصص دیجیتال مارکتینگ مساوی با یادگیری ابزار آن است. سئو و دیجیتال مارکتینگ مانند هر روش دیگری ابزارهایی جهت کمک به افزایش سرعت و کارایی دارد که به آنها ابزار دیجیتال مارکتینگ میگویند. بسیاری از آژانسهای دیجیتال مارکتینگ نیز با این ابزار کار میکنند تا بتوانند بهترین خدمات را ارائه دهند.
سئو و دیجیتال مارکتینگ شاخههای گوناگونی را در خود جای دادهاند که درآمدهای متفاوتی دارند. درآمد دیجیتال مارکتینگ با توجه به هر پروژه و کارهایی که لازم است برای آن انجام شود تغییر میکند. اما به طور حدودی میتوان گفت که درآمد یک دیجیتال مارکتر از ۵ میلیون تومان آغاز شده و سقفی برای آن وجود ندارد. البته به همین میزان سودی که برای صاحب کار ایجاد میشود هم بالا است و بنابراین موجب میشود استفاده از این خدمات به صرفه باشد.
بهترین شرکتهای دیجیتال مارکتینگ
با جستجوی عبارت بهترین شرکتهای دیجیتال مارکتینگ احتمالا به شرکتهای خارجی مواجه خواهید شد که از رنک بالایی نیز برخوردارند. اما علت موفقیت و برتری این شرکتهای سئو و دیجیتال مارکتینگ چیست؟ یکی از اصلیترین دلایلی که این شرکتها در لیست شرکتهای موفق قرار گرفته است، ارائه همه خدمات مربوط به سئو و دیجیتال مارکتینگ، طراحی و توسعه وبسایت و … است. نیپاسیستم نیز با ارائه تمامی این خدمات، با برخورداری از یک تیم متشکل از افراد متخصص، در تلاش است تا بهترین تجربه از طراحی و توسعه وبسایت را تجربه کنید.