پادشاه قلمرو دیجیتال مارکتینگ،

تولید محتوا تخصصی

از صفر تا دویست تولید محتوای شما بر عهده ماست!

تولید محتوا تخصصی

تولید محتوا تخصصی

در سال‌های اخیر اهمیت تولید محتوا روز به روز افزایش یافته است و این روند با سرعت بسیار زیادی پیش می‌رود. این اهمیت به قدری است که می‌توان گفت محتوا تبدیل به یکی از اولویت‌های هر کسب و کاری شده است. دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، عصر ارتباطات و اطلاعات است و تولید محتوا در این زمینه نقش پررنگی ایفا می‌کند. چرا که محتوا باعث می‌شود ما در یک چشم به هم زدن، با جستجوی هر مطلبی به اطلاعات کامل و جامع در آن زمینه برسیم.

تولید محتوا چیست؟

هر آنچه که روزانه با آن سروکار دارید، از کلیپ ها، عکس، توضیحات محصولی که قصد خرید آن را دارید، اطلاعاتی که راجع به یک موضوع بدست می‌آورید، همه و همه محتوا نامیده می‌شود. به محتوایی که فقط به صورت نوشتاری تولید می‌شود، مانند همین مقاله که در حال مطالعه آن هستید، تولید محتوای متنی به حساب می‌آید. بیشتر وب‌سایت‌ها محتوای متنی را جزء اصلی محتوایی خود به حساب می‌آورند.

احتمالا تاکنون برای شما نیز پیش آمده که برای آموزش یک موضوع به دنبال ویدیو باشید تا بتوانید همگام با آن پیش بروید. یوتیوب به احتمال زیاد یکی از اصلی‌ترین مقاصد شما برای جستجوی ویدیو است که در آن راجع به همه چیز می‌توانید اطلاعات بیابید. آپارات نیز یکی از نمونه‌های مشابه و ایرانی برای یافتن ویدیو است. این دو، پلتفرم‌های اصلی تولید و اشتراک‌گذاری محتوای ویدیویی به حساب می‌آیند. در تولید محتوای ویدیویی، همانطور که از اسمش پیداست، محتوای مورد نیاز به صورت ویدیو تولید می‌شوند. علاوه بر این، کلیپ‌های خنده‌دار یا موارد دیگری که در اینستاگرام مشاهده می‌کنید نیز جزئی از این دسته است.

یکی از موضوعاتی که برای بسیاری از کسب و کار‌ها ضرورت دارد نوشتن محتوای تبلیغاتی است. تبلیغ نویسی یک هنر است که تاثیرگذاری بسیار زیادی در جذب مشتری دارد. کوین هوگان، از پیشتازان صنعت تبلیغات می‌گوید: “باید کاری کنید تا مخاطب، خود را در حال استفاده از محصولتان ببیند. تنها در این صورت برنده می‌شوید.” این همان کاری است که کپی رایتینگ در تبلیغات انجام می‌دهد. کپی رایتر مخاطب را تشویق می‌کند تا برای خرید محصولات شما اقدام کند.

تولید محتوا چیست

دریافت مشاوره رایگان.

تدوین استراتژی محتوا

تدوین استراتژی محتوا

هر محتوا نیاز به یک استراتژی دارد تا بتواند به سمت هدفی هدایت شده و مسیری مشخص در برنامه دیجیتال مارکتینگ سازمان را در پیش گیرد. در حقیقت، استراتژی یک متر و معیار جهت بررسی کیفیت محتوا است که راه را به شما نشان داده و موفقیت کار را ارزیابی می‌کند. برای تدوین استراتژی محتوا لازم است مراحلی را طی کنید که به صورت خلاصه عبارتند از:

مشخص کردن هدف از تدوین استراتژی
بررسی وضع فعلی کسب و کار. وضعیت کلی شرکت، مشتریان فعلی، محتوای فعلی و…
پیدا کردن کلمات کلیدی حوزه کاری
یافتن رقبای اصلی
بررسی الگوهای رفتاری، هدف و نیاز مشتری
ارزیابی اطلاعات بدست آمده

کپی رایتینگ / کپی رایتر

به افرادی که هریک از انواع محتوا را تولید می‌کنند، محتوانویس گفته می‌شود. در این میان، کپی رایتینگ نیز موضوعی است که احتمالا راجع به آن شنیده باشید. کپی رایتینگ نوعی نویسندگی تجاری است. درواقع به فرآیندی گفته می‌شود که موجب افزایش آگاهی مخاطب شده و درنهایت با ایجاد تصویر ذهنی درست و همگام با نیازهایش، او را به اقدام کردن تشویق می‌کند. به زبان ساده کپی رایتر فردی است که با هنر و دانش خود در زمینه محتوا، محتوای تبلیغاتی برای کسب و کار‌ها تولید می‌کند.

تفاوت محتوای ارگانیک با محتوای تبلیغاتی

محتوای ارگانیک به صفحاتی از وب سایت اشاره دارد که توسط کاربرانی که کلمات کلیدی را در موتورهای جستجو تایپ می کنند، نوشته شده است. موتور های جستجو، وب‌سایت‌ها را به دلیل خطا یا محتوای بی‌کیفیت تنبیه نمی‌کنند. بلکه محتوای مفید برای کاربران را بیشتر نشان می‌دهند. این اتفاق موجب می‌شود که محتوای شما برای کاربران نمایش داده شود. تفاوت محتوای ارگانیک با محتوای تبلیغاتی در این است که محتوای ارگانیک صرفا جهت تبلیغات تولید نشده و برای ایجاد محتوای غنی و ارزشمند تهیه می‌شود. در صورتی که محتوای تبلیغاتی صرفا با هدف تبلیغ یک برند یا کسب و کار تولید می‌شود. 

بازاریابی محتوا

در این میان لازم است به بررسی بازاریابی محتوا نیز بپردازیم. Content Marketing یا همان بازاریابی محتوا، موضوعی است که ممکن است با کپی رایتینگ اشتباه گرفته شود. بنابراین برای ارائه یک تعریف ساده می‌توان گفت که بازاریابی محتوا بیشتر در صدد تولید محتوایی غنی و هدفمند است.

تولید محتواشبکه های اجتماعی

تولید محتوا شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی این روزها در دسترس‌ترین و پر مخاطب‌ترین مکان جهت تبلیغات هستند. مکانی که می‌توان با گذراندن زمان در آن ساعت‌ها وقت خود را تلف کرد یا با کمی هوش و ذکاوت، از آن به کسب درآمد رسید. تولید محتوا و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، یکی از راه‌هایی است که می‌توانید برند خود را به همه معرفی کنید و به راحتی شناخته شوید.

تولید محتوا در یوتیوب

یوتیوب یک پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدیو است. در سال‌های اخیر یوتیوبر‌های ایرانی نیز وارد عرصه یوتیوب شده‌اند و تعداد آن‌ها هروز بیشتر می‌شود. عده‌ای برای گذراندن اوقات بیکاری در یوتیوب گشت‌وگذار می‌کنند، افرادی دیگر نیز برای یافتن آموزش‌های مختلف و کلاس‌های متعدد از آن استفاده می‌کنند. همانطور که می‌دانید، در یوتیوب، محتوای ویدیویی ایجاد می‌شود. بنابراین اگر به دنبال فعالیت در این شبکه اجتماعی هستید بهتر است در زمینه تولید این نوع از محتوا مهارت‌های کافی را به‌دست آورید.

تولید محتوا در توییتر

توییتر یکی از رسانه‌های اینترنتی پرطرفدار است که افراد و نهاد‌های زیادی در آن فعالیت می‌کنند. اگر قصد انتشار محتوا در توییتر را دارید، بهتر است پیش از هرچیز، پرسونا یا ویژگی‌های مخاطب خود را شناسایی کنید. سپس بسته به علاقه، دیدگاه، سن و تحصیلات آن‌ها، محتوای مدنظر را تولید کنید. این نکته می‌تواند باعث بهتر دیده شدن محتوای شما و شناخته شدن آن گردد.

تولید محتوا اینستاگرام

اینستاگرام به عنوان یکی از پرمخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی، میزبان بسیاری از افرادی است که برای کسب و کار خود به دنبال دیده شدن هستند. تولید محتوا اینستاگرام، از جمله محتوایی است که تاثیر خوبی در برند سازی و جذب مخاطب دارد. یک تصویر خوب و گویا، یک کپشن کامل کننده، یا یک ویدیو چند ثانیه‌ای ولی تاثیرگذار می‌تواند دنیای حرفه‌ای شرکت شما را متحول کند. لازم است بدانید استفاده از هشتگ‌های مرتبط نیز همانند سئو سایت می‌تواند در دیده شدن پست‌های شما تاثیر بگذارد.

تولید محتوا در فیسبوک

فیسبوک به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی در سطح جهان، بهترین پلتفرم جهت ارتباط با مخاطبان بین‌المللی کسب و کار شما خواهد بود. امروزه فیسبوک با قابلیت‌های تازه‌ای که به پلتفرم خود اضافه کرده، بستری مناسب جهت خلق محتوای خلاقانه و جذاب را فراهم نمونده است. بنابراین اگر در آغاز راه کسب و کار خود هستید نیز، می‌توانید تولید محتوا در فیسبوک را در نظر داشته باشید.

نیازمند یک ایده منحصر‌به‌فرد برای شبکه‌های اجتماعی خود هستید؟

تولید محتوا با گوشی موبایل

محتوا نویسی یکی از مشاغلی است که با بدست آوردن دانش کافی در زمینه اصول آن و کمی خلاقیت و هنر نوشتن، می‌توان در آن موفق بود. برای شروع تولید محتوا نیاز به امکانات وسیعی ندارید و می‌توانید آن را با گوشی را آغاز کنید. شما همین الان در دست خود یک استودیو مجهز دارید که با کمی خلاقیت، می‌توانید از آن کسب درآمد کنید. تمام انواع محتوا که پیش‌تر به بررسی آن پرداختیم را می‌توان با موبایل خلق کرد. بنابراین شما به راحتی می‌توانید با ابزار‌های مخصوص به هر نوع محتوا، خالق یک اثر ماندگار باشید.

 تولید محتوا با گوشی موبایل

موضوعات تولید محتوا

شما از لحظه‌ای که از خواب برمی‌خیزید، مطالب مختلفی را در ذهن خود مرور می‌کنید. در هر لحظه از روز؛ نکات، موارد و موضوعاتی وجود دارد که می‌توان ساعت‌ها راجع به آن سخن گفت. هر یک از این موارد می‌تواند جزء موضوعات تولید محتوا باشد. بنابراین باید توجه داشته باشید که هنر شما به عنوان یک محتوا نویس است که موضوعات جذاب‌تر را انتخاب و مطالب غنی و قابل ارائه‌ای را تولید کنید.

از آن‌جا که تولید محتوای خلاقانه کم‌کم به یک ضرورت در دنیای بازاریابی شده ایده‌های محتوا نقش مهمی در دیده شدن آن‌ها دارند. محتوای سودمند و خلاقانه ماه‌ها و حتی سال‌ها پس از انتشار می‌تواند مفید باشد. که به‌عبارتی آن‌ را می‌توان محتوای همیشه سبز نامید. اگر به دنبال ایده هستید، در این جا به تعدادی از موضوعاتی که می‌توانید برای تولید محتوا به آن‌ها بپردازید، اشاره می‌کنیم.

  هرگونه از تولید محتوا نیازمند رعایت قواعد و اصول خاص خودش است. برای مثال برای تولید محتوای آموزشی، لازم است تمرکز روی ارائه مطالب مفید باشد. همچنین بهتر است برای تولید محتوای درسی، مقدمه‌های طولانی و یا موضوعات بی‌ربط گفته نشود و به اصطلاح یک راست سر اصل مطلب بروید. زیرا مخاطب‌هایی که به دنبال چنین مطالبی هستند ممکن است با دیدن مطالب بی‌ربط با تصور نامربوط بودن مطالب از وب‌سایت شما خارج شوند.

این روزها ورزش از حالت تفریحی خود خارج شده و به یک ارزش و حتی بستر مناسب جهت کسب درآمد تبدیل شده است. کسب و کار‌های زیادی در زمینه‌های ورزشی فعالیت می‌کنند و تولید محتوای ورزشی نیز از اهمیت بسیاری برخوردار شده است. چه مالک یک تیم ورزشی باشید و چه باشگاه بدنسازی یا حتی اگر به فروش محصولات ورزشی نیز می‌پردازید، تولید محتوای ورزشی زمینه‌ای است که بهتر است برای آن اقدام کنید. بنابراین تولید محتوای رشد می‌تواند تاثیر بسیاری بر رشد وب‌سایت شما بگذارد تا جایی که در زمان کوتاهی به صفحه اول گوگل برسید.

یکی دیگر از زمینه‌های مناسب جهت فعالیت، تولید محتوای روانشناسی است. بسیاری از افراد این روز‌ها با مشکلات مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند که در جست و جوی راه حل یا درمان آن، به اینترنت پناه می‌برند. شما می‌توانید با تولید محتوای روانشناسی به افراد زیادی که از این‌گونه مشکلات رنج می‌برند، کمک کنید.

یکی از موضوعاتی که تقریبا همه ما هرروز با آن درگیر هستیم، سوال معروف “چی بپوشم؟” است. بنابراین تولید محتوا در زمینه مد و پوشاک نیز می‌تواند مخاطب‌های بسیاری را به‌خود جذب کند. شما می‌توانید برای تولید محتوا در زمینه مد، از وب‌سایت‌های خارجی و اصول مختلف کمک گرفته و محتوای خلاقانه و به‌روز تولید کنید.

معماری یک دنیای وسیع است که هیچکس نمی‌تواند ارتباط داشتن با آن را انکار کند. همه ما در خانه خود با یک محیط معماری در ارتباطیم و گاهی اوقات برای تغییر دکوراسیون و یا حتی خرید بسیاری از کالاها برای خانه خود، نیازمند کمک هستیم. تولید محتوا در زمینه معماری از موضوعاتی است که می‌تواند به همه ما کمک کند تا انتخاب‌های آگاهانه‌تری داشته باشیم. یکی دیگر از زمینه‌های مرتبط با معماری تولید محتوا در زمینه املاک است که می‌تواند به افراد و بنگاه‌های معاملات املاک در جهت خرید و فروش ملک کمک کند. بنابراین تولید محتوای املاک را هم در نظر داشته باشید.

  موضوعات تولید محتوا

سایت‌های تولید محتوا

ویکی‌پدیا یکی از وبسایت‌‌هایی است که همه کاربران اینترنت می‌توانند در تولید محتوای آن مشارکت کنند. بنابراین ایجاد محتوا در ویکیپدیا هم می‌تواند جز مواردی باشد که می‌توانید به آن فکر کنید. تولید محتوا در ویکیپدیا همچنین می‌تواند به پرسونال برندینگ شما به عنوان یک کپی‌رایتر کمک شایانی کند. همچنین، تولید محتوا در ویرگول نیز طرفداران خاص خودش را دارد و یکی از وب‌سایت‌‌هایی است که هم در زمینه آموزش و هم انتشار محتوا قابل استفاده است.

 

قیمت تولید محتوا

تعرفه تولید محتوا / قیمت تولید محتوا

هر محتوا بر اساس نکات مختلفی ارزیابی می‌شود و قیمت آن نیز وابسته به موارد مختلفی است. محتوای تولیدی می‌تواند ترجمه، تألیفی، بازنویسی و یا تلفیقی از این‌ها باشد که هر کدام تعرفه تولید محتوا خاص خود را دارند. به طور کلی می‌توان گفت قیمت تولید و انتشار محتوا بر اساس تعداد کلمه، تخصصی بودن یا نبودن و زبان آن قابل تغییر است. با این حال اگر از قیمت‌های عجیب و بالای موجود در اینترنت متعجب شده اید، بهتر است از اینکه این وب‌سایت را یافته اید، مسرور باشید. نیپاسیستم با برخورداری از یک تیم حرفه‌ای متشکل از کارشناسان تولید محتوا، با راهکارهای ویژه و ضمن حفظ کیفیت، با بهترین قیمت تولید محتوای مورد نیاز شما را بر عهده می‌گیرد.

بهترین تعرفه تولید محتوا را از ما بخواهید.

شغل تولید محتوا

کپی‌رایتینگ یکی از مشاغل نو ظهوری است که جای خود را در تمام کسب و کارها باز کرده است. برترین شرکت‌های تولید محتوا را افرادی تشکیل داده‌اند که با تجربه متعدد در این زمینه از اصول محتوانویسی آگاهی یافته اند. شغل تولید محتوا از مشاغلی است که به راحتی می‌توان آن را در خانه نیز انجام داد. بسیاری از وب‌سایت‌ها با تولید محتوای دورکاری، به کار خود ادامه داده و موفقیت‌های زیادی نیز کسب کرده اند. در این راه ابزار‌های مختلفی نیز وجود دارند که افراد می‌توانند با بهره گرفتن از این ابزار‌های تولید محتوا، محتوای تازه، خلاقانه و ارزشمند تولید کنند. علاوه بر این ابزار، نرم‌افزار‌های زیادی نیز وجود دارند که به آن‌ها نرم‌افزار تولید محتوا گفته می‌شود. تمام نرم‌افزار‌‌هایی که با آن‌ها کار می‌کنید از جمله فتوشاپ، افتر افکت، پریمیر، استوری لاین و… به نوعی جزء نرم‌افزارهای تولید محتوا به حساب می‌آیند. علاوه بر این‌ها، اگر به دنبال آموزش تولید محتوا هستید، وب‌سایت‌های مختلفی وجود دارند که با ذکر نکات مختلف آموزشی، می‌توانند شما را برای آغاز این راه همراهی کنند.

شرکت‌های تولید محتوا

از آن‌جا که تولید محتوا به یکی از ضرورت‌ها در کسب و کار‌های امروزی تبدیل شده است، شرکت‌های زیادی در این زمینه فعالیت خود را آغاز نموده‌اند. نیپاسیستم نیز جزء شرکت‌‌هایی است که جهت ارائه یک پکیج کامل به کسب و کار شما، می‌تواند علاوه بر فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ، سئو و طراحی سایت؛ در زمینه تولید محتوا نیز همراه شما باشد. اگر می‌خواهید در بازاریابی دیجیتال موفق باشید، محتوا را جدی بگیرید و همین حالا پروژه خود را به ما بسپارید.

برای همراهی شما در این مسیر آماده‌ایم.