مسیر میان‌بر برندینگ شما از اینجا می‌گذرد

برندسازی و هویت بصری

برای کسانی که به دنبال ساخت هویت دیجیتال خود هستند.

برندسازی چیست؟

می‌‌‌‌توان گفت که برندسازی در واقع ایجاد کردن معنا برای نام تجاری در ذهن مخاطب است. به تعریفی دیگر می‌‌‌توان گفت برندسازی تلاش برای دست‌یابی به شهرت و البته محبوبیت است. روش‌های مختلفی نیز برای رسیدن به این شهرت وجود دارد اما در نهایت هدف آگاهی مردم از وجود یک کسب و کار است. برندسازی طبق اصول خاصی انجام می‌‌‌گیرد، البته هر کسب و کار با توجه به نیازهای خود برند خود را تعریف می‌‌‌نماید. در حقیقت برند تعیین‌کننده انتظار مشتری از محصول یا خدمت شماست.

برندسازی و هویت بصری

استراتژی برندسازی

استراتژی برند، همان ایده‌ای است که تمامی رفتارها، اقدام‌ها و ارتباطات را هماهنگ کرده و شکل می‌‌دهد. استراتژی برند در خصوص همه‌ محصولات و خدمات صادق بوده و در مرور زمان بسیار موثر خواهد بود. بهترین استراتژی‌های برند آنقدر متمایز و قدرتمند هستند که قابلیت منحرف کردن مسیر رقابت را دارند. مهم نیست شغل شما چه باشد، صحبت در مورد استراتژی‌های برند آسان است.

در واقع شکل‌گیری استراتژی برند، بر اساس چشم‌اندازی است که با استراتژی کسب و کار همسو است و ریشه در ارزش‌ها و فرهنگ شرکت دارد. همچنین منعکس‌کننده درک آن کسب و کار از نیازهای مشتری است. در حقیقت استراتژی برند، تعیین‌کننده‌ مزیت رقابتی، جایگاه‌یابی و تمایز برند بوده و البته یک پیشنهاد ارزشی منحصر به‌فرد است. از ویژگی‌های استراتژی برند به هماهنگی با تمامی ذینفعان از جمله: رسانه‌ها و مشتریان داخلی (همانند کارکنان، هیئت مدیره، تأمین‌کنندگان اصلی) و مشتریان خارجی است. در واقع استراتژی برند نقشه راهی است که به وسیله‌ آن بازاریابی راهبری می‌‌شود، افزایش فروش را برای فروشندگان تسهیل می‌‌کند و برای کارکنان الهام بخش، واضح و معنا‌دار است.

تدوین استراتژی برند خود را به خبرگان این حوزه بسپارید!

اهداف برندسازی

به ساده‌ترین زبان می‌‌توان گفت که کمک کردن به مشتری از بهترین راه‌های ممکن هدف برندسازی است. شاید این تعریف بتواند روشن‌کننده‌ این باشد که یک برند چه چیزی را پیشنهاد می‌‌کند و از سایرین متمایز می‌‌سازد. البته برندینگ فقط پیشنهاد خرید یک محصول نیست و در حقیقت ترکیبی از روش‌های مختلف است، که با استفاده از آن روش‌ها می‌‌توان با برند محصول مورد نظر ارتباط برقرار نمود. برندسازی به صاحب برند کمک می‌‌کند که تجربه‌ای مثبت برای مصرف‌کنندگان خلق نماید. در صورتی‌که به اصول برندسازی بی‌توجهی شود، ممکن است تجربه‌ای منفی در ذهن مشتریان ایجاد شود و یا منجر به عدم وفاداری مشتری گردد.

برندینگ چیست

برندسازی سازمانی

 یک سازمان یا ارگان اداری با برندسازی هویت خود را به مخاطب معرفی کرده و در نهایت در ذهن مخاطب می‌‌نشید که مزایای فراوانی در پی خواهد داشت.در حقیقت برند کردن یک سازمان می‌‌تواند منجر به بالا رفتن ارزش سهام آن شده و البته سود حاصل از آن را افزایش دهد، برندسازی با ماندگار کردن یک کسب و کار در ذهن مخاطب سود آن را در طی زمان افزایش می‌‌دهد.

برندسازی داخلی

برندسازی داخلی یا درون‌سازمانی (Internal Branding) با سرمایه‌گذاری در داخل یک مجموعه سبب می‌‌شود که آن سازمان در ذهن یک مشتری مورد اعتماد ظاهر شده و آن‌ها را به خود جذب نماید.

برندسازی محصول

در خصوص برندسازی محصولات می‌‌توان گفت که برندسازی یا تبلیغ برند، قولی است که تولید کننده به مصرف کنندگان می‌‌دهد. در ادامه اگر انتظارات ایجاد شده برآورده شود فروشی عظیم اتفاق می‌‌افتد.

برندسازی مکان

برندسازی مکان (برندسازی گردشگری)

برندسازی مکان در راستای امکان رقابت میان مکان‌ها برای جذب سرمایه‌های مالی و انسانی مورد توجه سیاست‌گذاران شهری قرار گرفته است. برند کردن یک مکان می‌‌تواند به توسعه و درآمدزایی آن ختم شود.

گردشـگری، پدیـده‌ اقتصادی-اجتماعی مهم قرن بیسـتم اسـت. از این‌رو متخصصان در حوزه گردشگری در تلاش برای برند کردن مقاصد گردشگری هستند تا از سود حاصل از پدیده گردشگری سهم بیشتری کسب نمایند. برند کردن مقاصد گردشگری سبب افزایش تمایل گردشگران به بازدید شده و موجب می‌‌شود که آن‌ها‌ سفر به این نقاط را به دیگران نیز توصیه نمایند.

برندسازی شهری

هرچند که نمی‌‌توان یک شهر را به طور کامل به یک کالا تشبیه کرد، اما در عین حال شباهت‌های بسیاری بین آن‌ها وجود دارد و می‌‌توان یک شهر را نیز به یک برند تبدیل نمود. برند کردن یک شهر به معنای شناساندن و متمایز نمودن آن از دیگر شهرها است.

برندسازی در ایران و جهان

برندسازی نیازمند زیرساخت‌های مناسب در جنبه‌های دانش، تولید و اقتصاد است و در صورت آماده نبودن این زیرساخت‌ها، صرف هزینه بی‌فایده خواهد بود. در کشور ما ایران، برند‌سازی در ابتدای راه خود قرار دارد و هنوز مدیران علاقه زیادی به آن نشان نمی‌‌دهند. این عدم تمایل نیز از نداشتن پیش‌زمینه‌ ذهنی و آگاهی نسبت به مزایای برندسازی نشأت می‌گیرد. همچنین می‌‌توان گفت که عدم وجود یکپارچگی درون سازمانی و در پی آن نداشتن برنامه‌ منسجم باعث شده که تصویر بیرونی از برندهای ایرانی تصویری چندگانه باشد. متاسفانه در کشور ما هنوز تعداد زیادی از مدیران نسبت به سودآوری و ارزش برندسازی آگاهی ندارند. این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته اکثر کسب و کار‌ها به دنبال برندسازی و کسب مزایای آن هستند.

برندسازی شخصی

برندسازی شخصی

این نوع برند‌سازی یک فرآیند آگاهانه و استراتژیک است که تصویر مردم از یک فرد را کنترل می‌‌‌نماید و ویژگی‌های آن فرد را آن گونه که تمایل دارد در ذهن مخاطب می‌‌سازد. در نهایت نیز این ویژگی‌ها باعث ایجاد ارزش شده و باعث افزایش تعامل فرد با مخاطب خواهد شد.

برند شخصی خود را داشته باشید!

هویت بصری چیست؟

در دنیای دیجیتال مارکتینگ که هر لحظه شاهد تولد کسب و کاری جدید هستیم، اهمیت برندسازی و برندینگ دیگر بر هیچ‌کسی پوشیده نیست. در دنیای پر سرعت ارتباطات و تکنولوژی، هر کسب و کاری باید به روز باشد تا از صحنه رقابت حذف نشود. یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین عوامل در برندسازی کسب و کارها، هویت بصری برند یا هویت بصری سازمانی است. پس اگر قصد دارید کسب و کار خودتان را راه اندازی کنید و یا آن را در ذهن مشتریان ماندگار سازید، حتما در ادامه این مطلب همراه ما باشید تا بدانید دقیقا هویت بصری برند چیست و چگونه می توان یک هویت بصری عالی برای کسب و کار خود خلق کرد.

 

هویت بصری سازمانی

از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل در برندسازی کسب‌وکارها می‌توان به هویت بصری برند یا هویت بصری سازمانی اشاره نمود. هویت بصری شباهت زیادی به هویت شخصی دارد. زمانی که در خصوص هویت شخصیتی صحبت می‌­‌شود، هر فرد ویژگی­هایی دارد که او را از دیگران تمایز می‌­دهد. در واقع هویت و شخصیت افراد است که از طریق نحوه رفتار، صحبت کردن و حتی ظاهر آن‌ها بیان و حفظ می‌‌شود. هر کسب و کار نیز نیازمند شخصیتی خاص و متمایزکننده است تا در ذهن مخاطب ماندگار شود.

هویت بصری سازمانی

کسب و کارها از طریق طراحی اوراق اداری همچون سربرگ‌ها، بروشورها، کارت‌‌های تجاری و… هویت شخصی برند خود را به دنیا معرفی می‌‌نمایند. در نتیجه می‌‌توان گفت که هویت سازمانی ابزاری برای جاودانه ماندن یک برند در ذهن مخاطبان است. هویت بصری به عنوان یک ابزار کاربردی در دنیای کسب و کار تصویری خاص را در ذهن کاربران تداعی می‌‌کند. در دنیای رقابتی و البته سرعتی، که مصرف‌کنندگان گزینه‌های بی‌شماری برای استفاده از محصولات و خدمات کسب و کارهای مختلف را دارند، ناچار باید هوشمندانه عمل کرد و قدم‌هایی بر اساس یک استراتژی مشخص برای حضور دائمی در بازار پیش گرفت. پس می‌‌توان طراحی هویت بصری برند را یک راه حل همه‌جانبه، کامل و یکی از پیش‌نیازهای اصلی ساخت برند برای انواع کسب و کار معرفی نمود.

هویت بصری سایت

هویت بصری سایت

زمانی‌که یک مجموعه و یا شخص برند خود را شکل می‌‌دهد و هویت بصری برای آن در نظر می‌گیرد، مراجعان و مشتریان آن مجموعه یا فرد نشانه‌هایی را در خصوص آن به خاطر می‌‌سپارند که انتظار می‌‌رود در تمام پلتفرم‌های مربوطه دیده شوند. در این میان وب‌سایت‌ها به عنوان شناسنامه‌ کسب و کار نقشی کلیدی را ایفا می‌‌کند، بنابراین هویت بصری آن باید به راحتی در وب‌سایت آن مشهود باشد. این هویت می‌تواند شامل تم، سایت، لوگو و یا یک کاراکتر انیمیشنی باشد.

هویت بصری شبکه‌های اجتماعی

مانند آن‌چه در خصوص سایت بیان کردیم، هویت بصری باید در ظاهر تمام شبکه‌های اجتماعی مربوط به آن برند دیده شده و جلب توجه نماید و البته در ذهن مخاطب جایی مناسب برای آن برند باز کند. شبکه‌های اجتماعی روزانه توسط میلیون‌ها کاربر مورد استفاده قرار می‌‌گیرند، بنابراین نباید از آن‌ها غافل شد و باید هر چه بیشتر روی آن‌ها سرمایه‌گذاری نمود.

هویت بصری لوگو

لوگو به‌عنوان یک عنصر اصلی در هویت بصری باید کاملاً یادآور آن‌چه برندسازی بر پایه آن اعمال شده باشد. لوگوها انواع مختلفی دارند و می‌‌توانند در یک نگاه آنچه مدنظر صاحب برند و نشأت گرفته از هویت آن است را القاء کنند. در نهایت باید گفت که لوگو می‌‌تواند در حافظه تصویری مشتری باقی مانده و هرگاه احساس نیازی وجود داشت، برند مورد نظر را به او یادآور شود.

برای همراهی شما در این مسیر آماده ایم.