جدیدترین مطالب بلاگ :::::::::::::::::::::::::::

 CPM در تبلیغات
پیش از هر چیز، بهتر است بگوییم که CPM اگرچه به معنای Cost per mile تعریف‌‌‌ می‌شود، اما بسیاری از...
بازاریابی داده‌ محور چیست؟
بازاریابی داده محور استراتژی استفاد‌ه از اطلاعات مشتری برای بهبود و هدف‌گذاری خرید و ارسال...
تست A/B چگونه کسب و کار شما ارتقا می دهد؟
همه ما در بسیاری از اوقات هنگام تصمیم‌گیری‌های بزرگ دچار سردرگمی شده و یا در دوراهی قرار می‌گیریم...
بازاریابی پارتیزانی
امروزه تقریبا تمام کسب و کار‌ها تمرکز بسیاری بر بهبود کارایی و اثر بخشی بازاریابی دارند. به همین...
کمپین‌های گوگل ادز
بررسی استراتژی‌های مناسب برای کمپین‌های گوگل ادز
شکیبا اجتهادی
۲۵ اسفند ۱۴۰۰

در سال‌های اخیر گوگل ادز در ایران طرفداران زیادی کسب کرده است و بسیاری از کسب و کارها برای تبلیغات آنلاین کار خود از آن استفاده‌ می‌کنند. افراد زیادی بدون داشتن دانش کافی برای کار با گوگل ادز مشکلات و خسارت‌های زیادی را متحمل‌ می‌شوند و ممکن است در نهایت از این کار پشیمان شوند. بنابراین برای موفقیت کمپین‌های گوگل ادز بهتر است پیش از هر چیز به بررسی استراتژی‌های مناسب برای کمپین‌های گوگل ادز بپردازید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از این سرویس عالی بهره ببرید. کسب و کار‌ها زمانی به موفقیت‌ می‌رسند که ترافیک باکیفیت و مرتبط به خود را به وبسایت هدایت کنند بنابراین موفقیت زمانی رخ‌ می‌دهد که  اگر مخاطب هدف کلیدواژه خاص مدنظر را جستجو کرد، شما یکی از وب سایت‌های قرار گرفته در نتایج جستجو باشید.

در این مقاله به بررسی تمامی استراتژی‌های مناسب برای کمپین‌های گوگل ادز‌ می‌پردازیم که پیش از انجام این کمپین‌ها لازم است بدانید.

کمپین گوگل ادز چیست؟

پیش از هر چیز بهتر است با مفهوم این کمپین‌ها آشنا شوید. همان‌طور که‌ می‌دانید گوگل یکی از بزرگ‌‌ترین موتورهای جستجو است که بسیاری از افراد در سراسر جهان روزانه از آن استفاده‌ می‌کنند. گوگل ادز یک پلتفرم انحصاری از گوگل است که تبلیغ‌کننده‌ها‌ می‌توانند به ارائه پیشنهاد برای کلمات کلیدی مشخص بپردازند تا تبلیغات خود را در نتایج جستجوی کاربران نمایش دهند.

روش کار این تبلیغات این‌گونه است که پس از مشخص کردن کلمات کلیدی مشخص و نمایش تبلیغ، به ازای هر کلیک از طرف کاربران، تبلیغ‌کننده هزینه‌ای را‌ می‌پردازد که به آن اصطلاحا Pay Per click یا تبلیغات کلیکی گفته‌ می‌شود. این کمپین‌ها بسته به این‌که کلمات کلیدی چه نرخ تبدیلی برای کسب و کار داشته باشند و میزان رقابت روی کلمات کلیدی وجود دارد، نیاز به توجه ویژه‌ای دارند تا با نیاز کسب و کار هماهنگ شوند.

راه‌های موفقیت در کمپین‌های گوگل ادز

برای این‌که بتوانید هر کاری را به نحو احسن انجام دهید نیازمند اطلاعات و پیش‌نیازهایی هستید تا بتوانید موفقیت کار خود را تضمین کنید. در هدایت کمپین‌های گوگل ادز نیز اقداماتی وجود دارند که به میزان موفقیت شما کمک شایانی‌ می‌کنند. در ادامه به بررسی این نکات‌ می‌پردازیم.

  1. نیاز مشتریان را بشناسید.

    یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در کمپین‌های گوگل ادز توجه و شناسایی نیاز و تقاضای مشتریان یا Customer demand است. از آن‌جا که مرتبط بودن یکی از مهم‌‌ترین نکات هنگام استفاده از کمپین‌های گوگل ادز است، اگر شما نتوانید تقاضای مشتریان و آن‌چه احتمالا جستجو‌ می‌کنند را پیش‌بینی کنید، تلاش شما در گوگل موفقیت‌آمیز نخواهد بود. بنابراین بهتر است پیش از آغاز کمپین خود موارد زیر را در نظر داشته باشید:
    * از میزان جستجوی مناسب برای بازاری که در نظر دارید مطمئن شوید.
    *‍‌‍ درباره کلمات کلیدی مرتبط تحقیق کنید و راه‌حل‌های تبلیغاتی خود را بر این اساس تنظیم کنید.
    * محصولات و خدماتی که تقاضای بیشتری برای آن‌ها وجود دارد خلق کنید.

  2. اهداف خود را مشخص کنید.

    هر کمپین تبلیغاتی در موتورهای جستجو باید هدفی داشته باشد و خروجی مطلوب برای تیم تبلیغ‌کننده مشخص باشد، تا بتواند موفق شود. برندها ممکن است کمپین‌های گوگل ادز را برای افزایش فروش یا به‌دست آوردن فالوور‌های بیشتر انجام دهند، یا ممکن است کمپین با هدف افزایش برند آگاهی انجام شود.

  3. مشتریان هدف را به طور جدی در نظر بگیرید.

    هنگام تهیه تبلیغات خود باید مشتریان هدف را به صورت جدی درنظر بگیرید. بنابراین باید لحن، زبان و دعوت به اقدامی را انتخاب کنید که مخاطبان هدف شما با آن‌ها سازگاری بیشتری دارند.

  4. لندینگ پیج خود را بهینه‌سازی کنید.

    یکی دیگر از اصلی‌‌ترین فاکتور‌های بهینه‌سازی گوگل ادز، توجه بسیار زیاد به لندینگ پیج تبلیغاتی است. اولین چیزی که کاربران پس از کلیک بر تبلیغ شما مشاهده‌ می‌کنند، لندینگ پیج است. سرنوشت ماندن یا خارج شدن از وب سایت شما در گرو همان لندینگ پیج است. برای بهینه‌سازی لندینگ پیج موارد زیر را در نظر داشته باشید:
    کلمات کلیدی لندینگ مرتبط باشد.
    از Call to action به صورت حرفه‌ای استفاده کنید.
    از افزونه‌های گوگل ادز برای جذب مخاطبان استفاده کنید.
    تبلیغات خود را برای موبایل بهینه‌سازی کنید.

  5. استراتژی مناسب خود را انتخاب کنید.

    هر کمپین گوگل ادز می‌تواند اهداف مختلفی داشته باشد. برای مثال، کلماتی که میزان نمایش بالایی دارند می‌تواند در کمپین‌هایی با هدف دریافت سهم نمایش بالا نقش ایفا کنند. به طور کلی دو نوع استراتژی تعیین هزینه در گوگل ادز وجود دارد:

  • استراتژی قیمت گذاری دستی (Manual bidding strategy)

    با استفاده از این روش، هزینه هر کلیک به صورت دستی به وسیله خودتان تعیین‌ می‌شود. در این روش بیشترین میزان کنترل بر هزینه وجود دارد؛ زیرا هزینه تک تک کلمات کلیدی را خود شما تعیین‌ می‌کنید.

  • استراتژی قیمت گذاری اتوماتیک (Automated bid strategy)

    در این روش هزینه هر کلیک به صورت اتوماتیک و توسط گوگل و بر اساس محاسباتی پیچی‍‌‍ده تعیین‌ می‌شود. در روش‌های اتوماتیک گوگل براساس اهدافی که شما برای تبلیغ خود مشخص کرده اید، هزینه هر کلمه کلیدی را به گونه‌ای تعیین‌ می‌کند که بیشترین میزان بازخورد را برای شما به همراه داشته باشد.

علاوه بر این دو مورد کلی، روش‌های دیگری نیز برای قیمت گذاری وجود دارند. که شامل موارد زیر‌ می‌شوند:

  • روش قیمت گذاری نیمه اتوماتیک Enhanced CPC: این روش ترکیبی از روش دستی و اتوماتیک است که شما‌ می‌توانید به صورت دستی هزینه کلمات را افزایش و کاهش دهید و گوگل نیز‌ می‌تواند برای دریافت بیشترین نرخ تبدیل آن را تغییر دهد.
  • استراتژی قیمت گذاری Target CPA: در این روش‌ می‌توانید بسته به هدف خود هزینه را بخاطر یک عمل خاص تعیین کنید. مثلا مشخص کنید در صورتی که کاربر دکمه تماس را بزند هزینه‌ای پرداخت کنید.
  • استراتژی قیمت گذاری Target ROAS bidding: در روش نرخ بازگشت سرمایه،‌ می‌توانید ارزش هر تبدیل را مشخص کنید تا گوگل بداند هر کلیک چقدر برای شما سود دارد.
  • است‍‌‍راتژی قیمت گذاری Maximize Clicks: ساده‌‌ترین و پرکاربرد‌‌ترین روش است که بودجه‌ای را در نظر گرفته و بر اساس آن‌ می‌توانید بیشترین کلیک را دریافت کنید.
  • استراتژی قیمت گذاری Maximize Conversion: گوگل هزینه کلمات کلیدی را به گونه‌ای تعیین‌ می‌کند که بیشترین میزان تبدیل را با توجه به بودجه تبلیغات برای شما به همراه داشته باشد
  • است‍‌‍راتژی قیمت گذاری Target Impression Share: در این روش هزینه شما به گونه‌ای تنظیم‌ می‌شود که بنر و آگهی شما بیشترین میزان نمایش را داشته باشد.

کدام استراتژی مناسب‌‌تر است؟

استراتژی‌ها باید با توجه به اهداف شما در کمپین‌های مختلف تعیین‌ می‌شود. بنابراین شما بهتر از هر فرد دیگری‌ می‌توانید استراتژی مناسب کمپین‌های گوگل ادز را برای خود مشخص کنید. شما در هر زمانی‌ می‌توانید با دریافت مشاوره از متخصصان نیپاسیستم بهترین روش را برای خود در نظر بگیرید.

Rate this post
شکیبا اجتهادی

شکیبا اجتهادی

دانش آموخته مهندسی معماری - کار خود را با تولید محتوا به زبان انگلیسی برای وب سایت های خارجی آغاز کرده و به تازگی وارد عرصه سئو و دیجیتال مارکتینگ شده است.

۰ Comments

Submit a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *