استخدام ادمین را فراموش کنید!

سوشال‌مدیا مارکتینگ

سیستم هوشمند مدیریت و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، آن‌طور که تا به‌حال ندیده‌اید.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

امروزه انواع مختلفی از بازاریابی در دنیا به‌وجود آمده است. شبکه‌های اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین و سریع‌ترین ترند‌های تاریخ، نقش بسیار تاثیر گذاری در زمینه بازاریابی داشته است. شبکه‌های اجتماعی یا سوشال مدیا با پیدایش اینترنت افراد مختلفی را در سراسر جهان درگیر خود کرده‌اند. یکی از آمار‌های عجیب و غریب نشان می‌دهد که از هر چهار انسان روی کره زمین، یکی به فیسبوک متصل است. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یکی از زمینه‌هایی است که به علت همین استقبال از شبکه‌های اجتماعی شکل گرفته است. این تکنیک یکی از جذاب‌ترین تکنیک‌های بازاریابی به شمار می‌رود که افراد زیادی را طرفدار خود کرده است.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یا سوشال مدیا مارکتینگ چیست؟

احتمالا همه شما در استفاده از شبکه‌های اجتماعی با تبلیغات مختلف روبه‌رو شده‌اید. سوشال مدیا مارکتینگ یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، یکی از انواع بازاریابی دیجیتال است که از شبکه‌ها و پلتفرم‌های اجتماعی و یا وب سایت‌های موجود برای تبلیغ یک برند استفاده می‌کند. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را تحت عنوان SMM نیز به کار می‌برند.

با توجه به حضور گسترده مردم در شبکه‌های اجتماعی مختلف، یکی از بستر‌های مهم و برتر برای بازاریابی همین شبکه‌ها هستند. اما بهتر است بدانید که این کار چندان آسان نیست. در سال‌های اخیر مردم تبلیغات مختلفی را با اشکال متفاوت دیده اند و با مدل‌های قدیمی به خوبی آشنا هستند. این موجب می‌شود که بسیاری از افراد با دیدن این دست تبلیغات از کنار آن‌ها به راحتی گذر کنند. بنابراین، بهتر است از تکنیک‌ها و روش‌های جدید برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد.

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی

تفاوت بازاریابی شبکه های اجتماعی با دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی در طول زمان شکل گرفته است. در بازاریابی سنتی، نیازی به وجود اینترنت نیست و انواع تبلیغات صوتی، چاپی و بیلبورد شامل این نوع بازاریابی می‌شود. در این نوع بازاریابی تنها تمرکز بر روی مخاطبان بومی و محلی است و آگهی‌های فیزیکی که برای مدت طولانی تری ماندگارند، ارزش بیشتری دارند.

همانطور که از اسم بازاریابی دیجیتال مشخص است، این روش شامل بازاریابی است که با استفاده از اینترنت و به صورت آنلاین اجرا می‌شوند. بازاریابی شبکه های اجتماعی شامل تبلیغات کلیکی، تبلیغات در شبکه‌های  اجتماعی، تبلیغات درون وب سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها و… است. تفاوت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی سنتی به‌خوبی در تعاریف آن‌ها مشخص است. با این وجود می‌توان گفت که هر یک از انواع بازاریابی مزایا و معایب خاص خود را دارند و هردو می‌توانند در کنار هم یک تصمیم مناسب جهت بازاریابی باشند.

 بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

دریافت مشاوره رایگان

بازاریاب یا ادمین شبکه‌های اجتماعی؟

ادمین شبکه‌های اجتماعی شغلی است که این روزها افراد زیادی را به سمت خود کشانده است و شاید بسیاری به اشتباه نام بازاریاب را برای ادمین‌ها به کار ببرند. تفاوت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با ادمین شبکه‌های اجتماعی، وظایف و کارهای آن‌ها است. اصلی‌ترین و مهم‌ترین فعالیتی که یک ادمین در شبکه‌های اجتماعی انجام می‌دهد، تولید محتوا در راستای اهداف شماست. تولید محتوا نقش بسیار مهمی در توسعه و معرفی برند‌ها به شمار می‌رود اما تولید محتوا شامل گستره زیادی از موضوعات می‌شود و تبلیغات تنها جزء کوچکی از آن است. این در صورتی است که در بازاریابی شبکه های اجتماعی هدف اصلی از ارائه تمام موضوعات، تبلیغات و معرفی برند است.

 بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

اهداف SMART

برای این که بتوانید در سوشال مدیا مارکتینگ به موفقیت برسید، بایستی برای خودتان دستاورد‌هایی در نظر بگیرید. منظور از این دستاوردها، اهداف کوچکی هستند که مانند پله شما را به سمت اهداف بزرگتر می‌رسانند. بهتر است برای هر کدام از اهداف کوچکتان برنامه‌ریزی کنید تا بدانید که چه مقداری را از کار انجام داده اید تا به موفقیت برسید. اصول بازاریابی شبکه های اجتماعی به شما می‌گوید که بهتر است با دسته بندی خاصی دستاورد‌های خود را مشخص کنید. اهداف S-M-A-R-T از این دسته بندی به شمار می‌آیند که هرکدام، معنایی دارند. S (Specific) یا ویژه و منحصربه فرد، M (Measurable) یا به‌معنای قابل اندازه گیری، A (Achievable) یا قابل دستیابی، R (Realistic) یا واقع گرایانه، T (Timely) یا به‌موقع. این دستاورد‌ها باید به‌گونه‌ای باشند که بتوانند از نظر اصول بازاریابی SMART قابل دستیابی باشند تا بتوانید به اهداف خود برسید.

شبکه‌های اجتماعی شاخص

در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگی در زندگی مردم ایفا کرده‌اند و برخی از آن‌ها تاثیرگذاری بیشتری نسبت به بقیه داشته‌اند. شبکه‌های اجتماعی شاخص مانند اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین، تلگرام و واتساپ جزء همین دسته هستند. از آن جا که هر کدام از این نرم افزار‌ها شکل کاربری خاص خود را دارند، بازاریابی شبکه های اجتماعی برای هر کدام از آن‌ها متفاوت است و بهتر است طبق رویه خاص خود انجام شود.

روش بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

به‌طور کلی شبکه‌های اجتماعی پلتفرم‌هایی رایگان و با امکانات مناسب هستند که با قابلیت‌های ویژه، برای تبلیغات مناسب هستند. روش‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مختص هر یک از این شبکه‌ها می‌شود و انواع مختلفی دارد. شبکه سازی و جوامع تخصصی و حرفه‌ای، که مختص شبکه‌هایی مانند فیسبوک و لینکدین است. به اشتراک گذاشتن تصاویر و پست‌های تصویری در اینستاگرام، اسنپ چت و پینترست. اشتراک گذاری ویدیو در یوتیوب و آپارات و در نهایت میکروبلاگینگ در توییتر و لینکدین.

مشتریان هدف و تعریف نقشه راه مشتریان (سفر مشتری)

مهم‌ترین سرمایه هر کسب و کار، مشتریان آن است. از این رو یکی از با اهمیت‌ترین موضوعات رضایت مشتری است و مسیری که از لحظه آشنایی تا خرید برند شما طی می‌کند حائز اهمیت است. گاهی بسیاری از کسب و کار‌ها در راستای جذب مشتریان زیاد، هدف را گم می‌کند و این موجب می‌شود که بسیاری از مشتریان رضایت کافی را نداشته باشند. مشتریان هدف، افرادی هستند که نیازمند خدمات شما هستند و این برای هر کسب و کاری متفاوت است. برای مثال اگر شما صاحب یک فروشگاه سیسمونی هستید، مشتریان هدف شما افرادی هستند که به زودی بچه دار می‌شوند. بنابرین نحوه بازاریابی شما و نقشه راه مشتریان متفاوت است. به‌طورکلی خیلی از افراد برای تعریف نقشه راه مشتری از مدل AIDA استفاده می‌کنند. Awareness به معنای آگاهی از برند، Interest نشان دادن علاقه، Desire به معنای خواست و میل و Action به معنای اقدام و خرید است.

در این زمینه نیاز به راهنمایی دارید؟

 بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

مدیریت شبکه‌های اجتماعی

مدیریت شبکه‌های اجتماعی شامل یک فرایند از ایجاد، برنامه ریزی، تجزیه و تحلیل و حتی درگیر شدن با محتوای ارسالی است که در شبکه‌های اجتماعی مختلف انجام می‌شود. مدیران شبکه‌های اجتماعی برای بهبود و حفظ شهرت یک برند استخدام می‌شوند و کارشناسانی هستند که فعالیت در رسانه‌ها بر عهده آن هاست.

 

ابزار‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی

این روز‌ها برای آسان کردن هر کاری، روش‌ها و ابزار‌های مختلفی وجود دارد. ابزار‌های مدیریت شبکه‌های اجتماعی نیز مزایای بسیاری دارند که به شما کمک می‌کنند شبکه‌های اجتماعی را به خوبی اداره کنید. برخی از ابزارهایی که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید عبارتند از Buffer ،SEMrush و Social Pilot.

تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی

تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است و با توجه به جایگاه آن‌ها در زندگی روزمره، به کار گیری لحن در شبکه‌های اجتماعی اهمیت زیادی دارد. شیوه و لحن نگارش شما در رسانه‌ها به محصول و خدماتی که ارائه می‌کنید بستگی دارد و این که برای گسترش کار خود چه بازاری را هدف قرار داده اید نیز تاثیرگذار است. لازم است بدانید که لحن نوشتار شما ربطی به نوع شبکه اجتماعی ندارد و اتفاقا بهتر است در همه آن‌ها با یک لحن صحبت کنید تا مخاطب دچار سردرگمی نشود.

تقویم محتوایی

 اگر می‌خواهید سوشال مدیا مارکتینگ را آغاز کنید، داشتن یک تقویم محتوایی یکی از مهم‌ترین کارهای شما خواهد بود. داشتن یک تقویم محتوایی مزایای زیادی دارد و شما می‌توانید با برنامه ریزی و استفاده بهینه از زمان به بهترین شکل بهره بگیرید. علاوه بر این، گذاشتن پست‌ها به صورت منظم موجب افزایش تعامل کاربران شما می‌شوند زیرا باعث جلب اعتماد آن‌ها می‌شود. مهم‌تر از همه، موتور‌های جستجو به شما اعتماد می‌کنند و این باعث می‌شود تا اعتماد مخاطبان را جلب کنید. مواردی که بهتر است برای تقویم محتوایی خود در نظر بگیرید عبارتند از تاریخ ها، نام مسئول هر بخش، موضوع و عنوان، اولویت بندی، هشتگ‌ها و کلمات کلیدی و استفاده از ابزارهای مناسب مانند Trello ،Asana و …

کامل‌ترین تقویم محتوایی شبکه‌های اجتماعی را از ما بخواهید!

ساخت فروشگاه در شبکه‌های اجتماعی

 اگر شما صاحب یک فروشگاه هستید و به فکر ساخت فروشگاه در شبکه‌های اجتماعی افتاده‌اید، یکی از ارکان مهم برای شما بازاریابی رسانه اجتماعی است. با توجه به اینکه بسیاری از شبکه‌های اجتماعی در ایران فیلتر هستند، باید هنگام انتخاب شبکه اجتماعی مدنظر برای تبلیغ بسیار دقیق عمل کنید. رسانه‌هایی که بیشتر مورد طرفدار بوده اند شامل تلگرام، اینستاگرام، لینکدین و فیسبوک است.

مدیریت شبکه اجتماعی اینستاگرام

مدیریت شبکه اجتماعی اینستاگرام

اینستاگرام یک کانال عالی برای برند‌هایی است که محتوای تصویری زیادی دارند. این شبکه اجتماعی قوی و فعال، زمینه مناسبی برای فروشگاه‌ها و مشاغل مرتبط مد، سبک زندگی، معماری و صنایع بصری است. مدیریت شبکه اجتماعی اینستاگرام نیاز به دقت و ذکاوت فراوانی دارد زیرا شما باید محتوای تصویری جذابی تولید کنید تا مخاطب را در صفحه شما نگه دارد.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی مزایای بسیاری دارد. از مزایای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی می‌توان به مواردی چون تاثیرگذاری زیاد بر مخاطب، امکان دیده شدن بدون محدودیت جغرافیایی، امکان یافتن مخاطب هدف و تولید محتوا مرتبط و دسترسی آسان همه به آن‌ها اشاره کرد.

انواع تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

این موضوع بستگی به هرکدام از بسترها دارد. در اینستاگرام، استفاده از اینفلوئنسر‌ها که تاثیرگذاری زیادی دارند نتایج مناسبی دارد. همچنین استفاده از صفحاتی که در زمینه تخصصی شما کار می‌کنند و پربازدید هستند هم مناسب است. تبلیغات اسپانسری و یا استفاده از هشتگ‌ها و محتوای با کیفیت هم در تبلیغات در اینستاگرام مفید است. علاوه بر این، تلگرام نیز یکی از شبکه‌های اجتماعی موفق در ایران است که با قرار دادن تبلیغات بازدیدی در کانال‌های پربازدید می‌توان از آن استفاده کرد. در تلگرام می‌توان از تبلیغات کلیکی نیز بهره جست که بر اساس تعداد دفعاتی که کاربر بر روی لینک درج شده کلیک می‌کند، محاسبه می‌شود.

 تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

هزینه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی 

 یکی از سوالاتی که بسیاری از کاربران در رابطه با بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مطرح می‌شود هزینه تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. به‌طور معمول هزینه چنین تبلیغاتی بسیار کمتر از تبلیغات سنتی است. عوامل زیادی در هزینه نهایی دخیل است که برخی از این عوامل عبارتند از:

  • طراحی و بهینه سازی تصاویر
  • انتخاب و استفاده از کلیدواژه‌های مناسب
  • طراحی و تولید پست‌ها و تیزر‌های تبلیغاتی
  • تولید محتوای متنی برای شبکه‌های اجتماعی
  • طراحی و راه اندازی صفحات در شبکه‌های اجتماعی
  • نظارت روی اکانت‌های تبلیغاتی
  • ارائه گزارش‌های ماهانه و تحلیل
  • ارائه استراتژی‌های حرفه ای
  • و…

نیپاسیستم، مجری کمپین‌های تبلیغات شبکه‌های اجتماعی.

آنالیز شبکه‌های اجتماعی

تحلیل و آنالیز شبکه‌های اجتماعی با استفاده از دانش ریاضی شکلی بسیار علمی به خود گرفته است و درحال حاضر آنالیز شبکه‌های اجتماعی از پرسودترین تخصص‌های بشر است. آنالیز شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کند که با مخاطب هدف، مواردی که مشتریان بیشتر علاقه داشته اند و محتوای مورد نیاز مخاطبین آشنا شوید و در راستای هدف پیش بروید. در این راستا ابزار مختلفی نیز وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند.

آنالیز بازدیدکنندگان

آنالیز بازدیدکنندگان یکی از مواردی است که تاثیر بسیاری در فعالیت شما در شبکه‌های اجتماعی دارد. به همین دلیل ابزار‌های آنالیز شبکه‌های اجتماعی کمک بسیار زیادی در آگاهی از این روند دارند. یکی از معروف‌ترین ابزار آمار گیری Google Analytics است که اکثر کاربران با آن شروع به کار می‌کنند. یکی دیگر از ابزار آنالیز بازدیدکنندگان Clicky است که تحولات زیادی در صنعت تحلیل و آمار ایجاد کرده است. این ابزار دسترسی آنی به اطلاعات آماری را ارائه می‌دهد و گزینه مناسبی است.

تست A/B محتوا

یکی از دلایلی که موجب موفقیت یک کسب و کار می‌شود، رفتارشناسی مخاطبان است. نحوه عرضه یک کالا اهمیت بسیاری دارد و تست A/B محتوا به شما کمک می‌کند که بهترین تجربه کاری را برای مخاطبین خود انتخاب کنید. این تست سعی می‌کند با شناخت رفتار مخاطب، در دنیای دیجیتال مارکتینگ سود بیشتری نصیب شما گردد. تست A/B محتوا با عنوان Splitting Testing  و Bucket Listing روشی است که به کمک آن می‌توان دو نسخه از وب سایت و اپلیکیشن را با یکدیگر مقایسه کرد. این روش جهت تعیین استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی آنلاین برای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسیار مناسبی دارد.

آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

برای این که بتوانید در شبکه‌های اجتماعی به خوبی ظاهر شوید، نیازمند آموزش بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است. اگر بتوانید از اصول مناسب بهره ببرید می‌توانید موفقیت خود را تضمین کنید.

راهکارهای افزایش بازدید شبکه‌های اجتماعی

راهکار‌های مختلفی برای افزایش بازدید وجود دارد اما مواردی که در ابتدا نقش مهمی ایفا می‌کنند، ظاهر صفحه شماست. ایجاد عکس پروفایل و یا کاور زیبا، افزودن اطلاعات درباره ما، مطالب مفید و منظم از جمله این موارد است. درنظر داشته باشید که توجه شما به نظر مخاطبین موجب می‌شود که افراد از اهمیتی که برای شما دارند، آگاه شوند.

شرکت‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

شرکت‌های بازاریابی شبکه های اجتماعی در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند. شرکت نیپاسیستم به شما کمک می‌کند تا بتوانید نام برند خود را به یک نام شناخته شده تبدیل کنید و در این راه به شما کمک می‌کند. شما می‌توانید از طریق صفحه تماس با ما، درخواست خود را ارسال کنید.

برای همراهی شما در این مسیر آماده ایم.